קבלן שיפוץ בניינים

ניקוי קירות בניינים בלחץ מים גבוה מהווה את אחד מהפתרונות הנפוצים והיעילים ביותר להסרת האבק, הפיח, הלכלוך הקשה והכתמים העקשניים שהצטברו מעל למעטפת החוץ במרוצת השנים, שכוללים, בין היתר, כתמי חלודה, כתמי גרפיטי, וכן מסטיקים, לשלשת, שאריות בטון וכיוצא בזה, ושחלקם משמשים כמצע אידאלי ליצירת חיים כגון עובש, פטריות, חזזיות ואורגניזמים נוספים. נהוג לעשות שימוש בלחץ מים לניקוי ושטיפת קירות וגגות של מבנים, אולם טכניקה זו משמשת גם לשטיפה וניקוי משטחי בטון, גגות רעפים, אבנים משתלבות, אבני חוץ ואבן ירושלמית, שכן מדובר בפתרון שמביא לתוצאות מעולות בעלויות נמוכות ובפרק זמן קצר.

סוגי המשטחים אותם נהוג לנקות ולחדש בלחץ מים גבוה

כמה מסוגי המשטחים אותם נהוג לנקות ולחדש באמצעות שימוש בלחץ מים גבוה מובאים להלן:

ניקוי אבן טרה קוטה– אריחי טרה קוטה משמשים בעיקר ריצוף, מדרגות וחיפוי קירות. אריחים מסוג זה ידועים כחומר גלם הנוטה לספוג כתמים בקלות.

ניקוי אבן טרוורטין– אבן טרוורטין מתאפיינת בגידים וחריצים ונוטה להשחיר ולספוח באזורים הללו לכלוך וכתמים. טרוורטין היא אבן גיר, וכיאות לאבני גיר, יש לנקות אותה בחומרים ייעודיים בלבד ולצפות אותה בסילר למניעת ספיחת נוזלים.

ניקוי קירות המחופים באבן ירושלמית– האבן הירושלמית היא אבן מחוספסת שלא ניתנת לניקוי באמצעים ידניים או מכניים. הניקוי בלחץ מים גבוה לא רק מסיר את כתמי הלכלוך אלא במהירות וביעילות, אלא גם משיב לאבן הירושלמית את הגוון הטבעי.

ניקוי משטחי בטון\בומנייט– ניקוי משטחי בטון נועד בעיקר להסרת גרפיטי, שאריות של בניה וכתמי שמן. בומנייט הנו בטון מוטבע אשר סופג כתמים בקלות. הניקוי בלחץ מים מעניק למשטח מראה מחודש.

ניקוי שליכט \ טיח צבעוני– משמש בדרך כלל להסרת אבק, כתמי עובש, ירקת, לשלשת יונים ופרש עטלפים.

ניקוי חניות \ מזרקות– להסרת שאריות של לכלוך קשה, שומן, מסטיקים, וכן להסרת סימני צמיגים, ניקוי אנדרטאות, ניקוי פסלים, חידוש דקים ועוד.

סוגי מכונות לשטיפה בלחץ מים

באופן כללי, המכונות לשטיפה בלחץ מים מסווגות לשתי קטגוריות שכוללות מכונות שפועלות על לחץ גבוה של מים קרים ומכונות שפועלות באמצעות זרם חזק של מים חמים או קיטור.

מכונות לשטיפה בלחץ של מים קרים– המכונות הללו פועלות על ידי זרם חזק במיוחד של מים קרים. מדובר בלחץ מים גבוה במידה המאפשרת הסרת לכלוך עיקש, שאריות בטון שהתקשה וכדומה, ללא כל צורך בתוספות כגון סבון וחומרי ניקוי אחרים. מכונות אלו אידאליות לתחום הבנייה,התעשייה והחקלאות.

מכונות לשטיפה בלחץ של מים חמים \ קיטור– המכונות הללו פועלות בשיטה הזהה לזו של המכונות הקודמות, אלא שהן עושות שימוש גם בקיטור שהוא עוצמתי וחזק אף יותר ואופטימלי למוסכים, מפעלים ומקומות המתאפיינים בלכלוך שומני ועקשני הקשה מאוד לפירוק בשיטות אחרות. כמו כן, ישנן גם מכונות הפועלות על התזת חול, לחץ אוויר וטכניקות נוספות.

הפרמטרים לבחירת מכונות שטיפה בלחץ

בנוסף לניקוי קירות, מכונות שטיפה בלחץ מותאמות לשלל משימות שונות, הדורשות פירוק והסרת כתמים קשים, חידוש משטחים וכיוצא בזה, הן במגזר הפרטי והן בתעשייה. מכונות השטיפה בלחץ מיוצרות במגוון רחב של גדלים ולחצים, ובין אם מדובר לצרכים עסקיים או צרכים פרטיים, חשוב להקפיד במהלך הרכישה על להתאמת המכשיר לצרכים העתידיים שלשמם הוא נרכש. אחד מהפרמטרים החשובים ביותר שאליו כדאי לשים את הדעת נוגע לעוצמת לחץ המים שהמכונה מייצרת (bar), שכן, לחץ המים אמור להתאים לשימוש המיועד. לשימושים ביתיים כגון שטיפת קירות פנים, שטיפת דק מעץ או שטיפת רכבים, אזי ניתן להסתפק במכונות עם הספק שבין 100-160 bar, בעוד שלשימושים מקצועיים ותעשייתיים, יש להעדיף מכשירים בעלי הספק שבין 190-4,000 bar לכל הפחות, תוך התייחסות גם לדגם המסוגל לעמוד בעומס הצפוי והדרישות הספציפיות.

מכונות לניקוי קירות בלחץ: מרכיבים בסיסיים

מרבית מהמכונות לניקוי קירות בלחץ מסופקות עם האביזרים בסיסיים הבאים:

משאבת הלחץ– משאבת הלחץ נחשבת ללב ליבה של המערכת. משאבת הלחץ מקבלת בכניסה מים בלחץ נמוך ומוציאה אותם בלחץ גבוה בהתאם למפרט הטכני. ישנן משאבות לחץ שרגישות למים בחום שמעל ל- 70 מעלות, בעוד שמשאבות לחץ אחרות מותאמות לעבודה עם מים בטמפרטורה של 90 מעלות.

המנוע– המנוע אחראי לסיבוב משאבת הלחץ, לפיכך, גודל המנוע נדרש להתאים לסוג המשאבה. ישנם בשוק מנועי בנזין, חשמל או דיזל. 

דוד החימום– מדובר במערכת האחראית לחימום מים בעת היציאה ממשאבת הלחץ. המערכת פועלת על סולר, גז או בנזין, ומשולבת במערכת הזרקה, מפוח, דיזה, משאבת דלק ושסתום.

שסתום פורק לחץ– תפקיד השסתום הוא להיפתח במקרים שבהם עולה הלחץ שבמערכת מעל ללחץ המרבי המותר.

דיזות \ אקדח להתזת מים בלחץ– הדיזה מחוברת אל קצה האקדח, בחיבור קבוע או באמצעות חיבור שניתן להחלפה מהירה, כשחריר בדיזה הוא שקובע את כמות המים ועוצמת זרם המים שתותז מבעד לחריר.

ניקוי קירות של מבנים ישנים: הערות כלליות

ניקוי קירות בלחץ מים הנו יעיל, מהיר וחסכוני, הן כשהניקוי הוא לצורכי הסרת שאריות של חומרי בניה מעל למבנים חדשים והן כשמדובר בהסרת כל הפיח, האבק והלכלוך שהצטברו במהלך השנים, לרבות כתמי חלודה, גרפיטי, לשלשת יונים והפרשות עטלפים המשמשים כמצע לעובש, פטריות, חזזיות ואורגניזמים נוספים. עם זאת, במקרים מסוימים עלול הניקוי בלחץ מים להבליט את השינויים שנוצרו בעקבות שיני הזמן, ששני השכיחים שבהם הם:  

הבדלי גוון בעקבות אי האחידות בדהיית הצבע– בתום השטיפה ניתן לעתים קרובות להבחין בבירור בשינויים ברמת הגוון הכללי, ובפרט במקומות הסמוכים למרזבים או מתחת לספי החלונות, הבדלי הגוון שנתהוו בעקבות אי האחידות בדהיית הצבע.

סדקים והפגמים– מדובר בסדקים והפגמים שנוצרו בקירות במשך השנים, לרוב כתוצאה קדיחת חורים לצורך סגירת פתחים, התקנת מזגנים, התקנת מתלי כביסה וכדומה. לפיכך, כשמדובר במבנים ישנים, שטיפת קירות המעטפת בלחץ מים מהווה בדרך כלל שלב אחד בלבד בתהליך רב שלבי בשיפוץ וחידוש הקירות.

מפרט לניקוי ושיפוץ המעטפת החיצונית

להלן מפרט שכיח לניקוי, שיפוץ וחידוש המעטפת החיצונית:

ניקוי קירות בלחץ מים– מדובר בשלב להכנת הקיר לקראת השלבים הבאים בשיפוץ המעטפת. מטרת השטיפה בלחץ מים היא להסיר את כל האבק, הלכלוך, השומן והפיח שדבק בקירות במשך השנים, וכן קילוף צבע רופף וכל גורם זר שעלול לפגוע באיכות ההידבקות של השכבות הצפויות להיות מיושמות מעל לקירות בשלבי ההמשך.

טיפול ומילוי סדקים– פתיחה וחריצת סדקים בולטים, כשלאחר מכן מורחים מסביבם שכבת פריימר חוץ ייעודי על בסיס טרפנטין. יש למלא את הסדקים בשפכטל חוץ ייעודי ולהמתין עד לייבוש מלא של החומר.

שיוף והחלקת הקיר– לאחר ייבוש, יש לשייף ולהחליק את קירות החוץ בשתי שכבות של שפכטל אקרילי ייעודי, כדוגמת אלטק ויולט מבית נירלט, המתאפיין בכושר הידבקות והתחברות מעולים הן למשטחים חדשים והן למשטחים צבועים קיימים. ניתן להוסיף לתוך החומר מעט מלט, זאת על מנת להאיץ את תהליך הייבוש ולשדרג את איכותו ועמידותו.

יישום שכבת פריימר חוץ– בתום השלב הקודם, יש לבצע שיוף סופי וליישם שכבה אחת של צבע אקרילי מדולל עם מים (ביחס של 1:1) או שכבה של פריימר חוץ.

שכבת גמר– יש למרוח שתי שכבות גמר של צבע על בסיס אקרילי המותאם ליישומי חוץ.

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button