כלים הם חלק חשוב כאשר רוצים לבצע עבודות מסביב לבית, שכן כלים טובים יכולים לחסוך הרבה זמן ולהגדיל את האפשרויות לפתרונות בשטח. קבלן ותיק פעם אמר לי בתחילת דרכי, שיש לאסוף כלים וחשוב שיהיו מהסוג הטוב ביותר על מנת לעבוד כקבלן.

איך בוחרים כלים טובים?

יש להתאים את כלי העבודה לפי סגנון העבודה לכם והצרכים, במברגות לדוגמא ישנן דרגות ועוצמות המתאימות לסוגי עבודה שונים. במברגות של 10V ישנה עוצמה נמוכה והן לרוב מתאימות לעבודות בית פשוטות בסגנון עשה זאת בעצמך, כמו כן מדובר במברגות בעלי משקלים קלים ולכן נוחות לעבודה. בעלי מקצוע יעדיפו מברגות של 18V לפחות, שכן אלו נחשבות לחזקות ובעלות יכולת עמידות גבוהה יותר.

שואלים את המוסכניק על הרכב חזק ביותר…

הדרך הטובה ביותר לבדוק על כלים חזקים, היא לשאול בעל מקצוע מאותו התחום!!!

חבר שלי שעובד איתי כקבלן משנה בעבודות גבס, הינו אומן גבס ידוע ואני בדרך כלל מזמין אותו לעבודות גבס מסובכות. כאשר לפי כמספר חודשים חנות באזור המגורים שלו, יצאה במכירת חיסול של מברגות וקונגו במחירים מצחיקים. הוא מיד קנה קונגו על מנת שיהיה איתו, במקרים בהם אולי יצטרך לבצע עבודות חציבה. מאחר ואני עובד הרבה בשיקום בטון וצריך לבצע עבודות חציבה רבות, הוא מיד טלפן אלי וקרא לי לבוא. הגעתי לחנות במהרה, מאחר ובאמת שהיה מדובר במחיר מצחיק. החבר קנה כבר קונגו עבורו, אך לא קנה אפילו מברגה אחת למרות שגם המברגות היו במחיר מצחיק.

אני מסתכל על הקונגו בחנות ואפילו לא צריך דקות מחשבה רבות לפי שמוותר לגמרי, החבר כמעט המום ומנסה לשכנע אותי לקחת גם.

אני חצי התעניינתי במברגות מאחר וכמעט ואין לי שימוש בהן ואילו החבר, התעניין בקונגו וגם הוא סביר להניח שלא ממש יצטרך לעבוד איתו. שנינו לא רצינו את הכלים איתם אנחנו עובדים באופן שוטף והינה הסיבות:

  1. כבעל מקצוע אין לי חשק להגיע ליום עבודה ולמצוא את עצמי בסרט רע, של כלי שבור וצריך לעצור את העבודה ולרוץ לחנות לנסות לתקן.
  2. כבעל ניסיון אני יכול לראות שאין סיכוי שכלי זה יהיה בעל עמידות לשנים ארוכות.
  3. לאחר בדיקה קלה, החברה של המוצר אינה ידועה ואין שום חלקי חילוף או מעבדת תיקונים עבור כלי זה.
  4. הכלי עצמו נראה מצועצע וחסר עיצוב של כלי אמיתי.
  5. הקונגו הגיע עם אזמלים בגודל של פטישון וסביר להניח, שזאת תהייה גם רמת העוצמה שלו.
  6. במחיר של 250 ₪ הכול נראה זול מידי וחסר יכולת לספק את הסחורה.
  7. העדפתי לשלם יותר ולקנות מברגה ידועה, עם מעבדת שירות בארץ.
  8. מברגה ידועה שבעלי מקצוע יעדיפו לעבוד איתה בלבד וניתן לראות אותם עם אותה המברגה הותיקה, עובדים באתרי בנייה ושיפוצים.

מברגה טובה יכולה להחזיק לעובדים בבית בסגנון של עשה זאת בעצמך, שנים רבות מאוד ועוד ניתן לקבל סוללות אשר אינן נגמרות. הכיף שיש בעבודה עם כלי עבודה ובפרט עם מברגות הינו, הנאה אמיתית ולכן אני יכול להמליץ לכל אדם לחשוב פעמיים.

לפני שהולכים לקנות מברגות יש להתייעץ עם בעל מקצוע מאותו התחום ולדעת, שכלי טוב עולה מעט יותר אבל מחזיק לשנים ארוכות מאוד.

עמית עוז קבלן שיפוצים, כי אנשים טובים לא פוגשים כל יום!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *