קבלן שיפוץ בניינים

חיפוי אבן טבעית יכול להיות פתרון דקורטיבי יפה ואף מגן על קירות מעטפת הבניין אך גם יכול להיות כאב ראש לא קטן באם מדובר באיכות ירודה, התקנה לקויה ואו קרבה קרובה מידי לקו הים. אבן טבעית הינה פעילה וחשופה למחלות (ישנם סוגי של קורוזיה באבן אשר גורמים לשבירה ונפיחויות), התפוררות האבן כתוצאה של מזג אוויר או מליחות ותגובה משתנה לרטיבות פנימית וחיצונית המשפיעה על חוזק האריחים.

אריחי אבן אשר מתפוררים יכולים להוות סכנה ממשית שכן מדובר בחלקים גדולים בעלי משקל אשר מתנתקים מהקיר ונופלים למטה ובעוצמה רבה, אריחים אלו יכולים ליפול כחלק שלם ואו במספר שברים. רטיבות אשר חודרת בין המרווחים יכולה לגרום לכיסי מים ולפורר את האבן לרמה של חול בוצי, כאשר חלקים אחרים עלולים להיות אבן במצב של אבן נוקשה אשר נפרדים מאזורי ההתפוררות ונופלים למטה.

בקיר המערבי הפונה לים הוקם פיגום על מנת לאפשר סביבת עבודה בטוחה בגובה ותוך כדי התחלת הקידוחים אשר נעשו בשני שלבים, יכולנו לראות מים בוקעים מתוך אזורי הקידוח. הקידוח הראשון בוצע בעזרת מקדחה מהירה מיוחדת עם מקדח בקוטר 4 מ"מ ולאחר מכן קידוח נוסף בעזרת מקדח 8 מ"מ, סדר הקדיחה נועד לצורך הסגת הקידוח ללא פגיעה באריחים אשר עלולים להתקלף ולאבד מחוזקם.

לאחר סיום הקידוחים עברנו בעזרת מברגה וראש לפאזה על כל החורים על מנת לייצר, פאזה לראש של הבורג כך שבאם תהייה תנועה באריחים לא תהייה סדיקה או חציצה של האריח לשני חלקים (ראו הערה למטה).

אריחים סדוקים או מתפוררים הוחלפו בחדשים ועוגנו על ידי ברגים, היו גם אריחים בהם כבלי ברזל אשר מחברים את האריח לקיר ספגו רטיבות ופיתחו קורוזיה. כל אותם אריחים נפסלו ונותקו מהקיר, כאשר היה צורך להתאים אבן בגוון תואם לאריחים המוחלפים וזאת הייתה משימה לא פשוטה.

לאחר ביצוע קידוחי פאזה יכולנו להחדיר את המיתדים או בשפה פשוטה יותר ברגיי נירוסטה 316 בעלי תקן ארצי לעיגון חיפויים חיצוניים ואשר מגיעים עם דיבל ייעודי המותאם לקוטר של הבורג. את הבורג מבריגים פנימה עד אשר נכנס לתוך הפאזה מתחת לקו האפס של האריח עצמו, כך שניתן יהיה לכסות את ראש הבורג ללא בליטות.

בדרך כלל לאבן ישנם פקקים ייעודים את מודבקים בעזרת סיקה פלקס ומשויפים כך שנעלמים בתוך האבן ואוטמים את החור לגמרי מפני חדירת מים לצד מראה סופי אסטטי יחסית. במקרה של קיר האבן העדפנו שימוש ברובה אפוקסי על מנת לאטום חדירת רטיבות ומאחר וגם היו ליקויים במרווחים אשר היו בעלי חריץ רחב מידי ללא רובה בכלל, האריחים פשוט ישבו אחד על השני ללא התאמה או סגירה איכותית של המרווחים (פוגות).

הרובה נמרחה על גבי החורים ומסביב לכל המרווחים, מאחר ומדובר באבן סופגת נהיו כתמים באבן אשר היו ללא יכולת הימנעות אך היו נחוצים מאוד לשימור המעטפת והגנה מהתפוררות. בנוסף הותז על כל הקיר סילר של סיקה על מנת לשפר את עמידות האבן ורמת האטימות, שכן הגשם מחליק מהר יותר על הקיר ואינו חודר או מתעכב שלא לצורך באזורים חלשים.

הקיר המערבי אחרי העיגון, הרובה והסילר עמיד יותר עכשיו מתמיד ובעל יכולת התמודדות מול רוחות מהים וכן אינו מהווה סכנה מנפילות של אריחים וחלקי אבן.

*** הערה – בפרויקט אחר נראו ליקויים קשים מאוד עקב ביצוע לקוי על ידי עיגון אריחי שיש ללא ביצוע קידוח פאזה, אותם אריחים נמצאים בתנועה וראשי הברגים הופכים לכוח מתנגד המקום להיות מתלה ולשמש כמגן הפכו אותם ברגים למרסקי אריחים. ברוב המעטפת ניתן לראות אריחים חצויים לשניים ומפוזרים בכל המעטפת המשתרעת על בניין בן 8 קומות, המהווה סכנת חיים יום יומית עבור הדיירים אשר נדרשו לפרק את כל האריחים ולחדש את כל המעטפת לגמרי (מדובר בפרויקט שיפוץ בניין יקר מאוד).

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button