קבלן שיפוץ בניינים

שיקום תקרת מרפסת

שיקום תקרת מרפסת מיושם לרוב בעקבות נזק מצטבר במבנה, נזק הנובע בדרך כלל מחדירת רטיבות מהגג או הקומה שמעל לאותה מרפסת. רטיבות שחדרה פוגעת במקרים הללו בברזלי הזיון שביציקת הבטון, וכתוצאה מכך מתפתחת קורוזיה עד לשלב התנפחותו של הברזל ולדחיקת הבטון והטיח כלפי חוץ.

בשלבים הללו ייתכן מצב של נפילת גושי בטון וטיח מהתקרה, ובמצבים חמורים במיוחד, בעיקר כשהתקיימה הזנחה של שנים, עשוי להיווצר נזק בלתי הפיך למוטות הברזל שבבטון, עד לשקיעתה של המרפסת ולהתמוטטות התקרה. הנסיבות הללו דורשות עבודות שיקום המורכבות מחידוש שכבות הזיון שביציקה וחיזוקי תקרה נוספים. שיקום תקרות בכלל ומרפסות בפרט מחייב שימוש בחומרים מרוכבים ומתקדמים כגון סיקה-קרבודור לצורך ביצוע חיזוקים.

בעל המקצוע המומלץ ביותר למשימה הזאת הוא קבלן שיפוץ בניינים.

שיטות לחיזוק תקרת המרפסת

סיקה-קרבודור מבית סיקה הינה המערכת המבוססת על הצמדתן של רצועות חיזוק ייחודיות אל התקרה הקיימת. רצועות חיזוק מורכבות מסיבי פחמן ומודבקות באמצעות חומרים אפוקסיים חזקים. ניתן גם להעניק תמיכה נוספת לתקרת המרפסת באמצעות קורות מתכת או בטון חדשות, אך יחד עם זאת, לרוב כרוכה עבודות השיקום בתיקוני בטונים, תוך שימוש בחומרי שיקום צמנטים ייעודיים ותיקונם של ברזלי-הזיון שבתקרה.

פרויקטים מסוג זה דורשים מפרט מאושר וחתום על ידי מהנדס קונסטרוקטור, ונעשים תחת ליווי הנדסי. במצבים בהם עולה ההתלבטות בין עבודת שיפוץ לעבודת שיקום היקפית ויסודית יותר, מומלץ להעדיף את האפשרות השנייה מהסיבה שהחל מהשלב שבו הרטיבות באה במגע עם ברזלי הזיון, עשוי תהליך הקורוזיה בברזלי-הזיון להימשך, וזהו רק עניין של זמן עד לשלב בו יעלה הצורך בעבודת שיקום יסודית.

מפרט טכני לשיקום תקרת המרפסת

שיקום תקרת המרפסת דורש, כאמור, מפרט טכני ומורכב ממספר שלבים, כשהשלב ההתחלתי כרוך בהכנת התשתית, והסרת כל הלכלוך, שרידי הצבע וחלקי הבטון והטיח הרופפים באמצעים מכנים. בתום התהליך יש להרטיב את המשטח ולמרוח שכבת יסוד (שמנת הדבקה) לשם הצמדה אופטימאלית של היציקה אל התשתית. השלב הבא מורכב מהכנת תערובת של חול, מלט, דבק לטקס ומים עד לקבלת תערובת סמיכה, ויישומה מעל לשמנת ההדבקה בעודה לחה (על פי שיטת "רטוב על רטוב").

יש להדק את התערובת אל התשתית באמצעות שפכטל או מלג` ולבצע אשפרה לאחר התקשותה. חשוב להקפיד ולבצע את האשפרה למשך מספר ימים בתדירות של פעמיים- שלוש ביום על מנת להבטיח את חוזקה המרבי של התערובת. כמו כן, מומלץ להצל על התיקון או לכסותו לצורך הגנה מפני רוחות חזקות או קרינת השמש.

להמשך קריאה על שיפוץ בניינים

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button