קבלן שיפוץ בניינים

פיקוח הנדסי על עבודת הקבלן: סמכויות ותחומי אחריות

להבדיל ממנהל עבודה הממונה מטעמו ועל חשבונו של הקבלן הראשי, מה שהופך אותו באופן טבעי לנאמן בעבור האינטרסים של הקבלן המעסיק אותו ופועל על פי הנחיותיו, מפקח בניה המתמנה מטעמו ועל חשבונו של היזם או הלקוח, כך שהוא עובד בשקיפות מלאה וללא שיקולים זרים, ומהווה כמעין יד מקצועית מכוונת.

כך שמטרת העל היא פיקוח על החברה הקבלנית שאכן עומדת בדרישות המקצועיות ומתנהלת בהתאם למפרט הטכני אשר הוגדר בחוזה, עושה שימוש בחומרים בעלי תקן ישראלי ובכמות והאיכות עליה הוסכם, פועלת על פי השלבים בבניה ובהתאם ללוחות הזמנים ולתקציב שהוקצה למיזם. להלן כמה מתפקידיו של מפקח בנייה:

 

ייעוץ וליווי התהליך- החל משלב התכנון הבנייה ועד לסיום תהליך וקבלת טופס 4 מהוועדה המקומית (טופס אישור אכלוס שאתו יש להגיש לרשות המקומית בליווי של תצהירים שלפיהם מתקיימת התאמה בין הבנייה לתכנית שאושרה, שהמבנה בטוח וראוי למגורים ללא ליקויים המהווים סכנה, שקיים איטום תקני למרחבים המוגנים, שתשתיות המבנה אכן מותקנות כהלכה ועוד).

 

תכנון הפרויקט ותהליכי העבודה- תכנון שלבי הפרויקט שלב אחר שלב ועריכת תקציב, כשלאחר מכן מתקיים מעקב שוטף אחר כל אחד מהשלבים הללו, על מנת לוודא שהכול אכן מתנהל כשורה. התכנון נועד לסייע במניעת תקלות, חריגות וליקויים בטרם הופעתם, לחיסכון בזמן הבנייה, בכסף, ובעיקר עגמת נפש.

 

סיוע בעריכת מכרזים, מו"מ וחוזים מול קבלנים וספקים- סיוע בחיפוש אחר החברה הקבלנית לביצוע הפרויקט, על ידי הכנה והפצת מכרזים בקרב הקבלנים הרלוונטיים, ניהול משא ומתן בנוגע להצעות המחיר שהוגשו, בדיקה שהחברה הקבלנית עומדת בדרישות המקצועיות, ווידוא שכל התעודות והאישורים של כל בעלי המקצוע הנוטלים חלק בעבודת הבנייה אכן עומדים בכל הקריטריונים הנדרשים (בעלי מקצוע בתחום האינסטלציה, החשמל, הטיח, הריצוף, הנגרות, המסגרות וכיוצא בזה) והמלצה על קבלן הבניין ובעלי המקצוע המתאימים ביותר.

 

התנהלות שוטפת מול קבלן הבניין- לצורך תיאום והנחיות ביצוע בתהליך הבנייה, לרבות עדכונים בכל הנוגע לשינויים הקשורים לתהליך עצמו.

 

פיקוח פיזי באתר ותיעוד פרויקט הבנייה- הגעה פיזית אל האתר על בסיס קבוע לצורך בקרת איכות העבודה ותיעוד פרויקט הבנייה ביומן עבודה, החל משלבי הפרויקט ההתחלתיים ועד סיומו.

 

בדיקת איכות חומרי הגלם- מפקח הבנייה בוחן את איכות חומרי הגלם שבהם נעשה שימוש, במטרה לוודא שהם אכן עומדים בסטנדרטיים הנדרשים לפרויקט.

 

בדיקת חשבונות ומעקב שוטף אחר התקציב- מעקב ובקרה אחר התקציב שיועד לכל אחד משלביו של הפרויקט, על סמך המדידות שנעשו במהלך התכנון והכנת התכנית ובדיקת חשבונות שהוציא הקבלן, זאת כדי להבטיח שאין סטיות וחריגות מהתקציב אשר נקבע מראש לפני שהפרויקט החל.

 

עדכון שוטף של הלקוח- מפקח הבנייה מקפיד על קשר ישיר ושוטף עם הלקוח, על מנת לתת עדכון באשר לקצב ההתקדמות של הפרויקט, וכן לגבי בעיות שונות שעשויות לצוץ בזמן אמת במהלך הפרויקט.

 

הגשת טפסים אל העירייה והגופים שונים- הגשת בקשה על כל הטפסים הנלווים לאישור התכנית וקבלת היתר בניה מהעירייה והגופים שונים. ליווי ההליך הביורוקרטי עד לקבלת טופס 4.

 

רישום ליקויים שנמצאו ומעקב אחר התיקונים- בשלבי הסיום של הפרויקט בוחן המפקח את תוצאותיו הסופיות ועורך רישום מדוקדק של כל הליקויים שנמצאו בבדיקה. מפקח הבנייה מבצע מעקב אחר תיקון הליקויים עד להשלמתם, על מנת לאפשר ללקוח לקבל טופס 4.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button