קבלן שיפוץ בניינים

המלט הלבן, המלט השחור וכל ההבדלים שביניהם

המלט הוא חומר צמנטי המורכב מאבקת צמנט מים, חול, ומוספים פולימריים שונים. המלט מתאפיין בתכונה של התקשחות והתמצקות חזקה במיוחד לאחר יישומו, וזו הסיבה לכך שהוא משמש לייצור הבטון. המלט משמש במגוון רחב של יישומים שונים החל מהכנת טיט וטיח, הדבקת לבנים והגנה על הקירות ממפגעים סביבתיים וכלה בשיפור הבידוד התרמי והאקוסטי ובהסתרת פגמים בבניה. קיימים כיום מספר סוגים של מלט, אך סוגי המלט השכיחים ביותר הם המלט הלבן והמלט השחור (הנקרא גם "מלט אפור").

באופן כללי, ניתן לציין שאין הבדלים משמעותיים בין המלט הלבן והשחור, ושניהם מותאמים להוספה אל מגוון תערובות שונות כמו בטון, טיט, שליכט או טיח, כשההבדלים ביניהם נעוצים, למעשה, בתוספת הפיגמנטים היוצרים את הגוונים, והתוספים הייחודיים שנועדו להתאימם לשימושים ספציפיים כמו אבקות אלומיניום להתססה ויצירת ונקבוביות, מעכבי התקשות או חומרים מזרזים מסוגים שונים.

מפרט טכני ליישום המלט הלבן והשחור

המלט הלבן משמש בדרך כלל לעבודות בהן נדרש יישום בגוון בהיר כמו ביציקת מוזאיקה, ריצוף באבן טבעית, מילוי מישקים, או שפריץ במעטפת המבנה, גרנוליט בהירה וכדומה, בעוד שבשאר העבודות נהוג להשתמש במלט השחור שעלותו לרוב נמוכה יותר. השימוש במלט דורש משטח נקי, יבש ומיושר. על כן, כפעולה ראשונית להכנת התשתית, יש להקפיד על הסרת כל הלכלוך, האבק והאובייקטים הזרים מהמשטח שעליו מתכננים ליישם את המלט.

בתום הכנת התשתית יש לערבב את המלט במים בהתאם להוראות יצרן. ניתן ליצור תערובת סמיכה או דלילה יותר על ידי הוספת מלט או מים בהתאם לצורך. רצוי כבר מראש לחשב את כמות התערובת המתוכננת לשימוש, מהסיבה שלא ניתן להוסיף מים אל תערובת אשר החלה להתייבש. אורך חיי המדף של המלט הוא כ- 6 חודשים באריזתו המקורית ובמקום יבש ללא לחות.

מלט מהיר התקשות וצמנטים הידראוליים

סוגי מלט שכיחים נוספים הם מלט מהיר התקשות, מלט הידראולי ומלט פורטלנד. מלט הידראולי מוכר גם כ"צמנט הידראולי", מושג שנועד לאפיין קבוצת חומרי מליטה המתקשים בעקבות ערבובם במים כגון תערובות בטון וטיח, צמנט פורטלנד, מלט לבן ועוד. מושג זה השתרש מאוד בענף הבנייה, ומתאר מכלול מוצרי איטום ושיקום צמנטים הידראוליים שעמידים במיוחד בתנאי רטיבות ולחות. החומרים הללו משמשים לאיטום בריכות שחיה, חדרי מקלחת, קירות חיצונים, מאגרי מים, תעלות ניקוז וכן עיגונים, חיזוקים, שיקום בטונים וכדומה.

חלק מהחומרים הצמנטים הללו ניתנים ליישום באמצעות ערבוב במים בלבד, אך יישנם גם חומרים המיושמים עם תוספים שונים לצורך חיזוק תכונות מסוימות בהתאם לצרכים האינדיבידואליים. מלט מהיר התקשות מסווג כמלט הידראולי, ומכיל תוספים המגדילים את נפחו במהלך ההתקשרות עם חומרים אחרים ואת כישורי ההתקשות המהירים שלו. המלט  משמש לתיקוני בטון מהירים ולאיטום פריצות מים בפרויקטים בהם לא ניתן להמתין להתקשות החומרים.

אם אתם צריכים בעל מקצוע שיעשה את זה עבורכם אתם מוזמנים לפנות אלינו. לחצו על על הלינק: קבלן שיפוץ בניינים, נשמח לעזור ולתת שירות.

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button