קבלן שיפוץ בניינים

הצביעה התעשייתית מהווה תחום שהולך ומתפתח באופן אינטנסיבי מזה כמה עשורים, ולהבדיל מצביעה בענפים אחרים ששמים את המיקוד על ההיבט הדקורטיבי, תכליתה המרכזית של הצביעה התעשייתית הייתה ונותרה הגנה על קונסטרוקציות מסוגים שונים מפני תנאים סביבתיים קשים והקניית עמידות טובה כנגד חשיפה לשמש, חשיפה למים, וכן שחיקה, קורוזיה בברזל ועוד מגוון רחב של כימיקלים וממיסים. צביעה זו משמשת עבור מכלים, צנרות, כלים ימיים ותשתיות המורכבות מבטון, מפלדה, מתכות וחומרים שונים נוספים. הציפוי מעניק הגנה ומאפשר שימוש מיטבי לאורך שנים רבות. אחד מהצבעים הנפוצים ביותר ושמרבים לעשות בו שימוש בתעשייה הכבדה הוא טמגלס מבית חברת טמבור.

טמגלס: תיאור המוצר

טמגלס של חברת טמבור הנו צבע פוליאוריתני אקרילי דו רכיבי, המתאפיין בעמידות חיצונית ופנימית מעולה ועמידות גבוהה בפני שחיקה, קרינת UV, וכן מגוון רחב של כימיקלים וממיסים בתנאים של שפיכה אקראית והתזה. טמגלס מצטיין בשמירה על הגוון והברק לאורך שנים רבות ומותאם אופטימלית לאווירה תעשייתית וימית.

שימושים- מיועד בעיקר ליישום כצבע עליון במערכות המשמשות למבני תעשייה בסביבה קורוזיבית קשה או חשיפה חיצונית ממושכת, כגון קירות בטון, מבני פלדה, מכלי פלדה חיצוניים, ציוד עזר ומתכות מגולוונות. כמו כן, המוצר אידאלי לציפוי עילי של כלים ימיים, לרבות אניות, ספינות, מצופים או קונסטרוקציות הנמצאות מעל לקו המים.

צבעים פוליאוריטנים דו רכיבים: מאפיינים ייחודיים

הצבעים הפוליאוריטנים כוללים שני רכיבים שהם בסיס ומקשה. צבעים ממשפחה זו דורשים ממסים מיוחדים ומתקשים בעקבות תגובה כימית. עם זאת, מהירות ההתקשות תלויה מאוד בטמפרטורת הסביבה ועשויה להשתנות בהתאם. הצבעים הללו מתאפיינים בעמידות מצוינת לממיסים וכימיקלים, עמידות טובה בלחץ מכני ותנאי מזג אוויר קשים, תוך שמירה על הברק והגוון לאורך זמן וללא סיכון להצהבה ודהייה של הצבע. משפחת הצבעים הפוליאוריטנים מומלצת מאוד לשימוש עבור תשתיות ומבנים תעשייתיים חשופים שבהם ישנה חשיבות לשמירת הגוון והברק. עם זאת, יישום במערכת ציפוי זו דורשת הכנת שטח יסודית כמו התזת חול בלחץ והקפדה על כך ששכבת הצבע הקיימת אכן מאותו סוג, שכן אי התאמה עלולה לגרום להתרוממות של שכבת הצבע החדשה.

טמגלס: נתונים טכניים

הטמגלס משווק על ידי חברת טמבור כצבע פוליאוריתני אקרילי דו רכיבי עם %2±57 אחוזים של מוצקים בנפח, במבחר גווני RAL בברק משי, מבריק או מט על פי הזמנה.

מדללים מומלצים: במידת הצורך, מומלץ להשתמש במדלל 11 מבית טמבור, או במדלל 10 כמדלל איטי (מתאים במיוחד לקיץ(.

יחס ערבוב: יחס הערבוב בין מארז א למארז ב הינו 1:4. זמן העבידות של הצבע לאחר ערבוב הנו כ-3 שעות.

זמן ייבוש (בטמפרטורה של 25 מעלות צלזיוס): זמן ייבוש למגע של 1.5 שעות. זמן הייבוש ללחיצה הוא 5 שעות. זמן ההמתנה המינימלי לשכבה נוספת הוא 5 שעות, בעוד שזמן ההמתנה המקסימלי הוא 30 יום.

חיי מדף: חיי המדף של המוצר באריזתו המקורית הם 24 חודשים.

אחסנה: יש לאחסן את המוצר במקום מוגן ובטמפרטורה שנעה בין 4-38 מעלות צלזיוס. מומלץ שלא לאחסן בטמפרטורה הגבוהה מ- 35 מעלות צלזיוס.

הכנת המשטח לקראת היישום:

חובה להקפיד שהמשטח הנצבע יהיה יבש ונקי מכל אבק, לכלוך, שמנים, שעווה או כל מזהם שעלול לפגוע לאיכות ההידבקות של השכבה החדשה. משטחים חשופים דורשים הכנת שטח מיטבית וציפוי בשכבת יסוד מתאימה בטרם השימוש במוצר זה.

צביעה ישנה– יש לשטוף באופן מכני או ידני להסרת כל הזיהומים. במידת הצורך, מומלץ להשתמש במסיר שומנים, כשלאחר מכן יש לשטוף את כל שאריות חומרי הניקוי ולייבש את המשטח. במקרים של חלודה, קורוזיה או שכבות צבע רופפות, יש להסירם באמצעות שטיפת חול, שפשוף או בכל שיטה אחרת בדרגה של 2- Stלכל הפחות, או לחלופין באמצעות ריסוס אגרגטים עד לדרגה Sa-2.5. יש לעשות שימוש בנייר לטש לצורך עמעום הברק של הצבע הקיים וליישם שכבת יסוד באפיטמרין סולקוט סולק או מולטיפוקסי, ולאחר מכן לצבוע שכבת טמגלס אחת.

משטחי בטון במבנים– במידה ומדובר בבטון חדש, חובה לאשפר אותו למשך 28 יום לפחות, בטמפרטורה של 22 מעלות צלזיוס בטרם היישום. יש להסיר מלחים מסיסים ולשטח בליטות וחיבורי טיח. בתום שלב זה, יש למרוח את המשטח בצבע יסוד אפוקסי תואם כמו אפיקטלק, אפיקטלק SL או יסוד לטמגלס.

גלוון או משטחי אלומיניום חדשים– הכנת המשטח האפקטיבית ביותר היא חספוס פני השטח בעזרת חספוס מכני עם מברשות פלדה או על ידי שטיפת אגרגטים קלה עד לעומק פרופיל שבין 7-10 מיקרון לפחות והעדר ברק. בשלב שלאחר מכן, יש להסיר את האבק ומלחי אבץ על ידי שטיפת מים בלחץ של 10 אטמוספרות לכל הפחות ולהמתין עד לייבוש מלא. הסרת שומנים תעשה תוך שימוש באקוקלין 2230 ושטיפה במים. אפשרות נוספת היא באמצעות מדלל 1-32 וצביעה ביסוד מתאים כמו אפוגל או אוניסיל ZN. במידה ומדלגים על שלב החספוס מכני, עלול אורך חיי המערכת להתקצר באופן משמעותי. במקרים שבהם אין אפשרות לערוך חספוס מכני, חובה להקפיד ולנקות את המתכת המגולוונת משומנים, תחמוצות אבץ וחומרים זרים אחרים.

פלדה– מומלץ לבצע ניקוי אברזיבי עד לדרגה של  Sa-2.5ולאחר מכן למרוח שכבת בסיס מתאימה כגון אפוגל, אפיטמרין סולקוט EA-9, מולטיפוקסי, אקופוקסי 80 או אקופוקסי 60. במקרים שבהם הניקוי האברזיבי בלתי אפשרי, יש להקפיד ולהסיר את החלודה הרופפת באמצעות ניקוי אברזיבי חלקי ויישום שכבת בסיס של אפיטמרין סולקוט, אקופוקסי 80 או מולטיפוקסי. במידה ומדובר בצביעה ימית הממוקמת בקו המים, יש לוודא שהמשטח הנצבע נקי לחלוטין ממלחים.

טמגלס: אופן היישום

המוצר הנו, כאמור, דו רכיבי, וכולל שני מארזים לערבוב בכמויות מדודות, בהם שרף (חלק א') ומקשה (חלק ב'). יש לשפוך את חלק ב' אל תוך חלק א' ולבחוש היטב. יחס הערבוב שבין השרף והמקשה הוא 1:4, ולתוצאות אופטימליות מומלץ ליישם בטמפרטורה שנעה בטווח שבין 10-32 מעלות צלזיוס, היות ובטמפרטורות גבוהות יותר עלולים להיווצר חרירים או נזילות. כמו כן, יש לוודא כי טמפרטורת המשטח הנה 3 מעלות לפחות מעל לנקודת הטל. מיד בתום היישום, יש לנקות כלים במדלל 11 או מדלל 10 (בעונת הקיץ).

ריסוס באיירלס– יש לוודא שציוד הריסוס אכן נקי בטרם השימוש. יש לנקות במדלל 11 את קווי המערכת ולרסס שכבה במעברים שווים ומקבילים, תוך כדי הימנעות מחוסר רציפות בפילם. יישום באיירלס דורש נחיר בגודל שבין" 0.017 – "0.013 ולחץ של 2,500-3,000 PSI.

זהירות! אין ליישם בהתזה בתנאי רוח או כשהדיזה נמצאת במרחק רב מהתשתית. במצב כזה עשוי להתקבל מראה של עננות בלתי אחידה בברק ובטקסטורה.

טמגלס משי\מט בגלילה\הברשה– כשמיישמים בגלילה או במברשת, כדאי ליישם בשתי שכבות, זאת במטרה להבטיח ששכבת הצבע בעובי מספק. ראוי לציון שבהשמה בשיטת הגלילה, פני השטח שיתקבלו יהיו במראה ובמרקם של קליפת תפוז. אפשר להפחית את התופעה בעזרת דילול נוסף ויישום של שכבות דקות.

טמגלס מבריק– אין להשתמש בגליל/רולר לצורך יישום של טמגלס מבריק מחשש לתופעת בועות.

אמצעי זהירות ובטיחות

יש להקפיד לעשות במוצר שימוש בהתאם להוראות, האזהרות ותקנות הבטיחות המופיעות בגיליון הבטיחות המצורף למוצר (מעל גבי התווית) בעת רכישתו. במידת הצורך, ניתן לפנות למחלקת הבטיחות של חברת טמבור. המוצר אינו למאכל. יש להרחיק מאש וניצוצות ולדאוג לאוורור נאות לפני ובמהלך העבודה. יש להשתמש בכל אמצעי מיגון המתאימים ולהימנע משאיפת אדים בעת יישום בהתזה. לפני השמת המוצר, על המשתמש לוודא שהוא אכן מותאם למטרת השימוש, וכן שהמשטח האמור להיצבע מתאים ליישום המוצר והוכן כראוי.

למידע נוסף ניתן התקשרו למוקד המומחים של חברת טמבור: 6477*.

 

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button