קבלן שיפוץ בניינים

אחת הסיבות המרכזיות לבטון חשוף וברזל בולט החוצה עם קורוזיה מסביב, היא שיש חוסר בעובי הציפוי של המוט כאשר לחות חודרת את הבטון ומצליחה להגיע עד למוט. לרוב ניתן יהיה לראות זאת על ידי התחלה של סיתות הטיח עד שמגיעים לשכבת הבטון הפנימית ואז לרוב מוצאים את המוט מרקיב וחשוף לגמרי, כך שלאט לאט הוא מתחיל להתרחב והודף החוצה את הטיח הקיים.

בעבר התקן הארצי להיקף הבטון מסביב לכלונסאות היה שלושה סנטימטרים ובשנים האחרונות הוגדל התקן לחמישה סנטימטרים, כך שלמעשה המוט צריך להיות מבוטן לגמרי בשכבה של חמישה סנטימטר בטון ועוד בדרך כלל ישנה שכבה של כשני סנטימטרים של טיח.

הטיח אומנם אינו מגן טוב כמו הבטון אך הוא עדיין מספר הגנה טובה כנגד פגיעות בבטון החשוף, כמו שקורה לרוב בחניונים פרטיים כאשר עם השנים ניתן לראות פגיעות של רכבים בעמודי הבניין.

אחת הסיבות הנוספות לקורוזיה בעמודי בטון הינה העובדה שהעמודים שקועים בתוך הגינה של הבניין ולרוב בעבר האיטום של העמודים היה מוזנח, כך שלרוב העמודים אין הגנה כנגד חדירה של מים.

המים בגינה שלנו חודרים לאט את העמוד ועם הזמן מצליחים לעלות כלפי מעלה כך שניתן יהיה לראות את הבטון החשוף עם מוטות בולטים או ביקוע וסדקים עמוקים בתוך העמודים.

לצורך פיתרון ועצירת החדירה של המים לתוך העמודים ניתן יהיה לאטום על ידי ריתוך יריעות ביטומניות מסביב לעמודי הבטון, כך שניתן יהיה לכסות את העמודים בסוף הפרויקט ולהחזיר את הגינה למצב קודם. ישנם מקרים שצינורות של מים היורדים ממזגנים מחוברים לכיוון של תחתית העמוד ובמקרה הזה אפשר פשוט לחבר צינור אחד אשר יפנה את כל המים לכיוון אחר, אותו צינור יכול להיות מחובר לעמוד ואליו יתחברו כל הצינורות של המזגנים.

כמובן שלפני כל פתרון כזה או אחר, צריך לטפל בעמודי הבטון על ידי שיקום בטון לפי מפרט עבודה מסודר, הקובע שיש להשתמש בחומרים מיוחדים מבית סיקה לצורך שיקום בטון. כיום ישנם אומנם עוד מספר חברות אשר התחילו לייצר חומרים זהים למוצרי סיקה ואפילו טמבור יצאו עם קו של חומרים לשיקום בטון. אני אישית חושב שמוצרי סיקה אומנם יחסית הינם יקרים אך חזקים מאוד ובשיחות שלי עם אנשי איטום ותיקים אשר רגילים לתת אחריות ארוכה על עבודתם, יכולים לומר לי שלאורך זמן ניתן לראות שאין בעיות בכלל עם מוצרי סיקה ואפשר להיות רגועים.

רק אם מבצעים את שיקום הבטון לפי הפרט של מכון התקנים ניתן יהיה לדעת שבוודאות לא יהיו בעיות בתקופה הקרובה, אך כמובן וצריך לפקח על אופן הביצוע שכן ישנם הרבה נקודות שקל מידי לפסוח עליהן.

תוכלו לקרוא על מפרטי בטון בפוסט על מפרט לשיקום בטון

מאמר נוסף על שיקום בטון

עמית עוז, כי אנשים טובים לא פוגשים כל יום!!!

לקבלת הצעת מחיר ללא תשלום או התחייבות צרו קשר עכשיו!!!

רגע לפי שעוברים דף תנו לנו לייק בפייסבוק, אני מודה לכם!

לייק

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button