קבלן שיפוץ בניינים

במקרים רבים הנזק שנגרם כתוצאה מנזילה הוא כזה המביא את הניזוק לפנות לבית משפט על מנת לקבל מבעלי הנכס בו הייתה הנזילה פיצויים. במקרים אחרים, בסכסוך משפטי בין צדדים ממנה בית המשפט מומחה שיקבע את מידת הנזק וסיבותיו. אפשרות נוספת היא שבעל נכס כיחיד או שמספר בעלי נכסים פונים לבית משפט על מנת לתבוע קבלן שבנה מבנה או שביצע עבודות רלוונטיות ושהתוצאה של עבודתו היא נזקי רטיבות. דו"ח מומחה שיוצג כראיה בבית משפט חייב להכיל מספר חלקים שיחדיו מהווים דעת מומחה אותה בית משפט עשוי לקבל.

להלן מבנה של דו"ח אפשרי:

1. פרטי הבודק – רקע, השכלה, ניסיון וותק בתחום ובתחומים קרובים רלוונטיים, התמחויות וכל מידע אחר שיכול להעיד שהבודק מוסמך להגיש דו"ח כמומחה לתחום איתור גורמי רטיבות.

2. מבוא – תיאור כללי של המקרה והרקע, מסמכים נוספים רלוונטיים, בדיקות נוספות שבוצעו וכו', התקינה והחוק לאורם נכתב הדו"ח וכו'.

3. במידה ומדובר בממונה מטעם בית משפט יוצגו תמצית טענות הצדדים.

4. ממצאים שעלו בבדיקת המומחה בשטח. על הממצאים להיות מפורטים בכתב ובתמונות, תוך התייחסות לכל הפנים של כל ממצא, כל הנסיבות שיכלו לגרום למצב של הנכס בכל נקודה, תיאור הבדיקות והמדדים שנעשה בהם שימוש (צילום תרמי, מדי לחות, תכניות צנרת ובנייה וכו'). הממצאים חייבים להיות מפורטים ביותר ולהוביל את הקורא למסקנה שתעלה מהניתוח שבסעיף הבא.

דוגמאות לממצאים:

5. ניתוח מפורט של הממצאים תוך התבססות על כלל המידע – כאן בעצם באה לידי ביטוי חוות הדעת של המומחה. ניתוח הממצאים הם לב הדו"ח. כאן למעשה הדו"ח צריך להראות כיצד הליקויים שזוהו הם אלה שגרמו לנזק המדובר, ולשלול כל אפשרות שהנזק נגרם כתוצאה מליקוי אחר, שלא באחריות הנתבעים. החיבור בין הממצאים לבין המסקנות חייב להיות חד משמעי.

6. מפרט מוצע לתיקון הגורם לנזק – במידה ועדיין לא תוקן.

7. מפרט לתיקון הנזק עצמו.

8. הערכה מבוססת של עלות התיקונים הנדרשים, וכן הערכה של הוצאות אפשריות נוספות כגון מגורים חלופיים, החלפת ריהוט ועוד.

יש לשים לב שבמידה ומדובר במספר תובעים, על הדו"ח להתייחס למצב הנזק וסיבותיו בהקשר של כל תובע (נכס) בפני עצמו. ייתכן למשל שאיטום לא מוצלח של גג הוביל לרטיבות בדירות הקומה העליונה, אך נזילה במטבח הדירה העליונה היא שגרמה לרטיבות שבדירה שמתחתיה\לצידה. לחליפין ייתכן שאותו קבלן שביצע את האיטום אחראי לכישלון האיטום, אך שמקור הרטיבות בנזילה מדוד שמש ושהאחריות לתיקונו היא בידי בעל המקצוע הרלוונטי. כלומר, לעיטים יש להפריד בין מקור הרטיבות עצמה לבין הליקוי במבנה שהוביל לכך שהרטיבות חדרה למבנה.

הכתוב אינו מהווה ייעוץ משפטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button