קבלן שיפוץ בניינים

איטום קירות חוץ

מבנים רבים בישראל סובלים מתופעת הרטיבות בקירותיהם החיצוניים, כשהתופעה בולטת בעיקר בעונת החורף הגשומה, והאמצעי היעיל ביותר להתמודדות עם המטרד הינו איטום הקירות.

איטום קירות החוץ מונע חדירה וספיגת לחות ומים והופעתם של עובש ופטריות במשך הזמן. ניתן לסווג את קירות החוץ לשני סוגים נפוצים בהתאם למאפייניהם שהינם קיר סופג וקיר אטום, כאשר כל אחד מהם מגיב באופן שונה לבעיית הרטיבות.

חשוב לציין כי קירות תקינים אינם אמורים לספוג רטיבות ולחות, אך במצבים בהם הצליחה הרטיבות לחדור אל הקיר, במידה ומדובר בקיר אטום, הרטיבות תיוותר כלואה בקיר ותצטבר בהדרגה.

איטום קירות חיצוניים בסילוקסן

יחד עם זאת, הבעיה המרכזית בקירות חיצוניים סופגים מתהווה בשעה שצובעים אותם בשכבת צבעי קיר אקריליים, המונעים מאותה הרטיבות והלחות לצאת החוצה, וכתוצאה מכך מחלחלת הרטיבות אל קירות הפנים של המבנה, וגורמת לכתמי רטיבות ועובש.

על כן, חשוב להקפיד על בחירת החומרים הנכונים לאיטום וצביעת קירות החוץ. בחירת חומרי איטום מותאמים עשויים למנוע את חדירת הרטיבות והלחות אל תוך הקירות, ומבטיחים את עמידותם לאורך שנים.

מרבית החומרים המיועדים לצורכי איטום קירות החוץ מושתתים על פוליסילוסקן או סילוקסן, אך בטרם מתחילים באטימת קירות החוץ, יש להקפיד על איטום החריצים והסדקים באמצעות דבקי איטום סיליקוניים.

סילוקסן משמש לאיטום קירות חוץ כנגד לחות ורטיבות, ומסייע להעלאת הבידוד התרמי ומניעת הופעתם של עובש ופטריות. חשוב לדעת סילוקסן מהווה פיתרון אופטימאלי עבור קירות חוץ מבטון, שליכט מינראלי, שפריץ סמנטי, גרנוליט וטיח, אך הוא אינו מותאם עבור קירות הצבועים בצבע אקרילי או קירות המצופים בקרמיקה ואריחים.

צבע אוטם חיצוני

אחד הצבעים המותאמים במיוחד לקירות חוץ הוא סיקה גרד S 680 מבית סיקה שהינו צבע חד רכיבי שבסיסו שרפים סולבנטיים, אקריליים ופולימריים.

הצבע מקובל מאוד בבניה חדשה, אך משמש בעיקר בשיקום בטונים ושיפוץ מבנים. הצבע מעניק למבנה גנה מושלמת בפני כלואורידים, קרבונציה ואטימות גבוהה כנגד רטיבות למשך תקופה ארוכה ומתאפיין כמגן מושלם למבני בטון חשוף, אך בה בעת מקנה למבנה חזות אסתטית יפה.

הצבע מאושר לשימוש מטעם מכון התקנים הישראלי, ומאפשר צביעה יעילה, מהירה וכלכלית מאוד בהשוואה לתוצאות ביחס לצבעי חוץ אחרים. הצבע יישנו גם בגרסה השקופה ומיושם להגנה על קירות שיש, גרנוליט ובטון.

צבע אוטם חיצוני נוסף מבית סיקה הוא סיקה גרד W550 שהינו צבע גמיש המושתת על אתילן קופולימר ומותאם לקירות חיצוניים עם שפריץ וטיח, עם או ללא סדקים. לצבע יישנה יכולת גישור גבוהה לסדקים עובדים, ועמידות גבוהה כנגד קרבונציה, טמפרטורות גבוהות, עשן ופיח.

מאמר זה נכתב ע"י עמית עוז קבלן שיפוץ בניינים.

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button