צבע אקרילי חיצוני

צביעת קירותיו החיצוניים של המבנה מורכבת יותר מצביעת קירותיו הפנימיים, מהסיבה שקירות חיצוניים עשויים להיות מצופים במכלול רחב של חומרים שונים, דבר שמוביל לכך שכל קיר חיצוני דורש טיפול אינדיבידואלי, מיומנות רבה, ניסיון, והתאמה מרבית של הצבע אל הקיר, תוך התייחסות לסוג הציפוי שמעליו, בעוד שצביעת קירותיו הפנימיים של המבנה פשוטה הרבה יותר, ובמקרים רבים ניתן ליישם את הצביעה בשיטת "עשה זאת בעצמך" וללא כל סיוע של צבעי מומחה.

ניתן למנות כיום ארבעה סוגי קירות חוץ מרכזיים בבנייה הישראלית שהינם קיר עם שליכטה, קיר טיח, קיר בצבע אקרילי וקיר בטון חשוף. הקירות נבדלים אלו מאלו בסוג החומרים המצפים אותם, וחשוב לזהות את סוג הקיר החיצוני במהלך בחירת סוג הצבע שישמש לחידוש הצביעה.

התאמת סוג הצבע אל סוג הציפוי ומצבו של הקיר

כאמור, על מנת להבטיח שצביעת קירות החוץ תהיה יסודית ומושלמת נדרשת התאמה מוחלטת בין סוג הצבע לסוג הציפוי הקיים ולמצבו של הקיר. כמו כן, חשוב לדעת שלכל סוג של ציפוי נדרשת שיטת היישום המותאמת לו, כאשר בחלק מן המקרים עולה הצורך בהכנת התשתית המורכבת מהרטבת הקיר, בעוד שבמקרים אחרים נדרש הקיר להיות יבש לחלוטין.

יישנם בשוק ארבעה סוגי צבע מרכזיים בהם נהוג להשתמש במהלך צביעת הקירות החיצוניים שהינם צבע סיד, צבעים מדוללים בטרפנטין, צבע תחליב סילקוני וצבע אקרילי. הסיד הינו חומר המורכב מסידן וחמצן, ומשמש גם לצביעה בשל צבעו הלבן ועלותו הנמוכה. הסיד משמש בדרך כלל לצביעת תקרות בלבד בעקבות נטייתו לספוג לכלוך בהשוואה לצבע האקרילי ויתר סוגי הצבעים.

יתרונות הצבע האקרילי לציפוי קירות חוץ

בקטגוריית הצבעים המדוללים בטרפנטין ניתן למנות מגוון רחב של סוגים כגון צבע סולוונטי, צבע פוליאוריטן, צבע סינתטי עליון וכדומה. ייחודיותם של סדרת הצבעים הללו נעוצה בעמידותם הגבוהה בתנאי מזג אוויר קשים, והתאמתם אל מגוון סוגי תשתיות שונות, לרבות צביעת קירות חוץ ופנים.

עם זאת, אנשי מקצוע רבים מעדיפים להימנע מהשימוש בצבעים על בסיס טרפנטין בשל היותם מוכרים כמזיקים לבריאות ולסביבה. צבע נוסף המשמש לצביעת קירות חוץ הוא צבע המורכב מתחליב סילקוני מדולל במים. יתרונותיו נעוצים בכך שהוא מונע חדירת רטיבות אל תוך הקיר בשל היותו צבע נושם ויצירת שכבה דוחת מים, ובנוסף לכך הוא ניתן ליישום על קירות חיצוניים לחים.

עם זאת, הסטטיסטיקות מראות שמרבית אנשי המקצוע בישראל מעדיפים במידת האפשר את השימוש בצבע אקרילי חיצוני בשל יתרונותיו הרבים. מדובר בצבע מהיר התייבשות הכולל פיגמנטים אשר הושרו בתמיסה אקרילית פולימרית.

הצבע האקרילי ניתן לדילול באמצעות מים, אך עם התייבשותו הוא הופך לעמיד במיוחד כנגד מים. מערכת הציפוי האקרילית משווקת בארץ דרך מספר יצרנים, וכוללת לרוב שני מרכיבים שהינם פריימר (צבע יסוד קושר) וציפוי דקורטיבי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *