קבלן שיפוץ בניינים

כאשר מתגלות בעיות בבניין כתוצאה מהזנחה או שחיקה, ישנו הצורך להיכנס לטיפול יסודי המצריך הרבה ידע והבנה מקצועית. ישנן שתי גישות מרכזיות לצורך חיזוק מבנים, כאשר הראשונה מתמקדת ביסודות הבניין ומעבה אותם ואילו השנייה מוסיפה חיזוקים ותוספות כמו עמודי ברזל ועמודי בטון.

לרוב כאשר המצב חמור עד שהוועד מצליח לגייס תמיכה, כבר מדובר ביסודות בניין רעועים המצריכים הרבה יותר מקצת טיח ותיקונים קלים. יש לתכנן את אופן חיזוק המבנה על ידי בדיקה של כל העמודים ותקרת הבטון בקומה הראשונה.

אם מדובר בסדקים קלים בעמודי הבניין יש לבצע שיקום בטון תחילה ורק אחרי ביצוע אשפרה, ניתן יהיה לעבות את העמודים לפי הצורך. אם המצב הוא פגיעה לדוגמא בעמודי הבניין על ידי החניית הרכבים, בחניון של הבניין בו העמודים חשופים לפגיעות. במצב מסוג זה יש לטפל בעמודי הבטון ולהוסיף מסגרת ברזל כבדה על מנת לחזק ולהגן על העמודים מפני פגיעות.

חיזוק מבנים על ידי עיבוי:

עיבוי עמוד בניין אינו מגיע כפתרון לקורוזיה קיימת וצריך להתייחס לברזל בצורה שונה. לפני עיבוי עמודים כאשר ישנו ברזל חשוף או נפיחות, מבצעים שיקום בטון לפי מפרט מלא ורק אחרי השלמת השיקום ניתן יהיה להתחיל את העיבוי.

לצורך עיבוי העמוד יש לבצע חפירה על מנת לחשוף את קורות הבטון בקרקע, אליהן ישנו הצורך לבצע קידוח בעומד חמישה עשר סנטימטרים. לתוך הקדח מכניסים מוט ברזל חדש באורך שבעים סנטימטרים ובתוספת דבק וכך מיצרים מספר מוטות ברזל, מסביב לעמוד כאשר ניתן לראות את חלקם הבולט באורך חמישים סנטימטרים. את אותם הדבר ובאופן מקביל מבצעים עם תקרת הבטון מעל לקידוחים בקרקע, כך שישנם ברזלים בקרקע וברזל בתקרה.

מחברים מוטות ברזל למוטות החדשים באורך העמוד על ידי קשירה או ריתוך ויוצרים כלונסאות כל ארבעים סנטימטרים, על מנת לקשור את כל הברזל ביחד.

ניתן לבצע מספר קידוחים על מנת להכניס קוצים לתוך העמוד ולקשור זאת לברזל החדש, תלוי בעובי העמוד והצורך לכך. כאשר כל הברזלים עומדים קשורים היטב, ניתן לבנות תבנית ולצקת את הבטון תוך כדי ויברציה.

לאחר כעשרים וארבע שעות יש לפרק את התבנית ולהתחיל עם אשפרה לאורך כשבוע.

חיזוק מבנים על ידי ברזל:

בדומה לעיבוי ניתן יהיה להוסיף ברזל באופן חיצוני על מנת לעבות את העמוד או ליצר תמיכת הגנה, מנפילות עתידיות של בטון. ניתן ליצור קורת תמיכה מחוזקת בצורה של גשר המורכב משתי קורות וברזלי חיזוק באלכסונים. על הקורות האלו יופעלו עומסים כבדים בהמשך ועובי הברזל צריך להיות,  מחושב לפי מידת העומס הצפוי. ניתן לראות מרפסות אשר נבנו מתחת להן קורות תמיכה על מנת להגן מקריסת המרפסת, אותן קורות נבנות בצורה כזאת שהן מחוברות לקירות וברזל שלוח אשר יוצא לתמוך במרפסת.

במקרים אחרים ניתן יהיה לחפות עמודים או קורות על מנת להגן עליהם ממצבים של פגיעה, כמו חבטות של רכבים בעמודים ובפרט בחניונים.

במקלטים ובמקומות בהם ישנו חשש לנפילה של התקרה, ישנו הצורך לחיזוק על ידי ברזל וכמו כן, ניתן במצב של הריסת קירות ליצר קורת הגנה מברזל.

חיזוק מבנים על ידי יציקות בטון:

ישנן מספר דרכים ואפשרויות לחזק קירות או מבנים על ידי הוספת אלמנטים שונים. כמו חיזוק קירות בלוקים, על ידי מילוי הבלוקים ביציקות בטון והחדרת ברזל. ניתן ליצר חגורות בטון תומכות על ידי חציבה בקירות בלוקים ומילוי הבלוקים מתוך הבית ללא יציקה מלמעלה כלפי מטה. לצורך בצוע זה משתמשים בבטון דביק במיוחד, הנראה כמו טיח וניתן למלא איתו את העובי הפנימי של הבלוק.

בתוספות בנייה ישנו הצורך בתוספת עמודים על מנת לחזק את המבנה, במצבים מסוג זה בונים עמודים בצמוד למבנה הקיים. ניתן גם ליצר קירות תומכים על ידי פרישת רשתות ברזל על הקירות וביצוע יציקת בטון, פעולה זו הינה סוג של עיבוי לקירות.

ישנן עוד שיטות עבודה לפיהן ניתן לקשור ולחזק את המבנה, על ידי להשיג את העמידה בעומסים שהמבנה זקוק לו. פרויקטים מסוג זה צריכים להיות מתוכננים על ידי קונסטרוקטור אשר יפקח וליווה את הפרויקט, משלב התכנון ועד סוף ביצוע העבודה. על הקבלן להיות אדם בעל ניסיון וידע רב בתחום, שכן מדובר בעבודה מקצועית מאוד הדורשת מתן פתרונות בזמן העבודה. עלולים להתגלות בעיות כמו עמודים ללא קורות, או הצורך לחזק את המבנה בפיגום על מנת לעבוד מתחת למבנה.

באחד מהפרויקטים שביצענו, היה הצורך לעבוד עם מוטות פיגום על מנת לתמוך בתקרה מפני קריסה. העמודים לאחר ביצוע החציבות, היו ללא בטון במרכז ורק ברזל מכופף מהעומס המופעל עליו. הברזל בדרך נס הצליח להחזיק את המבנה ואם לא הייתה התערבות של העירייה, ספק אם הדיירים היו פועלים לשקם את העמודים.

בפרויקט אחר היה צורך בעיבוי העמוד, אך לאחר חציבה לא נמצאו קורות תחתונות על מנת לקשור בין העמודים. היה צורך להזמין מהנדס על מנת לתכנן קורות תמיכה ולחבר בין העמודים, תוך כדי ביצוע חפירות וקשירות ברזל בין העמודים.

מילה אחרונה בנושא, מניסיון יש לקחת בחשבון את הצורך להשתמש בחומרים הטובים ביותר. עבודה צריכה להיות עם קבלן איכותי, על מנת שלא יהיה חיסכון בחומרי גלם איכותיים. הנטייה הכללית תהיה תמיד לחסוך והמחיר עלול לסכן חיי אדם בהמשך, שכן המבנה כבר נמצא בסיכון ועוד הזנחה עלולה לעמיד אותו בסיכון גדול יותר.

עקרונות בחיזוק מבנים  

בין אם מדובר בבניית חומה מסביב לבית ובין אם מדובר בתוספת בנייה, עבודת התשתית והבטון הינה חשובה מאוד. יש לתכנן מראש את צורה הבנייה של היסודות וכמו עם כל יסוד, מתחילים מנקודת ההתחלה ובמקרה הזה הקרקע.

הקרקע משמשת כנקודת התחלה וכמשטח עבודה, כאשר חלק מהיסודות נמצא מתחת לפני הקרקע. כאשר אנחנו בונים חומת בלוקים ורוצים להקיף את הבית, יש לצורך כך לבצע חפירה לעומק של כעשרים סנטימטרים.

כל ארבעה מטרים יש לחפור בור בעומק של מטר על מנת ליצר עמוד בהמשך, כאשר יש לחפור בורות כאלה, גם בסוף החומה ובאזורים של סיום או התעקלות.

מטרת העמודים להגן מנפילת החומה אחורה או קדימה וליצר מסגרת עבור החגורות, אשר קושרות את כל הבלוקים ביחד. תארו לכם מסגרות של תמונות אשר מנסים להעמידן בשורה ללא עמודי תמיכה, כאשר הנפילה תהיה כלפי פנים או חוץ. תפקיד העמודים במקרה זה, יהיה לחבר בין המסגרות ולמצב את המסגרת בתצורה ישרה.

כעט ניתן יהיה לחזור ולהבין את נושא העמודים בחומה שלנו. כאשר מכניסים ברזל לתוך הבורות ויוצקים בטון, עד לפני השטח. לאחר שיצקנו את הבורות וברזלי הזיון בולטים מעל לפני השטח, ניתן יהיה לבנות תבנית יציקה בעומק של עשרים סנטימטרים ובאורך של ארבעה מטרים.

מכניסים ברזל לתוך התבנית וקושרים אותו לברזל, היוצא מהבורות שמלאנו בבטון. עכשיו ניתן יהיה לצקת את הבטון לתוך התבנית וזאת נקראת, חגורת בטון תחתונה.

לאחר יבוש ניתן יהיה לבנות את החומה על גבי החגורה שיצרנו, כאשר על הבלוקים להסתיים לפני העמודים שלנו. עובי העמודים יהיה כעשרים סנטימטרים בערך, כך שיש להשאיר מרווח משני הצדדים.

לאחר בניית הבלוקים ניתן יהיה לחבר, קרשים משני הצדדים הפתוחים של החומה. המרווח של העשרים סנטימטרים, אטום בבלוקים משני צדדים וקרשים וניתן לראות ברזלים בולטים מעל לפני הגובה.

כעט ניתן יהיה לצקת בטון על מנת ליצר את העמודים, כך שמתקבל קו גובה חדש של הבלוקים והעמודים. לאחר יבוש ניתן יהיה להצמיד לאורך כל הבלוקים והעמודים, קרשים בגובה של כחמש עשרה סנטימטרים על מנת ליצר חגורת בטון עליונה.

מכניסים ברזל אשר קושר את העמודים והחגורה ביחד ויוצקים בטון, עד לקו גובה של העץ.

למעשה קבלנו חגורת בטון תחתונה, עם עמודים בצדדים וחגורת בטון עליונה. כאשר ישנם בלוקים מהודקים במרכז, כמו בד קנבס בתוך מסגרת של תמונה.

אותו עקרון מופעל ברוב סוגי הבנייה כאשר במקום חגורה תחתונה דקה, ישנה רצפה או תקרה. עמודי בטון נקשרים לתקרה ולרצפה ובמרכז, ישנם בלוקים הקשורים היטב בין הקומות.

כאשר אנחנו רוצים להיכנס לחיזוק מבנים אנחנו צריכים לעבור, על כל החגורות ועל העמודים. ישנם מצבים בהם העמודים נפגעו, דבר אשר מאפשר להתנתקות של החגורות או מקרים של, קריסת החגורות או קורות תמיכה. בחיזוק מבנים לפעמים פשוט מוסיפים עובי לעמודים ולקורות, על מנת לעבות ולחזק את התשתית.

במקרים חמורים או במקרים של תמ"א 38, נוהגים להוסיף עמודים ולקשור אותם למבנה הקיים. משתמשים גם בבניית ממדים על מנת שאלה ישמשו, כקירות תומכים עם יכולת נשיאת עומסים.

הממדים עשויים מבטון יצוק ויכולים לשמש כקירות נושאים וביחד עם חיזוק עמודים, ניתן יהיה לחזק את עמידות המבנה בפני רעידות אדמה ועמידות בעומסים.

עמית עוז קבלן שיפוצים, כי אנשים טובים לא פוגשים כל יום!!!

לקבלת הצעת מחיר ללא תשלום או התחייבות צרו קשר עכשיו!!!

רגע לפי שעוברים דף תנו לנו לייק בפייסבוק, אני מודה לכם!

לייק

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button