קבלן שיפוץ בניינים

השפריץ הצמנטי נפוץ במיוחד בבנייה הישראלית בשל מגוון סיבות רחב החל ממראהו הדקורטיבי ועמידותו למשך שנים רבות וכלה בעלותו הנמוכה בהשוואה אל שיטות אחרות. השפריץ מהווה תערובת של מלט וחול המשולבים עם תוספים ייחודיים לחיזוק תכונותיו. השפריץ מתאפיין אמנם בעמידות גבוהה במיוחד, אך יחד עם זאת, במרוצת השנים הוא נוטה לספוח פיח ממכוניות, לכלוך ואבק, כמו גם הבלאי הטבעי המוביל להתפוררותו ולהתנתקותו מהקיר.

בנסיבות הללו ניתן לחדש את השפריץ או לחלופין ליישר את הקירות, וליישם בצביעה או בכל חיפוי אחר בהתאם לבחירתו, טעמו ותקציבו של הלקוח. מומלץ שלא לנסות ולבצע את יישור קירות השפריץ באופן עצמאי, אלא להסתייע בשירותיו של בעל מקצוע מיומן, שכן, במידה ויישנם סדקים בקיר עלול הסידוק להוביל לתופעת רטיבות, וחלחול אל תוך הקירות הפנימיים של הבניין.

מפרט טכני לחידוש או יישור קירות שפריץ

המפרט לחידוש קירות השפריץ דורש הכנה מוקדמת של שטיפת הקירות באמצעות לחץ מים, תוך גירוד חלקי השפריץ הרופפים. במצבים בהם מדובר בקיר סדוק, יש צורך לפתוח את אותם הסדקים ולמלאם בחומרים אוטמים שבסיסם זהה לבסיס השפריץ הישן. במידה ומעוניינים לחדש את השפריץ, ומצבו של הישן השפריץ הקיים הינו יציב ומקובע, אזי ניתן לנקותו בלחץ מים ולהתיז מעליו את השפריץ החדש.

המפרט הטכני ליישור קירות השפריץ כולל אף הוא פעולות הכנה של ניקוי הקיר מכל שאריות הלכלוך והשומנים על ידי שימוש באדי קיטור או לחץ מים, וסיתות השפריץ בעזרת פטישון, גרזן או אזמל רחב, עד לקבלת פני קיר עמידים וגליים. השלב הבא כולל יישור המשטח על ידי מריחת שכבת הרבצה צמנטית, המשמשת גם לצורך הקישור בין החומרים השונים.

הסיבות לתופעת הסדקים בקירות שפריץ

בתום יישום שכבת ההרבצה הצמנטית יש לטייח את הקיר, תוך הרכבת פרופילים הנקראים "מייקים", להבטחת טיוח אחיד ומיושר. עם סיום שלב הטיח ניתן לבצע שפכטל חיצוני, שליכט אקרילי או כל חיפוי בהתאם להעדפותיו של הלקוח. חשוב לציין כי תופעת הסדקים ורטיבות בקירות עם שפריץ עלולה להיגרם מיישום לקוי, שכבת הרבצה צמנטית שבסיסה שונה מבסיס השפריץ הישן או לחלופין מחיסכון של הקבלן בחומרי מליטה.

זה הסיבה שנדרש בבעל מקצוע אמין כמו עמית עוז, קבלן שיפוץ בניינים.

על מנת לשפר את תערובת השפריץ וכישורי האטימה מומלץ להוסיף אל הטיח גם תוספים ודבקים כמו דבק לטקס מבית סיקה, ולהתיז שכבת חומר נוספת לאיטום מוחלט. מומלץ, כאמור, להסתייע בשירותיו של בעל מקצוע מנוסה ומיומן, ולא להמתין לתקופת הגשמים לצורך התיקון, שכן, איטום ושיפוץ בתקופת החורף עלול שלא לפתור את בעיית הרטיבות באופן הרמטי ומוחלט.

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button