קבלן שיפוץ בניינים

ואז מקבלים לפתע מכתב מהעירייה המודיע על מבנה מסוכן 

בין אם מדובר בנפילות בטון או פינה של מרפסת שבורה, עמוד סדוק או מעקה לא יציב. במידה ואתם בעלי דירה בבניין מוזנח בעיר תל אביב או שתכננתם לרכוש דירה לצורך השכרה בבנין ישן בכרך הגדול, הרי שכדאי לכם לדעת שחזית מוזנחת בעיר תל אביב מהווה עברה על החוק, ואתם עשויים לקבל לפתע מכתב מהעירייה הדורש מכם לשפץ באופן מיידי את הבניין.

מבנה מסוכן?! העירייה עשויה לבצע בעצמה את השיפוץ ולחייב את הדיירים לשאת בכל העלויות

בעלי דירות בבנייני מגורים מוזנחים בתל אביב החלו לקבל בשנים האחרונות מכתבי פנייה הוכללים צו מבנה מסוכן מהעירייה בהם הם נדרשים לשפץ בתוך חצי שנה את החזית, ולהעמיד לצורך זה סכומי כסף בלתי מבוטלים. במידה ובעלי דירות אינם נענים לדרישה, עשויה העירייה לבצע בעצמה את השיפוץ ולחייב אותם לשאת בכל העלויות. התהליך מיושם על ידי הגשת כתב אישום, ואם מישהו סבור שכדאי לו להתעמת מול הרשות המקומית באמצעות הליך משפטי, נוכל לציין רק  שלעת עתה, בכל הנוגע לחוק העזר העירוני ידה של העירייה על העליונה.

לקריאה על שיקום מבנים מסוכנים.

הכול מתחיל בבוקרו של יום בהיר

התהליך מתחיל כשבעלי הדירות מקבלים בבוקרו של יום בהיר צו מבנה מסוכן מעיריית תל אביב. תוכנו של הצו כולל שורה של דרישות לתיקונים בבניין, תוך שהם נדרשים להעסיק מהנדס בניין שיהיה אחראי לפיקוח על השיפוץ. העסקתו של המהנדס כמו גם התיקונים הם על חשבון הדיירים, והם נדרשים להודיע לעירייה תוך פרק זמן של 60 יום אם אכן בכוונתם ליישם את השיפוץ. במידה והדיירים מתעלמים מהדרישה, שולחת להם העירייה מכתב נוסף, שבו היא מיידעת אותם שמדובר בעבירה על חוק העזר העירוני שסעיפו דן ב"שיפוץ ושמירה על חזיתות בתים", ושהעירייה עומדת לנקוט נגדם בהליכים משפטיים.

"בביקורת שנערכה אצלכם נמצא שחזית הבניין מוזנחת מאוד ופוגעת בחזות העיר"

כך, לדוגמה, קיבלו דיירי הבניין ברחוב בוגרשוב 22 בתל אביב מכתב המודיע להם שבהתאם לחוק העזר העירוני הם נדרשים לבצע עבודות שיפוץ על מנת למנוע את הזנחת חזית הנכס. עוד נאמר להם במכתב כי "בביקורת שנערכה אצלכם נמצא שחזית הבניין מוזנחת מאוד ופוגעת בחזות העיר". בעלי הדירות נדרשו לשפץ את הבניין בהתאם לרשימת דרישות מצד העירייה וחוות דעת של סגן מהנדס העיר.

"כשמדובר בחזות בלבד, מיהי בכלל העירייה שתכתיב כיצד לנהוג בנכס פרטי?"

המכתב לדיירי הבניין ברחוב בוגרשוב בתל אביב, כולל רשימה ארוכה של דרישות, כמו החלפת החלונות, תריסים ומרזבים, פירוק המזגנים הממוקמים בחזית החיצונית, וכן שיקום ושחזור מרפסות ומעקות, תיקון בטון וטיוח מחדש. כמו כן נדרשו הדיירים לפרק את כל הצינורות והחוטים שמעל לקירות החוץ והתקנתם מחדש בתשתית תת קרקעית. עו"ד חג'בי החבר בלשכת עורכי הדין סבור כי "מדובר בדרישה שרירותית ולא בדרישה גורפת אל כל המבנים המוזנחים/מסוכנים בעיר, אלא רק במקומות שהעירייה מעוניינת לשדרג, ועל כן אין כל הצדקה לדרישה הזאת", ומוסיף: "בדרום תל אביב ניתן להבחין במאות בניינים מוזנחים, ולא נראה לי שהעירייה כל כך מוטרדת מהחזות שלהם. אם אכן ישנה בעיה בטיחותית כלשהי במבנה, לצורך זה ישנו חוק העזר עבור מבנים מסוכנים, ואני לא חולק על כך שיש לפעול על פיו, אך כשמדובר בחזות בלבד, מיהי בכלל העירייה שתכתיב לבעלי הבתים הפרטיים כיצד לנהוג בנכס שלהם?"

את החומר כתב עמית קבלן שיפוץ בניינים בעל עשרות שנות וותק.

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button