קבלן שיפוץ בניינים

הנדון: שיקום עמודי בניין ברמת אביב

קבלן מבצע: קבלן ראשי עמית עוז

עמודי הבניין הוזנחו במשך שנים רבות כאשר באופק ישנם דיבורים, על תמ"א 38 ובינתיים הבניין מוזנח וממתין ליזם המהולל. רוב ישיבות הוועד נדחות כאשר מדברים על ביצוע עבודות בבניין, אך המצב של העמודים הגיע לכדי סכנה ממשית.

אין זה תורם שבעל המקצוע אשר "טיפל" בעמודים בעבר, היה סוג של אינסטלאטור (כנראה לפי סוג החומר אותו מרח על העמודים, אשר שכיח אצל אינסטלאטורים). מדובר על חומר לאיטום נגד חלודה, אשר איתו מגנים על החיבורים בין סוגי צינורות. חומר זה הינו אומנם אוטם את הברזל, אבל דוחה את הבטון ואינו משמש כחומר היאחזות. ללא כל ביצוע חציבות פשוט אותו בעל מקצוע חובבן מרח את החומר, על הברזל החשוף וכיסה אותו בעזרת טיח. הברזל פשוט המשיך להתפורר ולהתנפח בתוך העמוד, תוך כדי גרימת סדקים ופירוק שכבות של בטון מהעמוד.

כאשר התחלתי לחצוב את העמודים, יכולתי לראות את התפרקות העמוד ואת הכיפוף אשר נוצר בברזלי הזיון. דבר זה מצביע על התחלת השקיעה של המבנה, כאשר מתחילה הסכנה להתפרקות מלאה של העמוד. אני כתבתי המלצה לעיבוי אותם העמודים, אשר היו במצב חמור אך הועד רצה להמשיך עם שיקום בלבד. העמודים נחצבו וטופלו בעזרת חומרים לשיקום בטון איכותיים, כאשר היה צורך לסיים את העבודה עם שפריץ מוחלק וצבע אקרילי.

חומר איטום של אנסטלציה נקיון העמוד וחציבה

 

 

 

 

 

 

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button