קבלן שיפוץ בניינים

במקרה של חדירת רטיבות לבית לעתים לא נצליח לזהות את המקור ממנה מגיעה הרטיבות לתוך הבית. רטיבות יכולה להתרחש כתוצאה מחדירת נוזלים דרך איטום לקוי או כתוצאה מזליגת נוזלים מהצנרת או פיצוץ בצנרת. בנוסף עשויה להתרחש תופעת העיבוי. בעוד תופעת העיבוי נוצרת כתוצאה ממזג האוויר או כתוצאה מאופי החימום והאוורור של הבית, שני הגורמים האחרים נובעים מספיגה של מים אל הבטון או הבלוקים ופליטתם דרך המקום בו רואים את סימני הרטיבות. ישנן מספר דרכים ראשוניות בכדי להבין האם מדובר בבעיה בצנרת או שמא בחדירה של רטיבות דרך איטום לקוי. כדאי לדעת שהבדיקות הינן ראשוניות ושאיש מקצוע יוכל לאתר את מקור הבעיה במדויק באמצעות כלים טכנולוגיים כמו מצלמה תרמית, מד לחות, מצלמת צינור וכו'.

כמובן שקודם כל יש להתייחס למזג האוויר שכן אם מדובר בחדירת רטיבות עם תחילת החורף והגשמים יתכן מאד שמדובר בחדירה של רטיבות מן הגג, מתוך סדקים או מהחלונות. במידה והעניין הוא לא חד משמעי, יש לגשת אל שעון המים כאשר כל הברזים סגורים. במידה והשעון ממשיך לרוץ מדובר בבעיה בצנרת. באמצעות תכניות הבנייה יחד עם זיהוי של האזור שבו נוצרה הרטיבות ניתן להבין את האזור שבו נוצרה תקלה בצנרת. במידת האפשר ניתן לסגור את השיבר הראשי עד להגעתו של איש מקצוע בכדי להימנע מבזבוז מים וכמובן מחדירת נוזלים רבה מדי. איש מקצוע יוכל להחליף את הצנרת הבעייתית. במידה ומדובר בצנרת חדשה נוכל להחליף את הצינור הספציפי, אך במידה ומדובר בצנרת ישנה מומלץ להחליף את כל הצנרת משום שיתכן והנזילה מעידה על התעייפות הצנרת ומאותתת על תקלות אשר עשויות להתרחש בהמשך.

במידה וסגרנו את הברזים ושעון המים לא רץ כנראה שמדובר בחדירת רטיבות דרך איטום לקוי. כדאי לבחון היכן מופיעה הרטיבות ובהתאם לכך לנסות לאתר את אזור החדירה. הדבר חשוב שכן במידה ומדובר באזור חדירה ספציפי נוכל לאטום את האזור באופן זמני עד להגעתו של איש מקצוע, זאת בכדי למנוע כניסה של נוזלים נוספים.

לבסוף, במידה ויש חשד שמקור הרטיבות הוא כתוצאה מתופעת העיבוי ניתן לבצע בדיקה שאכן בכך מדובר. את האזור הרטוב יש לייבש באמצעות מגבת ולאחר מכן ניתן להשתמש במפזר חום כך שגם רטיבות אשר כלואה בקיר תתנדף לחלוטין. חשוב לייבש את האזור באופן מושלם ואף לחכות מספר שעות – אם תישאר רטיבות היא תפגע בבדיקה. כשהקיר יבש יש להניח יריעת ניילון ולהצמיד אותה לקיר באמצעות נייר דבק. לאחר מספר ימים נבדוק את מצבה. במידה וקיימת רטיבות על היריעה בצד שפונה אל החדר מדובר בבעיית העיבוי ובמידה והרטיבות קיימת בין היריעה לקיר ככל הנראה שליקוי באיטום גרם לרטיבות.

לכל בעיה דרך פתרון משלה וכדאי להזמין איש מקצוע. עד להגעתו מומלץ לטפל בבעיה באופן זמני – סגירת השיבר כאשר מדובר בבעיה בצנרת, איטום זמני וייבוש שוטף כאשר מדובר בליקוי באיטום וייבוש שוטף ואוורור כאשר מדובר בתופעת העיבוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button