קבלן שיפוץ בניינים

תפר התפשטות נועד להפרדה בין חלקיו של הבניין על מנת לאפשר את תנועת ההתכווצות וההתפשטות ללא העברת עומסים ולחצים בין האלמנטים. תפר ההתפשטות מכוון את המיקום להיווצרותם של הסדקים במבנה, סדקים הנגרמים בעקבות התפשטות או התכווצות הבטון עקב תהליך התקשותו לאחר יציקתו, תנודות הקרקע והבדלי טמפרטורה, ובכך מונע התפר תופעת סידוק באזורים אקראיים ובלתי מתוכננים.

לצורך שיקום תפרים בקירות, מומלץ להשתמש בחומר פוליאוריתני משחתי המתאפיין בכושר גמישות גבוה במיוחד, והוכח כיעיל ביותר לייעוד זה. אטימת תפרים באופן תקני דורשת הכנת שטח נאותה שכוללת ניקוי הדפנות באמצעות דיסק חשמלי והסרת כל שכבות האבק והצבע, הסרת חלקי הבטון והטיח הרופפים וכדומה. חשוב להקפיד שפני השטח יהיו יבשים ונקיים לחלוטין בטרם התחלת היישום, ובפרט כשמדובר בבטון חדש.

תיקון איטום לקויי בתפר התפשטות ישן

בנסיבות בהן מדובר בתיקון איטום לקויי בתפר התפשטות ישן, יש להוציא את חומר האיטום הישן ולתקן בהתאם למפרט יצרן. במקרה של תיקון מקומי קטן בלבד, מומלץ לנקות קצות החומר הישן באמצעות חיתוך חלקי בסכין חיתוך או על ידי המסה בטינר עד לקבלת חומר נקי. השלב הבא במפרט לשיקום תפרים בקירות מורכב מהחדרתו של פרופיל גיבוי אל תוככי התפר, תוך הקפדה שעובי החומר יהיה כמחצית מרוחב התפר ובהתאם לטבלאות החישוב של הוראות היצרן.

החדרת פרופיל הגיבוי נעשית כשהפרופיל צמוד אל הדפנות בחוזקה, על מנת שהפרופיל לא יידחף כלפי פנים במהלך מילוי התפר. לצורך הכוונת העומק המבוקש של פרופיל הגיבוי אפשר להסתייע בכפיסי עץ ייעודיים, הניתנים להכנה גם באופן עצמאי. בתום החדרת פרופיל הגיבוי יש ליצור פאזה (שיפוע) באמצעות חיתוך הבטון בקצות התפר, זאת במטרה למנוע פגיעה מכאנית ותלישת החומר מהדפנות בטווח העתידי.

חשיבות מריחת דפנות התפר בשכבת יסוד (פריימר)

עם סיום חיתוך הבטון ויצירת הפאזה יש למרוח בדפנות התפר שכבת יסוד ולהמתין לייבוש למשך 15-60 דקות (על פי הוראות היצרן). הפריימר נועד להבטיח את היצמדותו של חומר האיטום אל דופנותיו של התפר באופן מיטבי. חשוב להבאיר שדילוג על של הפריימר עלול להוביל להתנתקות חומר האיטום מן הדפנות במוקדם או במאוחר.

מילוי תפר ההתפשטות בחומר האיטום מיושם באמצעות אקדח הזרקה, תוך הימנעות מהתהוות בועות אוויר בחומר האיטום. במהלך הפעולה יש להצמיד את החומר אל הדפנות ולהחליק עד לקבלת מראה אסתטי אחיד. בתום התהליך יש לנקות את שאריות חומר עם מטלית ספוגה בטינר או בטרפנטין כל עוד החומר טרי. 

זמן ייבוש החומרים הפוליאוריטניים נתון לשינויים בהתאם לסוג החומר, ועשוי לנוע בין 2-4 מילימטרים ליום. לאחר התקשותו הסופית של חומר האיטום, ניתן לבצע צביעה בהתאם להוראות היצרנים השונים.

כתבות ותוכן מקצועי עמית עוז קבלן שיפוץ בניינים!

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button