ניתן לבנות וליצר הרבה מאוד עיצובים כאשר עובדים עם ג ב ס, תוך כדי ביצוע פעולות פשוטות יחסית.

יש לשים לב לאזור העבודה שלנו, שכן יהיה הרבה אבק ומומלץ לעשות זאת מחוץ לבית. אם אתם באמצע שיפוץ הבית אז כמובן שאבק אינו מפריע, אך תמיד כאשר עובדים עם לוחות גבס יש לצפות למידה של לכלוך.

 דברים שצריך להכין מראש:

לצורך יצירת אחידות מומלץ לעבוד על קירות ישרים, במיוחד כאשר מדובר על קירות עם אפקטים של טמבורטקס. עדיף לחבר אלמנטים חלקים ביחד או להתכונן במקרים של טמבורטקס למרוח מעט מהחומר גם על המדף מגבס.

(טיפ עשה זאת בעצמך – ניתן בהמשך לצבוע את המדף בגוון תואם לקיר, או בגוון שונה לפי הרצון שלנו להבליט)

בניית מדף ג ב ס:

מתחילים עם מדידות וסימון על הקיר, כאשר ניתן לעבוד עם פלס על מנת לקבל קו ישר וממוקם.

לוקחים את המסלול וגוזרים אותו בצדדים על מנת לכופף אותו, כאשר מודדים את גודל המדף ומכופפים לצורך בניית מסגרת. נניח שמדובר במדף באורך מטר על חמישים סנטימטרים, אחרי מטר אנחנו חותכים בצדדים ומכופפים בזוית של תשעים מעלות. אחרי חמישים סנטימטרים גוזרים ומכופפים שוב וכך הלאה, עד אשר תתקבל מסגרת מלבנית. את הסוף מחברים על ידי הכנסת ניצב באורך של עשרה סנטימטרים ומקבעים, על ידי ברגיי הפח-פח.

כל ארבעים סנטימטרים אנחנו מכניסים ניצב על מנת לחזק את המסגרת שבנינו, כך שיש לחתוך את הניצבים באורך של ארבעים ותשע סנטימטר ואנחנו צריכים בערך שני ניצבים.

בשלב זה ניתן לקבע את המדף לקיר כאשר יש לקחת בחשבון את עובי המסגרת, אשר עדיין לפני עטיפה של לוחות הגבס. יש להנמיך את המדף ביחס לקו הגובה שקבענו, כאשר לוקחים בחשבון את עובי הלוח של הגבס. מדובר בערך על סנטימטר וחצי תוספת לגובה ושלושה סנטימטרים לעובי הכולל.

לאחר קיבוע המסגרת לקיר, חותכים את לוחות הגבס לפי גודל המסגרת ומקבעים בעזרת ברגיי ג ב ס. שתי הלוחות המרכזיות מגיעות ראשונות, מלמעלה ומלמטה ורק אחרי חותכים את ההיקף של המדף.

כעט ניתן יהיה להדביק את הזוית פינה, על ידי מריחה של שכבה נאה מהשפכטל האמריקאי. לאחר הצמדת הזוית, יש לגרף בעזרת שפכטל נירוסטה את העודפים ולמרוח שכבה מכסה מעל לזווית.

לאחר יום יבוש מורחים שכבה כוללת על כל המדף ומשייפים בנייר שיוף עדין.

(טיפ עשה זאת בעצמך – מומלץ למרוח את שכבת הפריימר עכשיו לאחר ניקיון אבק השיוף במטלית לחה)

לפריימר לוקח כשעתיים להתייבש ולאחר מכן, ניתן יהיה למרוח כשתי שכבות של צבע לפי הגוון הנחשק.

 בהצלחה!!!

עמית עוז קבלן שיפוצים, כי אנשים טובים לא פוגשים כל יום!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *