קבלן שיפוץ בניינים

רטיבות היא בעיה אשר עשויה להתרחש אצל בכל בית ולה השלכות. הרטיבות עשויה ליצור פגמים אסתטיים, פגיעה תברואתית, פגיעה ברהיטים, בלאי ובזבוז כספים. אין להקל ראש בחדירה של רטיבות לבית, שכן היא עשויה להפוך את הבית למסוכן. את הרטיבות נוכל לזהות באמצעות סימני לחות, קירות אשר הופכים כתומים חומים ובמידה ולא נראה זאת אנו עשויים להריח ריח טחב ועובש באזור הרטיבות. רצוי להבין שהמקום בו אנו רואים את הרטיבות לא מעיד בהכרח על מקור הנזילה עצמה, כלומר, יתכן ונבחין ברטיבות בקיר כאשר למעשה הנזילה עצמה מגיעה מהתקרה או מהמרפסת.

כפי שאמרנו, הרטיבות עלולה להוביל לסכנה במבנה. מבנה מסוכן, בהגדרתו לפי היחידות למבנים מסוכנים ברשות המקומית, הוא זה אשר מסכן את דיירי המבנה או העוברים והשבים. ברשויות והמועצות השונות ישנן יחידות אשר נועדו לאכוף חוקי עזר מקומיים בנושא. גורמים נוספים אשר עלולים לגרום למבנה להפוך למסוכן הם ליקויי בניה, עייפות החומר והזנחת המבנה. 

מבין הגורמים, הרטיבות היא הגורם העיקרי אשר עשוי לפגוע בטייח וביסודות המבנה. דבר זה עשוי להיווצר בשל איטום לקוי או סדוק בגגות או\ו בשל בנייה לא מקצועית שתוביל לחדירת רטיבות לשלד המבנה. הדבר גורם להתרופפות חיפויים, היווצרות חלודה בברזלי השלד, והתנפחות של העץ ממנו בנויים משקופים. רטיבות עלולה לגרום גם לנפילת טיח שהתרופף מגובה (דבר היכול להתרחש גם כתוצאה מטיוח לא מקצועי), היווצרות חלודה אשר יכולה לפגוע בחוזק הברזל ובהמשך פגיעה ממשית בשלד הבניין. כל פגיעה בגורמים הללו, עשויה להוביל בהמשך לסכנת היחלשות של יסודות המבנה (ובמקרים קשים לקריסה), וסכנה זו תוביל את הרשות להגדרת המבנה כמסוכן. מרגע קבלת צו מבנה מסוכן, האחריות לכל פגיעה עתידית בדיירי הבניין או בעוברים ושבים תוטל על הדיירים, על כן יש לטפל בסכנות באופן דחוף.

בכדי להימנע מראש מקבלת צו מבנה מסוכן יש לגלות ערנות ולטפל בבעיות כאשר אלו מתרחשות. הדבר לא רק ימנע סכנות אפשריות אלא גם יחסוך כספים. טיפול מהיר ברטיבות שאותרה חסוך כספים וכאבי ראש מיותרים. יש לגלות ערנות לסימני רטיבות ולריחות אשר עשויים להעיד על כך. בכל מקרה של רטיבות איש מקצוע יוכל לאתר את מקור הנזילה בצורה מקצועית תוך שימוש בכלים טכנולוגיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button