קבלן שיפוץ בניינים

חלונות עשויים להיות נקודת תורפה בבית ובמיוחד בדירות ישנות שכן הם עשויים להיות חדירים למים ממגוון סיבות. מבין הסיבות עשויות להיות טעויות בהרכבה, בעיות ניקוז, תופעת העיבוי וכמובן איטום לקוי. חדירת רטיבות עשויה להיות מסוכנת בעיקר כאשר קיימות נקודות חשמל בקרבת החלונות. איטום מיטבי יספק לנו כמובן גם טמפרטורה נעימה יותר בבית הן בחורף והן בקיץ.

איטום ומבנה החלון

בין הקיר לאדן החלון משתמשים בטיט או בתערובת מלט. זהו מקום רגיש ביותר ועשויים להופיע בו סדקים. במקרה זה משתמשים באיטום פוליאוריטני. את הצבע הקיים יש להסיר טרם היישום אחרת האיטום לא יהיה יעיל והעבודה תהיה לחינם. את נקודות חיבור שבין אדן החלון לחלון עצמו אוטמים עם רובה אקרילית או סיקפלקס 11FC עם פריימר. את אדן החלון אפשר לאטום ברובה אקרילית אם הוא עשוי מלוחות שיש. כאשר בחלון ישנו סף חיצוני שעשוי מאבן הסופגת מים צריך לאטום אותה באמצעות סילר, פעולה אשר יש לבצעה מדי כמה שנים.

איטום חלון שדרכו חודרת רטיבות

באופן כללי כאשר מתרחשת בעיית רטיבות בחלונות כדאי לטפל בכך באופן יסודי. הדבר הראשון שיש לבצע הוא איטום החיבורים שבין הקיר והמשקוף ובין המשקופים עצמם. כדאי למנוע את ההתפשטות של הרטיבות אל הקירות הסובבים אותו כי במהירות יכול להצטבר עובש בקירות או בתקרה. חשוב להקפיד על ייבוש ואוורור האזור ככל הניתן. לאחר איטום המשקוף צריך לדאוג לפתחי ניקוז שיובילו את המים לכיוון החוץ. יתכנו סדקים באזור שסביב החלון. קיימים מספר סוגים של סדקים (שערה, נימיים וסדקים עובדים), חשוב לטפל בכולם ולאטום בצורה יסודית את כל שטח הקיר. לבסוף אוטמים את אדן החלון כפי שהסברנו קודם.

איך אוטמים חלום בזמן ההרכבה?

עבודת איטום החלונות היא פעולה מורכבת. אם מדובר בסגירה קטנה של אזור ספציפי וללא חשיבות אסתטית אין בעיה לבצע את העבודה בשיטת עשה זאת בעצמך אבל בכל מקרה אחר הדבר הנכון הוא להזמין אנשים המיומנים בתחום. קיימים סוגים רבים של חומרים כמו גם סוגי חלונות רבים כמו חלונות הזזה, חלונות גיליוטינה, חלונות מפרץ ועוד ולכל אחד מהם צורת הרכבה שונה וצורת איטום ספציפית אשר רלוונטית אליו. נזכיר בנוסף שחשוב תמיד לוודא שההרכבה של החלון בוצעה כראוי ושאין בו חלקים תקולים זאת בנוסף לווידוא שקיימים חורים לניקוז מים. ללא כל אלה עבודת הניקוז לא תועיל. בעת הזמנת איש מקצוע מומלץ להדגיש ולבקש ממנו לוודא תקינות של חורי הניקוז. אמנם ניתן לקדוח וליצור חורים באופן עצמאי אבל לעתים הדבר עשוי ליצור נזק.

מה עוד חשוב לבדוק

אם הרטיבות הופיעה לפתע יתכן והיא קיימת במקומות נוספים ולכן כדאי לפקוח עין. אמנם נוכל להבחין בסימני רטיבות באזורים שונים אך לא תמיד נוכל לדעת מה מקור הרטיבות. אם נראה סימני רטיבות כמו עובש, סדקים ושינוי צבע סביב המשקופים ככל הנראה מדובר בחדירה של נוזלים מהחלון אבל יכול מאד להיות שמדובר בחדירת נוזלים מהגג או ממרפסת עליונה אשר חלחלו אל שלד הבית ואל סביב החלון. כמובן שגם תתכן הבעיה ההפוכה כך שנוזלים שחדרו מהחלון יראו את סימניהם באזורים אחרים. כדאי לבדוק אם הרטיבות קיימת באזורים נוספים בבית ולבדוק מתי בוצע איטום בפעם האחרונה. אם בוצע איטום לפני שנים רבות יתכן וכדאי לבצע עבודות איטום יסודיות בכל הבית. מומלץ כמובן גם לבדוק כשלים בחלון, בעיות בצנרת הקרובה, חשיפה לעיבוי וגורמים נוספים אשר עשויים לגרום לכלל הסימנים. בנוגע לחלונות חשוב גם לזכור שגם במידה ולא רואים סימנים אבל מרגישים חדירה של אוויר ושינויי טמפרטורה (ניתן לבדוק על-ידי הצמדת נר דולק לאזורים שונים סביב החלון ובדיקה מתי הוא נכבה או מתי הלהבה זזה) הדבר צריך להסב את תשומת ליבנו. בכל מקרה ויש התלבטות כדאי לטפל בכך במהירות אם בעבודה עצמאית ואם על-ידי איש מקצוע. יש לזכור שתמיד עדיפה עבודה יסודית ומוחלטת על-פני עבודה זמנית שתטפל בבעיה כמו פלסטר אך תגרום לנזקים בזמן הארוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button