קבלן שיפוץ בניינים

יש לכם דירה נחמדה בעיר כזו או אחרת שאתם משכירים לשוכרים שמשלמים בזמן ושאתם עובדים קשה בניסיון לשמר אותם. שכר הדירה משמש לכם כהכנסה נוספת, יכול להיות שאתם אפילו תלויים בהכנסה הזו במידה כזו או אחרת. לאחרונה קיבלתם דרך הדיירים או ישירות מהעירייה מהעירייה מכתב ובו מוסבר לכם שהוטל על הבניין צו מבנה מסוכן ושעליכם לטפל בנושא עד תאריך ככה וככה. טוב, אתם חושבים לעצמכם, עוד מכתב מהעירייה שאפשר לשים בצד. אז זהו, שלא.

לא סתם התחלנו את המאמר הזה עם נושא השוכרים. שימו לב, במידה ובבעלותכם דירה בבניין שהוטל עליו צו מבנה מסוכן, חוזה השכירות שלכם עם הדיירים שלכם עשוי לא להיות בתוקף!

לאחר הוצאת הצו למעשה תהייה הארת הזהרה בתיק הבניין ואי אפשר למכור דירות בבניין וחוזי השכירות הופכים לחסרי ערך, שוכרים סוררים כבר למדו להשתחרר מהסכמי שכירות על ידי הלשנות למבנים מסוכנים.

נסביר. ישנם שני היבטים בהם הטלת צו מבנה מסוכן עשויה לבטל חוזה שכירות:

  1. חוזה שכירות סטנדרטי מנוסח בצורה ברורה כאשר נושא תקינות המבנה ואו ליקויים חמורים בצורה כזו או אחרת של הדירה ואו של הבניין מהווה הפרה יסודית של החוזה. נושא זה פתוח לפרשנות של בית משפט ויש להיוועץ בעורך דין לפני שמגיעים לכל מסקנה ביחס לביטול חוזה שכירות כתוצאה מהטלת צו מבנה מסוכן.
  2. המבנה הוגדר ככזה המסכן באופן ממשי או באופן מיידי את היושבים בו או את הציבור. במקרה כזה הנכס יכול להיחשב ככזה שלא ניתן להשתמש בו. במידה וזה המצב, ייתכן והדבר מבטל את חוזה השכירות. לנושא זה ישנם תקדמים בבתי משפט. גם כאן יש להיוועץ עם עורך דין לפני שמחליטים שהחוזה מבוטל ופועלים בהתאם.

שימו לב שבנוסף לסיכוי שהחוזה שלכם עם השוכרים אינו תקף, גם ביטוח כזה או אחר שעשיתם לנכס עשוי לא להיות בתוקף בגלל קיום הצו.

אז מה עושים?

דואגים לטפל בליקויים שבגללם הוגדר הבניין כמבנה מסוכן מהר ככל הניתן. אנחנו נשמח לסייע.

מה יקרה אם לא יוסר צו מבנה מסוכן?

  1. אי טיפול בליקויים שהובילו להטלת הצו עשוי לגרור קנסות, בתי משפט ובסה"כ מוגדר כמעשה שיכולות להיות לו השלכות פליליות.
  2. תתקשו למכור את הנכס או לקחת משכנתא כנגדו.
  3. השוכרים שלכם עשויים להחליט לסיים את הסכם השכירות במועד הראשון האפשרי מבחינת ההסכם.
  4. מישהו עלול, חס ושלום, להיפגע כתוצאה מהליקויים המסוכנים. מעבר לעוגמת הנפש, זכרו שייתכן שאינכם מבוטחים במקרה כזה.
  5. הליקויים עשויים להתרחב מכיוון שהסיבות שהובילו לליקויים לא טופלו.

הכתוב אינו מהווה ייעוץ משפטי

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button