קבלן שיפוץ בניינים

בגינות רבות ישנה חדירה שותפת של רטיבות לתוך העמוד ופוגעת בברזל, כאשר לרוב מדובר על הופעת סדקים במקומות נמוכים בעמודים. עמודים אשר נוצרו על ידי בטון לא תקני או בצורה חובבנית, יראו סדקים באזורים מגוונים ובגבהים שונים בעמודים. אומנם העמודים מתחילים מעומק של מספר מטרים בתוך האדמה, אך באזור החיבור עם קורות הבטון והתחלת החלק של העמוד מעל לפני הקרקע אשר שם, ישנה חדירה של לחות ופגיעה בעמוד. ניתן יהיה לראות התנפחות של הטיח והתנתקות של החומר מהעמוד, עד לכדי כך שיהיה ניתן לראות את הברזל החלוד בתוך העמוד.

ישנן מספר שיטות אשר מגנות על העמודים מחדירה של לחות או רטיבות, כאשר ישנו הצורך לבצע חפירה לעומק של כמטר מתחת לפני הקרקע. יש לחשוף את העמוד מסביב ולאפשר לו להתייבש היטב במקרה של לחות, או סימנים של רטיבות.

ריתוך יריעות ביטומניות…

על ידי ריתוך יריעות ביטומניות או מריחה של שכבת זפת, ניתן יהיה לצפות את העמוד בשכבת הגנה אוטמת. ישנו חומר כמו סיקה 107 אשר נחשב לחומר אטימה לחדר אמבטיה וחובבנים נוטים לנסות ולאטום איתו, מתחת לפני הקרקע עמודים. אך חומר זה עלול להישרט על ידי אבנים ולאבד את יכולת ההגנה על העמוד ולכן, מומלץ להשתמש בזפת לצורך איטום איכותי יותר.

שכבת הרבצה…

כמו שמגנים על הקירות מחדירה של רטיבות על ידי טיוח בשכבת הרבצה, כך גם מטפלים בעמודים. שכבת הרבצה רגילה מורכבת מדבק, חול ומלט בתערובת עשירה עם יחס גבוהה לטובת המלט. לצורך איטום ברמה גבוהה עוד יותר, ישנם תוספים נוזליים אשר מוסיפים לתוך התערובת ומשפרים את עמידות החמור בפני חדירה. לרוב מדובר על ערבוב של חול ומלט ביחס שווה ביחד עם מים, אך כאשר מוסיפים עוד תוספים איכותיים ניתן לקבל, שכבת הגנה מעולה אשר נמרחת כמו טיח מסביב לעמוד.

כמובן שלפני שמכסים את העמודים, ישנו הצורך לבצע עבודות שיקום וטיפול בברזל לפי מפרטים של מכון התקנים. ישנו הצורך לחשוף את הברזל ולהגן על המשך התפתחות של קורוזיה ורק לאחר מריחת החומרים השונים וסיום שלב השיקום, יהיה זה אפשרי לכסות העמוד ביריעות או בשכבת הרבצה צמנטית.

להמשך קריאה בנושא שיקום בטון אתם מוזמנים להיכנס לכאן…


השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button