קבלן שיפוץ בניינים

סוגי הסילרים השונים

מקורה של המילה סילר הינו מהמילה האנגלית " "Sealerשמשמעה לאטום. הסילר הינו נוזל שקוף המשמש לאיטום משטחי שיש, אבן וכדומה, על ידי היספגותו עד לעומק המשטח, אטימותו של המשטח ומניעת ההכתמה, השחיקה או ספיגת רטיבות.

המושג "סילר" הינו כללי ובא לתאר מתאר קבוצה רחבה במיוחד של מוצרים. למעשה, יישנם בשוק עשרות סוגי סילרים שונים, שכל אחד מהם מותאם ספציפית אל סוג התשתית על פי כושר הספיגה של אותה התשתית ועל פי מראה הגימור הסופי שמותיר המוצר.

ישנם שני סוגי סילר –  סילר אקרילי סינטטי שניתן לדללו באמצעות מים, כשבקבוצה האחרת שייכים הסילרים שבסיסם סולבנט ושניתן לדללם בממיסים כגון טרפנטין או טינר.

יישנם סילרים שהינם שקופים לחלוטין, ושאינם משנים לאחר ייבושם את הגוון המשטח שעליו הם מיושמים, בעוד שסילרים אחרים הינם מחזקי צבע, ומיועדים להדגיש את גוון המשטח שעליו הם מיושמים, כגון גימור משי, מט, מבריק, רטוב וכדומה.

יחד עם זאת, יישנה קטגורית חומרי איטום נוספת המכונה אף היא בשם "סילר", כשהסילרים הללו מיועדים לרוב לאיטום קירות חיצונים המצופים בשפריץ חשוף, טיח, בטון ועוד. חומרי האיטום הללו מתייחסים אל קו מוצרים השונה לחלוטין במהותו.

איטום קירות בסילר

קו מוצרים המיועד לאיטום קירות חיצונים נכלל תחת קטגוריית הסילרים, אך מדובר בקטגוריית חומרים נבדלת מיתר הסילרים. החומרים הללו הינם שקופים, דלילים יותר, והם מושתתים על סולבנטים או מים.

קבוצה זו של סילרים מיושמת בדרך כלל בהתזה על קירות חוץ ומשווקת לרוב בשמות "סיליקון שקוף", "פוליסילוקסן" או "סילוקסן". הסילוקסן הינו חומר שקוף, נוזלי ודליל, ומשמש לאיטום קירות חיצונים עם ציפוי סופגני (פורוזיבי) כגון שפריץ צמנטי, שליכט מינראלי, טיח, שיש, בטון, אבן וכדומה. הסילוקסן מחלחל אל עומק התשתית במטרה לאטום אותה מפני חדירת לחות ורטיבות.

שקיפותו של החומר מיועדת למנוע שינויים בגוון או במראה של המשטח עליו מיושם האיטום. מדובר בתרכובת סיליקונית שבסיסה סולבנט כגון טרפנטין או טינר, ויישומו מעורר קשר כימי עם המשטח שאליו הוא מוחדר, כאשר מולקולת הסיליקון הופכת למרכיב בלתי נפרד מן התשתית.

הסילוקסן הינו בעל כושר אחיזה מעולה, ובנוסף לייעודו כחומר איטום לקירות חוץ הוא משמש גם כשכבת מגן כנגד הצטברות לכלוך, אבק, שחיקה, וכתובות גרפיטי.

בנוסף לכל אלו משמש החומר גם לצורך אטימת משטחי גרנוליט, ספי שיש או אבני חיפוי, ובנסיבות מסוימות גם לצורך הספגה בקירות חוץ בהם יישנה מגמה של עלייה קפילארית ברטיבות מן הקרקע.

מפרט לאיטום קירות חיצונים בסילר מסוג סילוקסן

איטום קירות חיצונים בסילר מסוג סילוקסן או פוליסילוקסן מיועד למניעת ספיגת הרטיבות במבנים בעלי תשתיות מינראליות או צמנטיות, ומעניק לתשתיות הללו אטימה מוחלטת כנגד רטיבות.

הספגת החומר ניתנת ליישום על גבי קירות המחופים בחומרים סופגים בלבד כגון שיש, בטון חשוף, אבן, טיח, שליכט מינרלי, שפריץ צמנטי וכדומה, כשההספגה מיושמת במריחה במברשת או על ידי התזה במדחס.

הכנת התשתית כוללת תיקוני בטון, שפריץ או טיח מספר ימים קודם לכן, על מנת לאפשר את התייבשותם של חומרי המליטה. חובה להקפיד על איטום הסדקים בקירות החוץ בטרם יישום ההתזה כשהקירות יבשים לחלוטין.

משטחים בעלי לחות  כלואה עשויים ליצור תופעת כתמים במשך הזמן. לחומר כישורי איטום עבור סדקי שערה, אך הוא אינו אוטם סדקים נימיים וסדקים מסוגים אחרים. בטרם היישום חובה להקפיד על שטיפת הקירות בלחץ מים לצורך הסרת האבק, כשיישומו של החומר על משטחים מלוכלכים עשוי להוביל לכתמים בלתי ניתנים להסרה.

כמו כן, יש לכסות חלונות ומשקופים יריעות ניילון בביצוע ההתזה, מהסיבה שטיפות סילוקסן הבאות במגע עם חלונות ומשקופים קשות במיוחד להסרה. בטרם השימוש בסילוקסן מומלץ לערבב אותו היטב, וכך גם במהלך היישום.

התזת החומר מיושמת בשכבה רציפה אחת מלמטה כלפי מעלה, תוך הקפדה על הספגה מלאה לעומק הקיר. ניתן ליישם שתי שכבות, אך עליהן להיות מיושמות  "רטוב על רטוב", מהסיבה שהתייבשות השכבה הראשונה תמנע את היספגותה של השכבה השנייה אל הקיר.

חובה גם להקפיד ולכסות את כל הקיר בהתזה רציפה אחת וללא הפסקות. זמן ייבוש החומר עשוי להשתנות בהתאם לסוג התשתית, תנאי מזג האוויר וכושר הספיגה. מומלץ שלא לבצע את היישום בשיטת "עשה זאת בעצמך" אלא להסתייע באיש מקצוע מנוסה ומיומן על מנת להבטיח גימור אסתטי ואפקטיבי לאורך זמן.

להמשך קריאה על שיפוץ בניינים

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button