רטיבות הינה בעצם הצטברות של מים במקומות שונים בבית. הרטיבות עשויה להופיע במקומות שונים, כגון: על התקרה, הרצפה, בתוך הקירות ועוד. ניתן לזהות בבירור סימני רטיבות לפי שטחים גדולים הנראים לעין ככתמי מים. הרטיבות עלולה לגרום לפגמים אסתטיים, להתרופפות יסודות הבית, לבעיות בריאות שונות ועוד פגעים.

ברוב המקרים הרטיבות נובעת מאיטום לקוי של הגג או הקיר, ומחדירת מי גשמים פנימה. לעיתים המים נכנסים בין אריחי האמבטיה, או זורמים דרך חלקי האבן בחיפוי הקיר.

מדובר בתופעה מאוד לא נעימה. מה בכל זאת ניתן לעשות? להלן מספר טיפים:

בדקו את מקור הרטיבות

הפרט החשוב ביותר בתהליך הטיפול ברטיבות הוא לנסות לזהות מידית את מקור הרטיבות. אם לא מוצאים את מקור הרטיבות ניתן להזמין בעל מקצוע המומחה לטיפול ברטיבות בתקרה שהוא יבחן מהו המקור. לדוגמא: איש מקצוע מומחה יכול לגלות בפשטות שהרטיבות נגרמת כתוצאה מחדירת מי גשמים מגג הבניין, והפתרון יהיה – אטימת הגג.

רטיבות נקודתית

במידה והרטיבות הינה מינימאלית ולא התפשטה על שטח נרחב, או במידה והיא נגרמה עקב איטום לא מספיק בחדרי האמבטיה, ניתן לנסות לבצע טיפול ברטיבות בתקרה באמצעות מברשת וחומרים מיוחדים לאיטום. חשוב במיוחד להקפיד שהאיטום בחדר האמבטיה יהיה איכותי משום שחדר זה בא במגע אינטנסיבי עם מים.

רטיבות עקב דליפה בצנרת

במידה ואתם מגלים רטיבות קשה בחלקים רחבים של הבית, חשוב לבדוק בזריזות את מונה המים. לעיתים מים רבים דולפים מהצנרת ומתפשטים אל תוך הקירות. במקרה כזה, מחוג המים במונה מסתובב אף כשהברזים בבית סגורים. במקרה של רטיבות עקב דליפה חשוב להזמין מומחה על מנת לבחון את הבעיה ולהציע דרכי טיפול.

לא לסמוך רק על פתרון ארעי

לעיתים ניתן לראות אנשים המנסים לפתור כל בעיית רטיבות בכוחות עצמם. חשוב לדעת לפעול בענווה ולתת לאיש מקצוע המבין בדבר לבדוק את עומק הבעיה ולטפל בה. לעיתים טיפול ארעי הוא לא מספיק ובעיית הרטיבות עלולה לחזור במלוא עוצמתה. כיום, באמצעות מכשור תרמי מתקדם ניתן לזהות את מקור הרטיבות, עד לאיזה עומק חלחלה ולהציע פתרון. ­­

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *