קבלן שיפוץ בניינים

כחלק מביצוע שיפוץ בניינים אנחנו נדרשים לקחת אחריות על צוות עובדים, אשר צריך לעבוד בגובה. כשאני אומר אנחנו, אני מתכוון לאנשי הועד ודיירי הבניין אשר אחראים למינוי קבלן מקצועי עם ניירת מותאמת לעבודות בגובה. בהיעדר אישורים מתאימים (מקרה שכיח אצל קבלנים רבים) חברות הביטוח יכולות להתנער מאחריות, כך שהדיירים מוצאים את עצמם מכסים מכיסם את עלות התאונה.

זה לא חייב להיות מסובך באופן כזה אם דואגים מראש, לבדיקה מתאימה של קבלן איכותי ובדיקות נוספות:

1. חוזה התקשרות עם קבלן מבצע – על החוזה עם הקבלן להכיל סעיפים אשר מגנים על הדיירים מראש ומכוונים את האחריות, לעבר הקבלן הראשי או קבלני המשנה העובדים איתו. יש לוודא שמהנדס מקצועי חתום גם הוא בסעיף, כמפקח על הפרויקט ונכלל בחוזה. צריך להיות סעיף נוסף אשר מחייב את הקבלן באישורים מתאימים לעבודות בגובה ולרבות ביטוח קבלנים עם כיסוי לתאונות צד ג'.
2. אימות פרטי הקבלן – יש לוודא שהקבלן מספק פרטי זיהוי שלו!! ישנם בעלי מקצוע קטנים אשר עובדים על גבי שמם, של קבלנים גדולים יותר או בעלי אישורים שונים. בעלי מקצוע קטנים או קבלנים אשר אינם רשומים בשום מקום, עלולים להעלם בזמן של תאונה ומשאירים מאחוריהם חורבן.
3. אישור עבודה בגובה – משרד העבודה מספק אישורים לעבודה בגובה לאחר שהעובדים עברו סדנה קצרה יחסית, אשר מלמדת את הפועל על אמצעי מיגון ושיטות עבודה נכונות. פועלים אשר אינם בעלי הכשרה כזאת כנראה ולא מורגלים לעבוד בגבהים ומסתכנים בתאונות. זה גם מצביע על רמת המקצועיות של הקבלן הראשי, אשר מעסיק צוות לא מקצועי וכנראה גם לא מנוסה.
4. ביטוח קבלנים – על הביטוח הקבלני אותו מציג הקבלן לדיירי הבניין להכיל, פרטים מוצהרים בגין עבודות גובה ושיפוץ מעטפת חיצונית. ישנם קבלנים אשר אינם מצהירים או מיידעים את חברות הביטוח, על היקף הפרויקט האמיתי ופרויקט שיפוץ בניינים יכול להופיע כתיקוני שפכטל בחדר מדרגות. כחלק מהפרטים חשוב לראות שרשום שהביטוח מתייחס לכתובת של הפרויקט, כך שכל פרויקט מוצהר מכיל מידע על הכתובת, היקף פרויקט (סכום הכסף), סוג הפרויקט (שיפוץ בניין או עבודות סנפלינג קלות) ופרטי הקבלן.
5. תכנון מראש של סוג אמצעי המינוף – על הקבלן להודיע מראש על סוג הציוד, איתו הוא מתכוון לעבוד ופרט זה צריך להיות מסוכם עוד במעמד חוזה. אם סוכם מראש על ביצוע העבודה בעזרת פיגום מיטות או עבודה עם מנוף, יש לסכם זאת מראש ולתכנן את הפרויקט בצורה נכונה.
6. רישיון מלגזה – במות הרמה לגובה ומנופי סל מצריכים רישיון מלגזה, שכן הכלי זה ממקומו ומחייב רישיון נהיגה. חשוב לוודא שיש רישיון כזה בתוקף ושהמפעיל בעל הרישיון הינו איש הביצוע העובד על הכלי.

בשלב מעמד חוזה יש לעבור על כל הפרטים המוזכרים כאן ובמקרים של שיפוץ בניינים מורכב, רצוי לשכור מנהל פרויקטים או מנהל עבודה מוסמך מטעם משרד העבודה. מנהל העבודה צריך לייצג את דיירי הבניין ולעבוד, ללא כל חיבור עם הקבלן המבצע. כבר ראינו מקרים בהם דיירים שכרו מנהל עבודה והוא מצידו המליץ על קבלן חבר לביצוע הפרויקט, אשר למעשה מבטל את כל רמת הפיקוח הנוקשה שצריך להפעיל מנהל העבודה.
שיפוץ בניינים, הגנה מתביעות..

דיירי הבניין אחראים על שלמות המבנה ולרבות מצב הקירות החיצוניים, כך שבמקרים של נפילות אריחים או חלקי בטון הבניין הופך למבנה מסוכן. כחלק מביצוע שיפוץ הבניין יש לוודא בזמן ההתקשרות עם הקבלן המבצע, את פרטי המפרט ואת רמות הטיפול בקירות. במקרים של נפילות חומרים חייב להיות מהנדס מעורב בשלב המקדים אשר יתכנן את מפרט העבודה ולא הקבלן. על המהנדס לחתום ולפקח על ביצוע נכון של המפרט על מנת שלא יהיו בעיות בהמשך, על מנת להגן על הדיירים מתביעות עתידיות.

שיקום מבנים מסוכנים..

מבנה מוגדר כמסוכן לאחר ופקחים ממחלקת מבנים מסוכנים בקרו בבניין ואימתו את מצבו העגום, אשר משקף אפשרות לסכנות ולפגיעה בחיי אדם. העירייה בשלב זה דורשת ומיידעת את הדיירים בבקשה לשקם את אזורי הסכנה ומגדירה, לוח זמנים לביצוע הפרויקט. בשלב הזה כל פגיעה או תאונה, נופלת באופן ישיר על גבי הדיירים. כחלק מעבודות בגובה ניתן להזמין איש סנפלינג, על מנת למנוע מצב עגום זה ולבדוק מידי מספר שנים, את מצב קירות המעטפת. על ידי נקישות בבליטות בטיח, אריחי שיש או שפריץ מתקלף, ניתן יהיה לזהות אפשרות של נפילות חומרי מבעוד מועד.

(לקריאה מורחבת על שיקום מבנים מסוכנים)

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button