קבלן שיפוץ בניינים

מבין שלבי בניית הבית האיטום הוא אחד החלקים החשובים ביותר. חדר המקלחת הוא אזור רגיש ביותר שכן מים זורמים בו כל הזמן ורטיבות יכולה להיווצר כתוצאה מחדירה של המים הללו כמו גם כתוצאה מהלחות הרבה שנוצרת בחלל החדר. כמובן שעל האיטום להתבצע בכלל הבית אך יש לשים דגש מיוחד ולעבוד בצורה שונה כאשר מדובר באיטום של חדר המקלחת. מכיוון שאיטום לקוי של מקלחת יכול לגרור בעיות רטיבות אצל שכנים, יש לתת לנושא תשומת לב כפולה.

איך אוטמים מקלחת

האיטום יתבצע עוד לפני שלב הריצוף והצביעה. הדבר הראשון שיש לבצע הוא ניקיון יסודי של כלל החדר – טיח, אבק ושאריות של טיט ומלט. על ניקיון זה חשוב לשמור לאורך כל עבודות האיטום. לאחר הבנייה החדר עצמו צריך להיראות כמו אמבט גדול ואטום ויש להשתמש בלוחות צמנטבורד בבנייתו. יש למרוח חומר איטום (סיקה 107 למשל) ולהשתמש בשתי שכבות ברצפה ובקירות. לבסוף יש לבטן את צנרת הביוב ולהיעזר בבטון בכדי ליצור רולקות מעוגלות אשר יוצרות חיבור בין האלמנטים השונים ואוטמות אזור רגיש זה. נמתין כמספר ימים עד שהבטון יתייבש לחלוטין. בימים אלו מבצעים אשפרה (הרטבה) של שכבת הבטון. האשפרה שומרת על לחות החומר ומונעת מצב של התייבשות מהירה מדי.

אחרי שביצענו את כל ההכנות יש לבצע ניקיון יסודי שוב ולמרוח שכבות של חומר צימנטי כאשר גם בשלב זה יש להמתין להתייבשות ולבצע אשפרה. לאחר עבודת האיטום ניתן לבצע בדיקת ציפה ולמלא את החדר במים ולהמתין במשך כיומיים. נצפה לראות את אותה כמות המים (מלבד התאדות). במידה ונבחין שהמים מתרוקנים נחשוד שהאיטום לא מספק. חשוב מאד לבצע בדיקה זו מכיוון שהיא תגלה לנו על הבעיות בזמן אמת. לא נרצה להמשיך בעבודות הריצוף והצביעה רק בכדי לגלות בשלב מאוחר יותר שהאיטום בוצע לא כשורה, דבר אשר יגרור עבודה כפולה ומיותרת.

לבסוף, לאחר שאטמנו את החדר ובדקנו שהאיטום עובד כהלכה, יש לרצף ולצבוע באמצעות צבע דוחה עובש. חובה להשתמש בשפכטל חוץ ולא בשפכטל אמריקאי בכדי שהחומר לא יתפורר בעקבות הלחות שבחדר המקלחת. חשוב להקפיד על איטום מושלם גם בשלב בו מרצפים בכדי לבצע אבטחה נוספת וגם לטובת מניעת חלחול מים בין השכבה התחתונה לשכבת הריצוף. את המרווחים שבין האריחים (פוגות) נסגור באמצעות רובה. יש לשים לב שגם הרובה יכולה להישחק עם הזמן ולכן, כשעולה הצורך עם השנים, יש לפתוח אותה ולמרוח שכבה חדשה. בחיבור שבין האגנית (רצפת המקלחון) או האמבטיה לאריחים נשתמש בסיקה פלקס הייעודי לעבודות מסוג זה.

איך מונעים בעיות איטום במקלחת

חשוב מאד לבצע מעקבים בחדר המקלחת ולבדוק שלא נוצר עובש, התקלפות בקירות, שינויים בצבע הקיר ושאר סימנים שעשויים להעיד על בעיית רטיבות. במידה וביצענו את העבודה כהלכה לא אמורים להיראות סימנים כאלה, אך יש לזכור שטבעם של חומרים להתכלות ולהתעייף עם השנים כך שתיקוני שגרה מניעתיים הם דבר שיש לבצע. מומלץ לבצע תיקונים כאלה (כמו החלפת רובה, למשל) מיד ברגע שנבחין בהתעייפות חומר בכדי למנוע מרטיבות לחדור לשלד, דבר אשר יגרור עבודה מיותרת רבה בהמשך.

בכל מקרה של חשד לפגיעה באיטום או של איטום לקוי רצוי להתקשר מיד לבעל מקצוע מיומן שייתן פתרון מהיר, מידי וסופי לנושא. כל עיכוב בטיפול בבעיית איטום של מקלחת יכולה לעלות בהמשך בהוצאות גדולות בהרבה מהחסון שנחסוך בהתפשרות על בעל מקצוע.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button