קבלן שיפוץ בניינים

עדכון חירום 09.10.23  קבוצת עוז עובדת עם צוות כחול לבן

ומעניקה שירות לשיקום מקלטים ויצירת מקומות בטוחים..

 

צוות מקצועי זמין כרגע במתכונת חירום לעבודות שיקום בטון וחיזוק קוסטרוקציה

– צרו קשר 0547639960

 

אנו עדים יותר למצב המוזנח בהרבה מהמקלטים בארץ כאשר מדובר, במקלטים אשר הפכו למחסנים או לשימוש פרטי אזרחי. חוק התגוננות אזרחית קובע שעל מקלטים להיות ערוכים לאכלוס בכל רגע נתון, אם מדובר במקלט פרטי וימצא על ידי פקחי העירייה ללא אחזקה נאותה, שכן מדובר בעברה פלילית וקנסות גדולים.

כאשר נשמעים באחרונה רוחות מלחמה וכבר מתחילים הפקחים לעבור על מקלטים ובהרבה מדובר בעבודת שיפוץ ושדרוג לא קטנה. רוב מקלטים אינם מכילים מערכת אוורור וסינון פרטית, לפי התקנה החדשה יש להרכיב מערכת זו ולוודא את תקינותה. שירותים חייבים להיות נגישים ועובדים, אם אין מערכת שירותים יש לקנות שירותים כימיים ולהציבם מאחורי פרגוד.

על מקלטים להיות אטומים לכניסה ויציאה של אוויר ולכן יש להחליף את הגומיות הישנות אשר עוטפות את דלתות ההדף והחלונות. איטום מקלטים הינו קריטי וכך גם מצב הקירות, שכן בהרבה מהמקרים נראו ברזלים גלויים בתוך הבטון אשר ספגו קורוזיה.

יש לעבור על מצב הקירות ולוודא את רמת התחזוקה שלהם ושאין עובש, במקרה של עובש צריך לנקות ולצבוע מחדש בצבע דוחה עובש. זבל וריהוט ישן צריך להיות מפונה וכך כל המעברים והכניסות חייבים להיות נקיים, במצב של מקלט אשר הפך למחסן עם השנים יש להזמין מכולה ולפנות את הכול.

סימון בצבע פולט אור מסביב לפתחי היציאה וידיות בדלתות, יש לשלט בעזרת שלטים פולטי אור לצורך זיהוי פתחי יציאה וכניסה, שקעי חשמל, נקודות אספקת מים ועוד. את הקירות ניתן לטיח במצב של בטון חשוף שכן המקלט לא חייב להיראות כמו בונקר צבאי, אני נוהג להמליץ על יצירת פינה לילדים עם משחקים.

אפשר להוסיף מטבחון קטן לשעת צרה שכן מניסיון עם מקלטים פעילים שם נושא זה נמצא חשוב מאוד ועוזר להפוך את המקלט למקום ידידותי יותר. המקלטים שלכם לא חייבים להיות מוזנחים וחבל מאוד לחכות לרגע האחרון בו לא יהיו בעלי מקצוע זמינים וסביר להניח שגם חלפים וציוד יחסר.

ניתן מבעוד מועד להיכנס לאתר של פיקוד העורך ולבדוק את מפרט האחזקה למקלטים (מרחב מוגן) ולערוך רשימת תיקונים לפני שמגיעה הביקורת. אם מדובר במקלט משותף בבניינים וצריך לגייס כספים ותמיכה מהדיירים, עדיף להתחיל מייד שכן פעולה זו לוקחת זמן לצורך התארגנות מלאה. לפי פיקוד העורף על כל דיירי הבניין להיות ערוכים לשעת צרה ומחקרים רבים מוכיחים שהערכות מראש מונעת ומצילה חיי אדם.

המקלט אמור לשמש אותנו במקרה של צרה אך לרוב המקלטים משמשים כמחסנים אשר הרבה זבל נאגר שם ובמקרה של סכנה, רוב הסיכוי שלא יהיה שם מקום בשבילנו. חשוב מאוד לערוך בדיקה טובה ולראות את מצב הקירות ואם יש תאורה ואוורור טוב, עובש יכול להיות שכיח במקלטים ללא אוורור.

צבע מתקלף ומראה מוזנח אינם תורמים להרגשה הטובה ואבק אינו בריא לנשימה, רצוי להכין את הקירות לצביעה מחדש, ישנם צבעים דוחי עובש אשר מותאמים לקירות. מומלץ לא להזניח את מצב המקלט ולכן יש לשקול פניה לחברה מקצועית אשר תכין את המקלט ליום סגריר.

החברה מעסיקה צוות עובדים מקצועי אשר מבצע:

  • צביעת מקלטים בחומרים דוחי עובש.

  • פינוי מקלטים וניקיון, פינוי ריהוט ישן ואביזרים.

  • שיפוץ קירות מקלטים והכנתם לצביעה.

  • שיקום בטון ותיקון לוחות הבטון כאשר ישנו מצב של ברזל חשוף.

  • טיפול ברטיבות פנימית ואטימה.

  • התקנת צנרת חשמל ומים.

  • טיפול בריצוף קיים וריצוף חדש.

בביקור האחרון שלי במקלט השייך לבניין עם כעשרים דירות, מצאתי מקלט מוזנח מאוד ומצב ירוד של הקירות. בשנים האחרונות כנראה שקבוצת צעירים פקדה את המקלט, לפי ציורי הגרפיטי על הקירות ובקבוקי השתייה. הם אפילו הדליקו מדורה ושרפו את אחד מהקירות, האסלות היו שבורות לגמרי ומצב המקלחות היה עגום. התכנון מראש של המקלט המכיל בעיות רבות, מערכת החשמל כוללת מנורה אחד לכל המקלט וללא שקעים לחשמל.

איך קורה שמתכננים מקלטים עם מנורה קטנה אחת, כאשר מדובר בבניין עם לפחות שישים דיירים?

רמת הקירות הייתה כל כך מוזנחת עד לכדי מצב שאין קיר ללא ברזל חשוף לגמרי ומצריך שיקום בטון. שיפוץ מקלטים צריך להיות עניין שבשגרה ולא צריך לשמוע על מלחמה באיראן, בשביל להתחיל להתעורר.

שיפוץ מקלטים ותחזוקתם צריכה להיבדק לפי הוראות פיקוד העורף מידי שנה על ידי אנשי הוועד. מומלץ שלא להזניח מצב זה ולהמתין עד לרגע האחרון בו לא יהיו בעלי מקצוע זמינים או זמן לטפל בבעיה.

אין שום סיבה בעולם שהמקלט של הבניין יהפוך לחדר המשמש לפורענות או פינת מחסה לנרקומנים.

המקלט הינו מקום ביטחון אליו יש לרוץ בשעת צרה, מקום אשר צריך להיות נעים מספיק בשביל להכניס אליו את ילדינו ומשפחותינו. היום לאחר שיפוץ מקלטים ניתן לראות פינות משחקים לילדים, תאורה מאירה וקירות צבועים בלבן נקי.

בפינת המשחקים צובעים את הקירות בצבעים לילדים על מנת ליצר אווירה מרגיעה יותר, שקעי חשמל מוכנים לצורך התקנת טלוויזיות ומקלטי רדיו.

השירותים נקיים ועטופים בניילון לצורך שמירה על הניקיון וכך גם המקלחות והכיורים. לאחר שיפוץ מקלט ניתן להפוך את המקלט למחסן נקי ומסודר ולאחסן פריטים רגישים ללכלוך או רטיבות, ללא כל חשש או פחד.

דלת בכניסה צריכה להיות צבועה והצירים צריכים להיות נקיים מחלודה ומשומנים היטב, כך שיהיה קל לפתוח ולסגור את הדלת. כל החלונות צריכים גם הם לעבור צביעה ולהיות נקיים מחלודה ומשומנים היטב.

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button