קבלן שיפוץ בניינים

"צניחת" אריחי השיש כתופעה רווחת במבנים מחופי שיש רבים
אריחי השיש מפארים בשנים האחרונות עשרות אלפי מבני ציבור, מוסדות חינוך, משרדים ובנייני מגורים. ואולם, מסתבר שהביטוי "אל תסתכל בקנקן…" רלוונטי במיוחד בתחום חיפוי השיש, ומבנים מהודרים עלולים להוות מפגע מסוכן על תקן של פצצת זמן מתקתקת. באוגוסט 2006 נפגע אנושות ילד מהוד השרון מאריח חיפוי אשר השתחרר מהקומה השמינית ונפל על ראשו. במקרה אחר שאירע מספר שנים קודם לכן התנתקה פלטת שיש מקיר בניין ופגעה בעגלת פעוט, רגע לאחר שאימו הכניסה אותו אל המכונית. אימו של הפעוט הגדירה בזמנו את האירוע כ"נס מאלוהים". יחד עם זאת, המקרים הללו ועוד רבים אחרים שמרביתם הסתיימו, למזלנו, באורח נס אינם מפתיעים את אלו שעוסקים בענף הבנייה והחיפוי. "צניחת" אריחי השיש מהווים תופעה רווחת במבנים מחופי שיש רבים.

(לקריאה על שיפוץ בניינים ומעטפת חיצונית)

כיצד פועלת שיטת החיפויים?
היסטורית הבנייה בישראל עברה לא מעט שינויים הנוגעים אל מעטפת הבניין, וניתן למנות את תקופת הטיח, תקופת ה"שפריץ", וכן את הגרנוליט והפסיפס. אריחי השיש והאבן תופסים כיום מקום של כבוד בענף בנייה הישראלי. הטרנד התפתח מאוד במרוצת השנים, והוא כולל היצע רחב של חיפויים מסוגים, עוביים וגדלים שונים. כיום יישנן שתי שיטות מרכזיות לחיפויי בניין עם אריחים בענף הבנייה, שהאחת מכונה "חיפוי יבש" והאחרת היא ה"חיפוי רטוב". "חיפוי יבש" הינה שיטה לחיפוי ללא דבקים ומלט, אלא באמצעים מכאניים של מסילות מתכת. שיטה זו משמשת לרוב לחיפוי מבנים באריחים כבדים וגדולים, והיא אינה נפוצה בשל עלותה הגבוה. שיטת ה"חיפוי רטוב" פופולאריות יותר ומיושמת באמצעות חיבור בשני אופנים שונים אל דפנות המעטפת החיצונית, על ידי שימוש בחומרי מליטה וטיט או בשיטת ההרכבה שבה מעוגנים האריחים אל הקיר באמצעות רשת מתכת מגלוונת או מוטות פלדה ייחודיים.

התנתקות ונפילת אריחי שיש- הסיבות לתופעה
החיפוי הרטוב דורש לא רק הקפדה על שימוש בחומרים הנכונים ובמינון הנכון, כי אם גם מיומנות ומקצועיות בתהליך ההדבקה. בין אם מדובר בענף הבנייה ובין אם בכל תחום אחר, הנטייה האנושית של כל אחד מאיתנו היא לבצע חוזה התקשרות עם נותן השירות בעל הצעת המחיר הנמוכה ביותר, כשהוזלת העלויות מובילה להורדת הסטנדרטים בענף. הדבר בא לידי ביטוי גם באיכות עיגון החיפוי. אחת השיטות בה נוקטים הקבלנים על מנת לחסוך בעלויות היא שימוש במתכת בלתי מגלוונת במקום נירוסטה. בעקבות ה"חיסכון" מחלידה המתכת שמעגנת את החיפוי לאחר מספר חורפים וגורמת להשתחררות האריחים. בעיה נוספת נוגעת אל נושא הפיקוח והבקרה. עניין בדיקת כל אריח המודבק אל מעטפת הבניין אינו ריאלי, בעיקר כשכול בניין עשוי לכלול בין 10,000-50,000 אריחים ואף יותר. כך שבסופו של דבר, איכות החיבור וההדבקה, כמו לדוגמה הקפדה על ביצוע חיפוי עם תפרי הרפיה, נתונים בידיהם של מספר עובדים, מיומנים יותר או מיומנים פחות, שמוטלת עליהם המשימה לכסות שטחי קיר עצומים. בהיבט התיאורטי שיטת החיפויים הינה שיטה נפלאה, במידה וחיבור הפלטות מיושם בדיוק על פי התקן, אך הקושי לפקח על ביצוע נכון ומקצועי של החיפוי מוביל לכך שהסיכויים שבבניינים מחופים באבנים תיפולנה במהלך השנים מספר אבנים הינם גבוהים במיוחד.

חיזוק חיפוי שיש- עיגון שיש בעזרת ברגים
מפרט העבודה המתייחס אל עבודות חיזוק לוחות החיפוי מצריך לעיתים ביצוע שיקום בטונים עוד בטרם תחילתן של העבודות לחיזוק לוחות החיפוי. חשוב לציין שחיזוק חיפוי השיש עשוי להוות במקרים מסוימים כחלק משלים וחיוני בתהליך שיקום הבטונים לביצוע נכון ומלא של הפרויקט. השלב הבסיסי בתהליך כולל ביצוע סקר מבנה על מנת להגדיר את דרך ביצוע העבודה בהתאם למצבו הספציפי של המבנה. באופן עקרוני במידה והחלטתם לבצע חיזוק חיפוי השיש, מומלץ לערוך חיזוק מלא של כל לוחות החיפוי במקום להסתפק בחיזוק חלקי המתמקד במקטעים בלבד. לצורך עבודה בטוחה ותקנית חובה לגדר את שטח העבודה ולאסור כל תנועה של אנשים שאינם מוסמכים במתחם העבודה. מומלץ להסתייע בפיגום חשמלי תלוי או פיגום חיצוני קבוע בהתאם לנסיבות המקום והמבנה. לצורך עניין הפיגומים חובה להסתייע בחברה מקצועית הרשומה אצל רשם הקבלנים מטעם משרד הבינוי והשיכון. לפני ביצוע חיזוק חיפוי השיש יש לבחור את הבורג בהתאם לעובי הלוח ומשקל האבן והמגולוונים.

עיגון שיש בעזרת ברגים- מפרט העבודה
במידה ועובי הלוח נמוך מ-15 מ"מ פעולת הקידוח תהיה בלתי יעילה, ויעלה הצורך בביצוע חיפוי מחודש, זאת על פי תקן ישראלי 2378 חלק 1. כמו כן, בהתאם לאותו תקן, אבנים שבורות חלקית או סדוקות חובה להחליף בחדשות. באזורים המרוחקים עד 500 מטר מקו הים חובה להשתמש במהלך עיגון השיש בברגים מפלדה בלתי מחלידה, מומלץ מנירוסטה. כמות הברגים, קוטרם ומיקומם נקבעים ביחס לגודל הלוח. קוטר הקידוח נקבע בהתאם אל הבורג שנבחר, כשהקידוח הראשוני מבוצע עד לעומק 15 מ"מ לאורך עובי הלוח בשילובם של מי קירור כשהקידוח הינו ללא רטט. הקידוח השני מבוצע עם רטט לאורך עוגן החיזוק לעומק של 20 מ"מ נוספים. השלבים הבאים מורכבים מביצוע קידוח מדר אל ראש הבורג בלוח החיפוי, ניקוי הקדח אשר נוצר באמצעות לחץ אוויר לסילוק אבק הקידוח, הברגת בורג העיגון בלוח החיפוי עד לשקיעת ראש הבורג, ואטימת הקידוח על ידי מעין מכסה שיש המכונה "פטרייה" לכיסוי מושלם. השלבים הסופיים כוללים ביצוע מחדש של כוחלה סביב האבן לאיטום החריצים וליטוש עדין עד לקבלת מראה מושלם. הגימור כולל שטיפת לוח האבן במים זורמים להסרת כל האבק והלכלוך והתזת סילר על לוח החיפוי להגנה מפני קורוזיה וכתמים. חיזוק חיפוי השיש הינו מסוג הפרויקטים המחייבים ליווי ופיקוח הנדסי על מנת להבטיח שעבודת החיזוק תוביל לתוצאות מהימנות.

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button