קבלן שיפוץ בניינים

עבודות שיפוצים בגובה- בסנפלינג

כיום יישנן מגוון שיטות לביצוע עבודות שיפוץ בניינים בגובה החל מסולמות וסלי הרמה, דרך מנופים ובמות הרמה וכלה בפיגומים או סנפלינג.

האמצעים השונים לעבודה בגובה נבחרים בהתאם לאופי הפרויקט, מגבלות העבודה ולתוואי השטח. אחת משיטות העבודה הפופולאריות ביותר בתחומי שיקום בטון או חיזוק מבנים היא הסנפלינג.

מדובר באמצעי שהלך והתפתח במרוצת שנות השמונים והתשעים עד שכיום ניתן למצוא מאות חברות קבלניות המציעות שירותי סנפלינג, מהסיבה שהשיטה מהירה, זולה ומסורבלת פחות בהשוואה לשימוש בפיגומים.

יחד עם זאת, רבים אינם מודעים למספר עובדות הנוגעות לסנפלינג, עובדות שאף אחת מחברות הסנפלינג למיניהן לא תספר ללקוחותיה. עבודות גובה בשיטת הסנפלינג מהוות אמצעי חסכוני לביצוע מגוון עבודות ללא כל צורך בפיגומים ניידים או קבועים.

ואולם, כשמסתייעים בשיטה זו לביצוע עבודות שיקום או שיפוץ חזיתות בקנה מידה נרחב, אזי במרבית מן המקרים מדובר בתוצר מוגמר איכותי הרבה פחות מזו שהייתה מתקבלת במידה והייתה מיושמת עם פיגומים.

לכן לא תמיד קבלן שיפוץ בניינים בוחר בדרך זו.

לאלו עבודות שיפוצים בגובה ניתן להסתייע בסנפלינג?

חשוב להבאיר שאין במאמר זה לשלול את עבודות סנפלינג. עבודות הסנפלינג מהוות שיטה מיטבית למגוון לא מבוטל של פרויקטים כגון תיקוני טיח מקומיים ובהיקף מצומצם בקירות חיצונים, איטום תפרי התפשטות, איטום סדקים בקירות וסביב משקופי חלונות, וכן לצורך התזת חומרי איטום שקופים ומילוי פוגות בקירות חוץ המחופים אבן או שיש.

בנוסף, ניתן להסתייע בסנפלינג לאיטום גגונים קטנים וקרניזים, איטום פתחים בעקבות הסרת מזגני חלון, צביעה מקומית וכיוצא בזה. בנסיבות של שיפוץ היקפי או צביעה חיצונית של כלל המעטפת החיצונית, מומלץ להעדיף את שיטת פיגומים, ובעיקר כשהעבודה נוגעת לטיח וחומרי מליטה.

יש לציין שנדירים הם המקרים בהם ניתן ליישם צביעה של כל מעטפת המבנה על ידי סנפלינג, ובכך לחסוך בזמן ובהוצאות הכרוכות בהרכבת פיגומים. מדובר במצבים בהם תנאי העבודה בסנפלינג הינם נוחים במיוחד (קירות בטון חלקים וללא ריבוי של חלונות או אלמנטים בולטים) בחזיתות שאינן דורשות מקצה רחב של תיקונים.

תקנות בטיחות לעבודות בגובה

בין אם עבודות השיפוצים בגובה מתבצעות באמצעות פיגומים, סנפלינג, בימה מתרוממת או סל להרמת אדם, קבע המחוקק מכלול רחב של תקנות הבטיחות מחמירות לעבודה בגובה, במטרה למזער ככל שניתן את הסכנה לתאונות ופגיעה בחיי אדם ורכוש.

על פי ההגדרה, "עבודה בגובה" מסווגת ככזו אם בגינה עלול עובד ליפול לעומק שהינו גבוה משני מטרים. תקנות הבטיחות דורשות הכשרה מוקדמת מטעם משרד התמ"ת והצטיידות באמצעים ממגנים כגון קסדות, אמצעי עיגון, רתמות בטיחות וכדומה, בהתאם לאופי העבודה וצרכיה.

בנוסף, חל איסור חמור על עבודה בגובה בשעות הלילה או בתנאי ראות לקויים, וכן בתנאי מזג אוויר קשים כגון גשם שוטף, רוחות חזקות, ברד או שלג, למעט מקרים בהם ניתנו הנחיות בטיחות מפורשות.

חשוב לדעת שהמחוקק קבע גם שבמקרים של תאונות ופגיעה באדם או רכוש, האחריות מוטלת גם על מזמין העבודה. על כן, בטרם חתימה על חוזה ההתקשרות עם קבלן השיפוצים עבור עבודה המתבצעת בגובה, יש לוודא כי הוא מחזיק בידיו את כל האישורים הנדרשים.

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button