קבלן שיפוץ בניינים

התחושה הרווחת בתקופה האחרונה היא של הזנחה במבנים רבים, בשל הצורך להמתין לתמ"א 38. הרבה בניינים אשר מוגדרים כמבנים מסוכנים, בהם הועד מתקשה לגייס תקציב לשיקום הבניין. לרוב ישנם דיירים אשר במקום להיות סרבני תשלום, יעדיפו לשבת ולהמתין ליזם אשר יבוא לפתח את הבניין.

בסיור אשר ערכתי עם מהנדס ותיק ואיש שיקום מנוסה בבת ים, שם מצאנו מבנים רבים בעלי עמודים פגועים ותקרות, אשר ניתן לראות את הברזל החלוד באופן שבולט לעין. המצב היה כל כך חמור, עד שבמספר מבנים ישנו פיגום תמיכה או קורות ברזל. ניתן לראות את שקיעת המבנה כאשר לחץ עצום מופעל, על העמודים החלשים. ניתן היה לראות סדקים עמוקים בקורות הבטון, דבר זה מצביע על תרום קריסת הרצפה.

מדובר על בניין בן ארבע קומות, עם שש עשרה דירות אשר מאוכלסות לגמרי. תוך כדי גישוש מסביב, פגש אותנו נציג הועד אשר נראה מותש מהעניין. הוא סיפר שהמבנה כבר מוגדר כמבנה מסוכן, בלמעלה מחמש שנים ונתקבלו התראות שונות בעניין. בכל ישיבת וועד ישנם דיירים אשר, מדברים על נושא התמ"א 38 ועניין שיקום הבטון ועיבוי העמודים יורד קליל מהפרק.

"פעם בשנה מגיע מתווך ומבטיח לנו טיפול מהיר" אומר לנו נציג הועד, אשר לטענתו כבר היו הרבה יזמים ואף אחד לא הרים את הכפפה. ניתן לראות גם קבלנים עצמאים אשר מציעים הצעות סרק, אך אינם יכולים לעמוד בתקציב הנדרש לצורך ביצוע העבודה. כך או כך הפרויקט מתעכב ומצב זה יכול להימשך זמן רב, ללא שום התערבות בפועל של יזם אמיתי או חברה קבלנית גדולה.

מה עושים במקרים של מבנה מסוכן?

אין שום סיבה בעולם להגיע לרמת הזנחה כזאת, שכן ניתן לפרוש לתשלומים נוחים את השיקום ומדובר כמה מאות שקלים בודדים. כמובן שזה לא הגיוני לסכן חיי אדם, בעבור סכומים זעומים ויכולת לבצע ולו שיקום בטון בסיסי לפחות.

כאשר פקחי העירייה מתערבים ומוציאים על בניין, צו מבנה מסוכן ואז כבר צריך להזמין מהנדס לצורך פיקוח על הפרויקט. לרוב כאשר המצב מגיע לכדי התערבות של העירייה, כבר מדובר על פרויקט רחב יותר והפיקוח מפעיל לחץ גדול על הדיירים.

בכל מקרה יזמי התמ"א 38 יעדיפו מבנים מסוכנים, בשל אי היכולת של הדיירים להתמקח בשל מעמדם הנמוך. כאשר מראים ליזמים שאין לכם תקציבים ואתם במצב סכנה, כמובן שהיזם ימליץ על פתרון בנושא הזה ותו לא. במקום להרוויח מרפסת או תוספת חדר, מקבלים שיפוץ קל של העמודים אשר חוסך ליזם מאות אלפי שקלים.

צריך לשקול היטב את נושא השיקום על מנת לחיות בבטחה ולשמר את מצב הבניין, חבל לשלם מחיר יקר יותר בהמשך עבור אותו הדבר..

לקבלת הצעת מחיר ללא תשלום או התחייבות צרו קשר עכשיו!!!

רגע לפי שעוברים דף תנו לנו לייק בפייסבוק, אני מודה לכם!

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button