קבלן שיפוץ בניינים

הוספת מרפסת הינה סוג של תוספת בניה, המצריכה תכנון ואישורים כמו כל פרויקט בניה (כנ"ל גם לגבי מרפסות בקומת הקרקע). לפני תחילת תהליך הוספת מרפסת לבניין, חשוב לוודא האם התב"ע (תוכנית בניין עיר) מאפשרת הוספת מרפסת לבניין ספציפי זה. ישנם בניינים שניתן להוסיף אליהם מרפסות ללא צורך בזכויות בניה נוספות וישנם בניינים שזכות זו לא ניתנת בהם.

ישנן שני אפשרויות להוספת מרפסות:

א.       כשקיימת תכנית מסודרת לבניית המרפסת – אם כבר קיימת תכנית כזו בתב"ע, כל שנותר לעשות הוא להתחיל לבנות (פחות שכיח).

ב.       כשלא קיימת תכנית מסודרת לבניית המרפסת – במקרה כזה חשוב להגיש הצעה לתב"ע על מנת שיוכלו לשקול על פי הגורמים הרלוונטיים האם יש זכאות לבניית מרפסת בבניין. הגורמים הרלוונטיים לזכאות הם בדרך כלל – גודל הבניה, האם יש שכנים המתנגדים לבניה, האם הבניה חוסמת את אחד מחדרי השכנים ועוד.

תהליך הבניה 

לאחר שקיבלתם תב"ע מאושרת ואתם רשאים להתחיל לבנות, חשוב לזכור שבתהליך הוספת המרפסות חשוב לשים לב לעוד כמה דגשים:

איך בונים מרפסת?

בעבודת הבניה עצמה יש לעבוד עם חברת בנייה בעלת סיווג מתאים ואישורי עבודות גובה. ראשית, יש לחצוב את היסודות להקמת המרפסת. היסודות הינם היסודות המקוריים של הבניין שאליהם מחברים את מוטות הברזל שיהוו את התשתית לבניית העמודים. לאחר מכן, חושפים על ידי חציבה את הברזל בקומות בהם בונים את התוספת, כאשר המטרה תהייה לקשור את המבנה החדש עם הישן. מכינים תבניות יציקה מבטון על מנת לצקת את הבטון, אחרי עבודת טפסנות לא פשוטה והכנה של התבניות בגובה על ידי פיגומים.

עיקר העבודה הינה הקשירה של הברזל החדש עם הישן ובניית עמודי התמיכה, על ידי בעלי מקצוע מיוחדים. אם מבצעים זאת בצורה טובה, המרפסת החדשה הופכת למשטח בטון המשכי לקומה הקיימת.

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button