קבלן שיפוץ בניינים

ישנן שתי טכנולוגיות נפוצות לפיהן מדי לחות פועלים. לכל טכנולוגיה יש את היתרונות והחסרונות שלה. בודק מיומן ישלב את השימוש בין הטכנולוגיות ויכיר את המגבלות של כל אחת מהן על מנת לאתר את המוקד בו מצטברת לחות ואת שיעור הלחות המצוי באלמנט שנבדק.

מדי לחות המבוססים על מדידת התנגדות חשמלית

למדי לחות מסוג זה יש לרוב שני פינים המשמשים כאלקטרודות. הפינים מוחדרים לחומר בו רוצים למדוד את הלחות. המכשיר מעביר זרם חשמלי דרך הפנים ומודד למעשה את ההתנגדות החשמלית של הזרם בין האלקטרודות. ככל שהחומר רטוב יותר ככה ההתנגדות תהיה נמוכה יותר. מדי לחות אלה שמישים לרוב כאשר מבקשים להעריך את מידת הלחות של חומרים רכים יחסית כגון עץ או גבס. יש לבצע קליברציה של המכשיר בהתאם לסוג החומר אותו בודקים. החיווי הוא באחוזים. ככל שאחוזי הלחות גבוהים יותר, כך החומר ספוג ביותר מים. חשוב לדעת שבדיקה זו נחשבת פולשנית במידה מסוימת מכיוון שהפינים משאירים סימן (שני חורים בכל נקודת בדיקה) בחומר הנבדק. בכדי לאתר את המקום בו המים נקווים יש לבצע מספר בדיקות מה שיגרום לריבוי חורים במשטח הנבדק.

מדי לחות המבוססים על תדר אלקטרומגנטי

למדי לחות מסוג זה יש חיישן ומשדר המשמשים לשידור אות אלקטרומגנטי כאשר המכשיר מוצמד למשטח הנבדק. משודר אות אלקטרומגנטי לתוך החומר הנבדק. האות האלקטרומגנטי חוזר מתוך המשטח אל החיישן ומעובד לקבל אומדן של שיעור הלחות בתוך החומר. ההסבר המדעי לאיך בדיוק מעובד האות מורכב ביותר, לכן לא נרחיב. מד לחות כזה יכול להיות מושפע בקלות מלחות על פני המשטח הנבדק. מספיק שהמשטח יהיה רטוב מסיבה אחרת בכדי לקבל ממד לחות אלקטרומגנטי חיווי מוטעה. נדרשת מיומנות גם בהבנת הפלט של מד מסוג זה מכיוון שלרוב הוא נותן פלט יחסי של כמות הלחות ולא מדד באחוזים.

ההבדלים העיקריים בין סוגי מדי הלחות

דיוק – מד הלחות המבוסס על התנגדות חשמלית בודק נקודה מסוימת, מכיוון שהוא מוגבל למרחק שבין האלקטרודות. כמו כן, הבדיקה מוגבלת מבחינת העומק האפשרי. בהתאם מידת הדיוק של המד גבוהה מאוד בנקודת הבדיקה, אך לא רלוונטית לשאר המשטח הנבדק. מאידך הבדיקה האלקטרומגנטית מאפשרת בדיקת עומק ובדיקה של היקף גדול יותר של המשטח, אך מידת הדיוק שלה בנקודה מסויימת פחותה.

נזק\הרס – הבדיקה החשמלית דורשת ניקוב חורים במשטח הנבדק במספר נקודות. בהתאם חורים אלה ידרשו בהמשך תיקון. הבדיקה האלקטרומגנטית נקייה מנזק למשטח הנבדק.

עומק בדיקה – הבדיקה האלקטרומגנטית מגיעה לעומק רב יותר מהבדיקה החשמלית.

מה נעשה בפועל על מנת לאתר מוקד רטיבות בעזרת מד לחות

הדבר תלוי בצורך של הלקוח. במידה ומבקשים לאתר מהר ככל הניתן את מקור הרטיבות (הנזילה) ולתקן את הליקוי, הבודק יאתר את הנקודה הרטובה ביותר במשטח (קיר/תקרה/רצפה) תחילה באמצעות הדמיה תרמית ובהמשך באמצעות מדי לחות. מד הלחות ישמש למעשה לדיוק החיווי העולה מההדמיה התרמית ולאיתור מדיוק של מוקד הבעיה. בהתאם לאיתור מקום היקוות המים ובהתאם לממצאים נוספים שניתן לראות בעין או באמצעות מכשור נוסף מקור הרטיבות עצמו יימצא ויטופל.

במידה ונדרש להכין דו"ח לשימוש הלקוח, כל התהליך יתועד על ידי הבודק באופן שיאפשר הפקת דו"ח. כל האפשרויות הנוספות להיווצרות הרטיבות ישללו. כל הממצאים יתועדו (צילומים רגילים ותרמיים, בדיקות לחות, השוואה עם תכניות אינסטלציה, בדיקות פיזיות וכו'). בהתאם לנ"ל ולניסיון של הבודק יופק דו"ח מפורט, כולל הערכת הנזק, עלות תיקון הליקוי ועלות החזרת הנכס למצב בו היה לפני הרטיבות. במקרה זה הפלט של מד הלחות יהיה חלק מהממצאים שיאספו על מנת להוכיח את מקור הנזק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button