קבלן שיפוץ בניינים

אם קיבלתם צו מבנה מסוכן מהעירייה התמזל מזלכם. כן, קראתם נכון. בכל רשות מקומית יש יחידה או מחלקה שאחראית להיענות לפניות של תושבים בעניין מבנים מסוכנים ולאתר בניינים שמהווים סיכון בטיחותי. צו מבנה מסוכן נשלח אליכם לאחר ביקור של מהנדס המחלקה שבדק את הבניין וגילה שיש בו ליקויים המחייבים תיקון מהיר.

למה זה טוב לכם?

בגלל הבטיחות. אם מהנדס קבע שהבניין שלכם מסוכן, הוא והיחידה רוצים למנוע מצב בו ייפגע דייר או עובר אורח, וזו אחת הסיבות להוצאת הצו. יותר מזה, טיפול בליקויים שמצא המהנדס יכול לחסוך לכם הוצאות גבוהות יותר בעתיד מכיוון שהמפגעים בטיחותיים בבניין עשויים להתרחב בגודלם ובהיקפם. כמו כן, ביטוחי מבנים אינם מכסים מבנים שהוגדרו כמסוכנים. קיבלתם צו ולא טיפלתם, אתם לא מבוטחים.

אבל מה לא בסדר בבניין?

חלק מהצו מוקדש לפירוט הסיבות בגללן הוצא הצו, כלומר הליקויים שאותם יש לתקן. להלן הסיבות הנפוצות שבגללן בניין מוגדר כמבנה מסוכן:

טיח שעשוי ליפול – טיח, כידוע, הוא חומר המודבק לקיר הבניין בכדי להעניק לקירות גימור חלק וכדי לסייע בבידוד מפני חום, קור ורטיבות. עם השנים, ובעיקר בגלל חדירת רטיבות או טיוח לא מקצועי, הטיח עשוי להתחיל להתפרק. התפרקות טיח, בעיקר בגובה, מסוכנת.

גגונים, קרניזים ומעקות – אלמנטים שחוברו לבניין באמצעות הברגה או הדבקה מתבלים לאורך זמן בגלל פגעי מזג האוויר ועייפות החומר. המסוכנות של אלמנט כזה יכולה לנבוע מנפילה של אלמנט או מפציעה כתוצאה מעצם היותו של אלמנט חד.

חלודה שיכולה לפגוע בשלד הבניין – מוטות ברזל משמשים חלק חשוב משלד הבניין והם שזורים ביציקות בטון. במידה והבטון מתפרק, מוטות אלה יכולים להתחיל להחליד. החלודה יכולה לחדור למקומות בהם הבטון אינו חשוף ולפגוע בחוזק הברזל.

בטון או בלוקים מתפרקים – חלקי בטון ובלוקים ששימשו לבניית בניין אינם חסינים לפגעי הטבע. לאורך השנים חלקי בטון ובלוקים יכולים להיפרד מהבניין וליפול ולהביא בהמשך לפגיעה בברזלים השזורים בשלד הבניין.

מרפסות שנוצרו בהן סדקים – בחלק מהבניינים ישנם מרפסות שבולטות מקו הבניין. מרפסות כאלה יכולות להוות מפגע במידה ונוצרים בהן סדקים או כל פגיעה אחרת שתוארה לעיל מכיוון שהתוצאה יכולה להיות נפילה של בטון על הולכי רגל. במקרים קיצוניים מרפסת יכולה לקרוס.

עם קבלת הצו תוכלו לעבור על הבקשות של המהנדס ולהיווכח שאכן מדובר בליקויים שאם לא יטופלו עשויים לגרום למפגע או שהם בעצמם כבר מפגע. מעבר לסכנה לבני אדם, אי טיפול בליקויים עשוי להביא לפגיעה נוספת בבניין מה שיכול בעתיד לגרום לליקויים נוספים וכמובן להוצאות גבוהות יותר.

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button