קבלן שיפוץ בניינים

עמית עוז הינו קבלן לתיקוני בטון וטיח בסנפלינג בליווי מהנדס קונסטרוקטור וכן ביצוע עבודות גובה מורכבות ושיקום בטון לפי מפרטי סיקה גילאר.

ביצוע תיקוני בטון- האם זהו רק עניין אסתטי?

ניתן כיום להיתקל בישראל במבנים מוזנחים רבים, שחלקם דורשים טיפול בסדקים ובתפרים וחידוש שפריץ או הצבע של המעטפת החיצונית על מנת להשיב להם את החזות האסתטית הרעננה, בעוד שמבנים רבים אחרים נדרשים להרבה מעבר לעניין האסתטי והנראות החיצונית. מדובר בתהליך לשיקום בטון וחיזוק המבנה, זאת לאחר שהבטון נחלש ומתחיל להיסדק ולהתפורר. חשוב להדגיש שמטרתו המרכזית של שיקום הבטון איננה שיפור הוויזואליות של המבנה אלא תיקון הכשלים המבניים בהיבט ההנדסי על מנת למנוע את קריסתו העתידית.

מהי החשיבות של שיקום בטון?

הבטון מהווה במקרים רבים הבסיס והשלד של הבניין, בעיקר במבנים המונחים מעל לעמודי בטון. עמודי הבטון משמשים כבסיס תומך לכל כובד משקלו של המבנה. מספר העמודים, גודלם ומיקומם מתוכננים באופן המאפשר את חלוקת משקלו הכללי של המבנה בצורה שוויונית ויחסית בין כל העמודים. העמודים והשלד בנויים מבטון מזוין שהינו בטון המשולב במוטות או רשתות מברזל לשיפור חוזקו ותכונותיו. ברזלים חשופים או סדקים בבטון מובילים עם הזמן לחדירת הלחות, וכשהיא באה במגע עם ברזלי הזיון מתחיל תהליך הקורוזיה שגורם להתנפחות הברזל ודחיקת הבטון כלפי חוץ. בשלב שבו מתחיל הברזל לאבד מקוטרו הופך הבניין למסוכן ונמצא בסכנת קריסה.

כיצד ניתן לזהות את הבעיה?

ניתן לראות בניינים רבים שנבנו מעל לעמודי בטון, כאשר חלק מסממני השחיקה שלהם היא ברזלי זיון בולטים וחלודים. בעיה זו מעידה על התחלה של התפוררות העמוד, כתוצאה מתהליך סדיקה הנגרם על ידי קורוזיה בברזל. התופעה שכיחה בעיקר בתחתית העמודים אשר סופגים את הרטיבות בעקבות השקיית הגינות. לאחר שהברזל סופג לחות ורטיבות על בסיס קבוע מתפתחת במרוצת הזמן קורוזיה המובילה להתנפחות ברזלי הזיון ולדחיקת הבטון. התופעה באה לידי ביטוי בנפיחויות של הטיח, סדקים עמוקים והתפוררות החומר מסביב. הזנחה לאורך זמן תשנה את יחסי העמידות כנגד הכוח הלוחץ עד לקריסתו של המבנה.

מפרט לשיקום בטונים

שיקום הבטון הינו מורכב הדורש תיקון פגמים בטיחותיים באמצעות מפרט מחושב ומדויק שאושר על ידי מהנדס קונסטרוקטור ואנשי מקצוע המתמחים בתחום שיקום מבנים. מדובר בתהליך רב שלבי הדורש הכנות מוקדמות של סיתות הטיח המתקלף והסרת חלקי הבטון הרופפים. השלב הבא מורכב מחציבה וסיתות מסביב לברזל הזיון עד לעומק של סנטימטר, תוך הסתייעות בפטישון, וניקוי הברזל שנחשף בעזרת דיסק יעודי. במידה והברזל איבד מעל ל-25% מקוטרו המקורי, יעלה הצורך בקשירתו או ריתוך והוספת מוטות חדשים. בתום הפעולות הללו יש למרוח את הברזל בסיקה מנוטופ 610 או לחלופין בסיקה EC110 למניעת החלדה ולטייח את הקירות באמצעות סיקה רפ, סיקה טופ 122, סיקה לטקס וכיוצא בזה בהתאם להוראות היצרן. עם סיום ההליך השיקומי נדרשת אשפרה למשך מספר ימים, ורק לאחר הייבוש המוחלט ניתן ליישם את שכבות הגמר הדקורטיביות כמו שפריץ, שפכטל או שליכט.

מהי השיטה הנכונה והטובה ביותר לבצע תיקוני בטון?

באופן כללי, ניתן לבצע תיקוני בטון בגובה באמצעות פיגומים, מתקני הרמה וסנפלינג. עם זאת, כשהדבר נוגע לעבודות בגובה, יש לבחון בשטח את סוג המבנה, גובהו, אופי והיקף התיקונים, וכן את המבנה הגאומטרי שלו והנגישות אל האזורים הדורשים תיקון, תוך התייחסות לעלויות הכספיות הכרוכות בכך. שקלול הפרמטרים וקבלת ההחלטה אמורה להתבצע באמצעות מומחה לעבודה בגובה.

ביצוע תיקוני בטון בסנפלינג

ביצוע תיקוני בטון בסנפלינג מהווה את אחד מפתרונות האיטום כנגד רטיבות החודרת בעקבות ספיגת רטיבות ישירה או הסדקים השונים אל תוך קירותיו הפנימיים של המבנה.

נהוג לבצע תיקוני בטון בסנפלינג במקרים של הזעת קירות הפנים, המלווים בלחות גבוהה והופעת נזילות או כתמי רטיבות מהווים סממן לכך שמערכת האיטום בקירות המבנה החיצוניים לקויה וכתוצאה מכך מאבדים הקירות מכושר הבידוד שלהם. ניתן לערוך עבודות האיטום ותיקוני בטון בסנפלינג כשמדובר בעיקר בתיקונים נקודתיים ומוגבלים. בנסיבות בהן מתייחסת העבודה לשיקום בטון או לשיפוץ היקפי, הכולל את כל שטח המעטפת החיצונית של המבנה, עדיפה הצבת הפיגום הקבוע לצורך ביצוע הפרויקט. המפרט הטכני ואופן הטיפול בסדקים חיצוניים כנגד מעבר של רטיבות נקבע בהתאם לסוג הסדקים, אופיים וגודלם.

מפרט לביצוע תיקוני בטון במקרים של סדקי שערה וסדקים נימיים

מפרט הביצוע של תיקוני בטון בסנפלינג דורש התייחסות אל אופי הסדיקה, כאשר כל סוג של סדקים דורש טיפול באופן שונה, וחייב לכלול בשלבי היישום את איטום הסדקים עצמם בחומרים גמישים המותאמים לעמידה בתנועות ההתפשטות וההתכווצות של הסדק, וכן תיקון נוסף מעל לקירות בטרם יישום שכבת הטיח למניעת סדיקה חוזרת. שלב זה מבוצע באמצעות חבישה צמנטית של האזור הסדוק, כשלאחר מכן נדרש ציפוי או כיסוי חיצוני עם  צבע או כל חומר אוטם, רב עובי וגמיש אחר. במקרים של סדקי שערה ניתן להשתמש במרק צמנטי או שפכטל המותאם לקירות חוץ, ולאטום לאחר מכן את הקיר כולו על ידי צבע או כל גימור חיצוני גמיש אחר. סדקים נימיים מטופלים על ידי הרחבתם והחדרת מרק אקרילי גמיש לתוכם, כשאת שכבת הציפוי או הצבע הגמיש אפשר לבצע ישירות מעל לתיקון.

מפרט לביצוע תיקוני בטון עבור סדקים עובדים

המפרט לביצוע תיקוני בטון בסנפלינג עבור סדקים רחבים יותר, כדוגמת הסדקים העובדים, שונה מהמפרט לתיקוני סדקי שערה או סדקים נימיים ודורש התייחסות אליהם כאל תפר התפשטות שאטימתם נעשית בעזרת מסטיקים פוליאוריטנים. בנוסף, אמור המפרט לכלול פעולות למניעת היווצרות סדיקה חוזרת בשכבת הטיח. בנסיבות הללו יכללו תיקוני הבטון בסנפלינג את הסרת הטיח מכל צידי הסדק, העמקת הסדק והסרת האבק והחלקים הרופפים. השלבים שלאחר מכן מורכבים ממריחת דפנות הסדק בחומר יסוד, איטום הסדק בעזרת מסטיק פוליאוריטני וחבישה עם רשת אינטרגלס ותערובת צמנטית מועשרת. השלב הסופי כולל החלקה בשפכטל חיצוני ייעודי וצביעה בצבע גמיש.

יתרונות העבודה בסנפלינג

העבודה בסנפלינג מציעה מספר יתרונות משמעותיים בהשוואה לעבודה עם פיגומים או שיטות העבודה האחרות כמו היכולת להגיע לנקודת העבודה המדויקת ולטפל בבעיה באופן ממוקד. בהשוואה לשיטות העבודה האחרות, עלות העבודה בסנפלינג נמוכה יותר, נקייה ושקטה יותר וכרוכה בהפרעה מינימלית להמשך התפקוד של דיירי המבנה. עם זאת, בעת עריכת סקר השווקים חובה לוודא שהחברה המבצעת את הפרויקט מחזיקה בכל האישורים הנדרשים על פי חוק לביצוע עבודות בגובה ומתמחה בתחום שיקום המבנים.

 

 

להמשך קריאה על שיקום בטון בסנפלינג

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button