קבלן שיפוץ בניינים

נזילות הגורמות לרטיבות עשויות להתפרץ בחלקים רבים בבית והתופעה מתרחשת בבתים רבים. פעמים רבות מקור הרטיבות הוא פנימי ונוצר כתוצאה מנזילה בצנרת או חלחול של נוזלים ממקום לא אטום. סימני הרטיבות הם ריח עבש וטחב, סימנים בגוונים כתומים וצהובים וכמובן הרטיבות עצמה. התופעה עשויה לגרום לסכנות ומפגעים הן כספיים והן בריאותיים. כאשר מדובר ברטיבות בחדר השינה, הסיכון התברואתי גבוה יותר.

סכנות הרטיבות

תנאי לחות ורטיבות הם מצע מעולה לגידול עובש. נבגי עובש הקיימים באוויר מנצלים סביבה לחה זו וכך נובטים. חומרים אורגניים כמו עץ, טפטים ודבק משמשים תזונה טובה לעובש. כאשר הרטיבות נהפכת לעובש וטחב היא עשויה לגרום, לאורך זמן, לבעיות בנשימה, נזלת, שיעולים ואלרגיות שונות, לכן כאשר מדובר ברטיבות בחדרי שינה הדבר מסוכן במיוחד שכן האדם הישן בחדר ינשום את העובש במשך כל הלילה ולכל אורכו (רוב האנשים מעבירים בין 6-8 שעות – רבע עד שליש מהים בשינה). אין להקל חשיבות בדבר וברגע שקיים חשד לרטיבות יש לטפל בנושא באופן מיידי.

מלבד פגיעה בריאותית העובש אף עלול להיספג לרהיטים שונים כמו לבסיס המיטה ולמזרון ובכך לגרום להם לנזק בלתי הפיך. כמו-כן, גם ארונות שונים יכולים להיספג בעובש אשר יתפשט וימשיך אל הבגדים והנעליים ובכך יגרום לאובדן כספים מיותר.

טיפול ברטיבות בחדר שינה

השלב הראשון לטיפול ברטיבות ובעובש הוא הקפדה על אוורור האזור וניקויו, אך יש לשים לב שניקיון בלבד לא ייתן מענה לרטיבות שכן במידה וקיימת נזילה הרטיבות תחזור וכך גם העובש. בכדי לטפל ברטיבות באופן יסודי יש לאתר את מקור הנזילה. בדרך כלל איש מקצוע בעל ניסיון יוכל לאתר את מקור הנזילה באמצעות שימוש בכלי מקצוע ייעודיים ובעזרת ניסיון. חשוב להבין שמקור הנזילה יכול להיות בצינור לקוי העובר בקיר, אך גם באיטום לקוי (נזילת מי גשמים מהגג, למשל, עשויה לגרום לרטיבות בחדרים שונים בבית). לעתים מדובר בתופעת העיבוי שגורמת לאדי מים להפוך לנוזל.

במידה והרטיבות מגיעה מחוץ למבנה (לאחר בדיקה מקיפה) הטיפול באיטום יתבצע באמצעות איטום הקיר החיצוני ויבוש הקיר לחלוטין.

כדי לבדוק אם הרטיבות מגיעה דווקא מליקוי פנימי בצנרת, סוגרים את כל הברזים בבית ובודקים אם שעון המים ממשיך לרוץ. אם כן, ייתכן ומדובר בנזילה בצנרת. לעתים נוכל לשמוע קולות של מים זורמים אשר יוסיפו לחשד. במקרה זה ניתן להחליף את חלק הצינור הלקוי. במידה ומדבר בצנרת ישנה מומלץ כבר להחליף יותר חלקים עד לכדי כלל הצנרת. 

בכל מקרה, איש מקצוע יוכל לזהות את מקור הנזילה ע"י שימוש במצלמה תרמית ובכלים נוספים לאיתור מקורן של נזילות.

לאחר שמקור הרטיבות עצמה טופל יש להניח לאזור להתייבש. לאחר ייבוש, מקלפים את שכבות הצבע והשפכטל הרופפות באזור הרטיבות שהתייבשה עד להגעה לשכבת הטיח בכדי לוודא שהוא יבש. במידה והטיח יבש, בשלב זה נמרח פריימר כחומר המקשר בין הטיח לשכבת השפכטל שנוסיף מעליו. במצבים קשים נעזר גם בסיקה 107 לפני מריחת הפריימר.

חשוב לזכור

רטיבות היא מהבעיות הנפוצות ביותר כתוצאה מליקויי בנייה. אין ספק שמדובר בתופעה מציקה ומפריעה אשר אין להקל בה ראש. רטיבות עשויה לפרוץ בכל אזורי הבית, אך חדר השינה הוא מבין האזורים המסוכנים בהם עשויה לפרוץ בעיה זו. כאשר מדובר ברטיבות בחדרי שינה יש לזכור שיש לטפל בבעיה במהירות ומהיסוד ובכך להגיע ולתקן את הנזילה עצמה ואת מקורה. איש מקצוע יוכל לעזור לאתר את הבעיה ולטפל בה, זאת באמצעות אמצעים טכנולוגיים וכמובן הניסיון שהוא מביא אתו. רטיבות אשר לא מטופלת בזמן עשויה לגרום לנזקים כספיים ותברואתיים כך שיש לטפל בה במהירות וללא עיכובים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button