קבלן שיפוץ בניינים

שליכט אקרילי הינו חומר ממשפחת הצבע הגמיש, בעל תוספת של אגרגט אשר הופך לטקסטורה מעוצבת ובעל מראה דקורטיבי עם יכולת משתנה לפי עובי האגרגט וסוגו. אותו אגרגט הופך את הקירות למחוספסים ומיצר קיר לא חלק ובתקופות גשמים הקירות לא נשטפים בצורה אחידה וכן גם לכלוך ופיח אשר מצטברים עם הזמן. השליכט מגיע בגוונים שונים ולרוב ניתן לראות העדפה לגוונים בהירים אשר סופגים פיח, אבק וסופות חול וניתן לראות כתמים שחורים של ריכוז לכלוך, אשר נדבר היטב למצע המחוספס. לאחר מספר שנים הקירות יכולים להיות אטומים לרטיבות וללא סדקים אך סימני פיח ולכלוך קשים וכן אפשרות שהגוון הכללי דוהה עם הזמן וחוסר אחידות נוצר למעטפת של הבניין.

לפניכם הסבר לחידוש מעטפת שליכט צבעוני לפי השלבים השונים:

שטיפת קירות בלחץ מים

ניתן לשטוף בלחץ מים גבוה את הקירות וכן ישנם חומרים לניקוי חזזית אשר צומחת על הקירות כתוצאה מריכוז אזורי אבק וביחד עם השטיפה, יש לצפות לניקוי הקירות מחול ואבק אשר משמשים מצע לצמחיה ויצירת חיים. שטיפה בלחץ אומנם טובה לניקוי פיח ואבק אך משאירה את הקירות בצורה של עננים עם חוסר התאמה ברמת הגוון הכללי, יהיו אזורים בהם הצבע דהה ואו יהיו כתמים אשר אינם יורדים בשטיפה ובמיוחד באזורים בהם מים זרמו כמו ליד מרזבים או מתחת לחלונות.

מריחת פריימר קושר

לאחר השטיפה ניתן לראות עננים של גוונים משתנים וכן אפשרות לשכבה מסוימת אשר הינה דקה יותר ואינה אחידה, יכולים להיות סדקים המאפשרים חדירה של רטיבות וכן שינויים שנעשו עם השנים כמו סגירת פתחים, חורים למזגנים ועוד..

לפני שמורחים שפכטל או מבצעים תיקונים יש למרוח פריימר על בסיס טרפנטין על כל הקירות, הפריימר מקשר בין החומר הישן וחומרים חדשים ומהווה בסיס לצבע בהמשך. השטיפה אומנם מנקה הרבה אך עדיין מליחות ושומנים נדבקים לקירות ואינם יורדים בקלות, שכבת צבע חדשה עלולה להתקלף עם הזמן כתוצאה  מריכוז שומנים במעטפת ואזורי תיקונים עלולים להיחשף.

תיקוני סדקים בשליכט אקרילי

ניתן לתקן את הסדקים על ידי שפכטל אקרילי מומלץ ממשפחת הבגר החיצוני או מסטיק אקרילי חיצוני, תיקוני עם שליכט אקרילי יבלטו מאוד ויש לצפות לחוסר אחידות בטקסטורה הסופית. גם תיקונים עם שפכטל או כל חומר אחר יבלטו מעט אך ניתן יהיה לצמצם את עובי הבליטה שכן מריחת שכבה של שליכט מייצר תיקון עבה וגס, לאומת מריחה דקה יותר של שפכטל באזור הסדק בלבד וניקוי חומר עודף על ידי מעבר בזמן עבודה לפני התייבשות עם מברשת רטובה והחלקת האזור.

סדקים ותפרים צריכים להיות מטופלים היטב, ראו מספר מאמרים באתר בנושאים אלו ולמעשה לאחר מריחת הפריימר רוב החומרים אמורים להתאים למעט חומרים צמנטים.

צביעת הבניין וחידוש שליכט אקרילי

אומנם השליכט הוא ממשפחת הגמיש אך מריחת צבע גמיש לפי תקן יכולה לשנות את מראה הטקסטורה הסופית בשל העובי של החומר עצמו וכן מריחת שכבה חדשה של שליכט, אשר תוסיף עובי רב לקירות ומומלץ להשתמש בצבע אקרילי עמיד אשר ייצר גוון חדש למעטפת.

מומלץ להשתמש בצבע אקרילי מ.ד תיקני (טמבור) על מנת לצבוע את הקירות בגוון החדש, חשוב להבין שאין מדובר בשכבות צבע אוטם נוסף אלה רק בצבע המייצר גוון אחיד. צבע אקרילי אינו שייך לחומרי האיטום והוא אומנם מגן על הקירות מקרינה אך אינו אטום למים וכן אין לראות בו כחומר אטימה לרטיבות.

מורחים שכבה ראשונה מדוללת מעט לפי הוראות היצרן ושכבה שנייה מדוללת פחות על מנת לכסות היטב את הקירות ולהשיג גוון אחיד ומלא, יש לבצע את המריחה בהתזה או עם רולר רגיל ושימוש במברשת לפינות.

הצבע האקרילי עמיד לאורך שנים ארוכות ויכול לחדש את מראה הבניין באופן מוחלט, הקירות יהיו מוגנים בסוף העבודה בצורה טובה יותר מקרני השמש וכך יהיו עמידים יותר גם מול רטיבות בחורף. צבע אקרילי איכותי צריך להחזיק מעמד מעל לעשר שנים לפחות וכאשר מבצעים שכבת פריימר איכותית, הצבע אמור להחזיק מעמד לאורך תקופה זו ללא התקלפות או סדיקה בצבע עצמו.

להמשך קריאה בנושא שיפוץ בניינים ..

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button