קבלן שיפוץ בניינים

עמית עוז הינה חברה קבלנית המתמחה בצביעת בניינים בסנפלינג וביצוע עבודות גובה ואיטום מעטפת חיצונית על ידי שימוש בחומרים מתקדמים…

מעוניינים לצבוע את הבניין? רוצים להימנע מהפתעות מיותרות?

לכל המבנה יש משך חיים מסוים, ושינויים חיצוניים עשויים להיראות בו בשלב כלשהו בחייו. סממני הבלאי טבעי צפויים לבוא לידי ביטוי בהתיישנות והתקלפות הצבע, פטריות, טחב, פיח, סדקים ועוד. שיפוץ המעטפת החיצונית של המבנה עשויה להיות פרויקט פשוט הכולל תיקונים קלים ועבודת שפכטל, אך במקרים אחרים עשוי הפרויקט לכלול עבודות איטום מורכבות, וכשמדובר במטרים רבים, עלולות העלויות הסופיות לזנק אלפי שקלים כלפי מעלה. על מנת למנוע הפתעות בלתי רצויות, מומלץ שנציגי וועד הבית יבחנו מספר הצעות מחיר בטרם קבלת כל החלטה, זאת לאחר שקבלנים בחנו בשטח את המבנה במטרה להתרשם מהיקף הפרויקט הנדון.

התאמת סוג הצבע לסוג הקיר הקיים

צביעת קירות חיצוניים שונה מצביעת קירות פנימיים ומורכבת יותר, היות והקירות החיצוניים מצופים בדרך כלל במגוון חומרים שונים, וכל קיר חיצוני דורש התייחסות וטיפול פרטניים. צביעת הקירות החיצוניים דורשת ניסיון, מיומנות וידע המאפשר להתאים את סוג הצבע הנכון אל סוג הקיר הקיים, כשאחד הקריטריונים הקריטיים לצביעת בניינים איכותית וטובה מותנה בזיהוי סוג הקיר ואליו מותאם הציפוי הנכון. סוגי הציפויים החיצוניים האופייניים לבניינים בישראל נחלקים לקטגוריות של ציפויים המיועדים לקירות בצבע אקרילי, קירות טיח, קירות עם שליכטה או בטון חשוף. כל קיר עם סוג שונה של ציפוי קיים דורש מפרט שונה ושיטת יישום ספציפית, כשבחלק מהמקרים עולה הצורך בהכנת תשתית והרטבת הקירות בעוד שבמקרים אחרים יש לדאוג שהקירות יבשים לחלוטין בטרם פעולת הצביעה.

איך ניתן לדעת שהקבלן אכן משתמש בצבע אקרילי איכותי?

סוגי הצבע הנפוצים ביותר לצביעת קירות החוץ בישראל צבע אקרילי, צבע סיד, צבע מדולל בטרפנטין וצבע תחליב סיליקוני. צבע אקרילי נחשב למועדף בקרב אנשי המקצוע בשל כושר עמידותו הגבוה בפני פגעי מים ומזג האוויר. יישנן לא מעט חברות המשווקות, בין היתר, סוגים שונים של צבעים אקריליים, כשאיכות המוצרים ניתנת לסיווג בהתאם לאחוז הפולימר האקרילי שכל אחד מהם מכיל, וככל שהצבע מכיל פולימר אקרילי בשיעור גבוה יותר, כך הוא נחשב לאיכותי ועמיד יותר. על כן, חשוב לוודא בטרם החתימה על חוזה ההתקשרות עם החברה הקבלנית את סוג הצבע בו הם מתכננים להשתמש ושם החברה המייצרת אותו.

"רב גמיש" מבית טמבור- מפרט הביצוע

אחת ממערכות הצבעים האקריליות הנחשבות לאיכותיות לצביעת בניינים היא "רב גמיש" של חברת טמבור. מדובר במערכת צבעים המורכבת מסדרה של 5 טקסטורות שונות, ומתאפיינת בגמישות גבוהה במיוחד עבור סדקים בגודל של עד 2 מ"מ. המערכת מוגדרת כאיכותית, היות והיא משמשת לצביעת המעטפת חיצונית ובה בעת היא משקמת סדקים קיימים ומונעת את ההיווצרות של סדיקה חדשה. בטרם היישום יש להסיר תחילה את כל השכבות המתקלפות והרופפות ולשטוף היטב את הקירות בסילון מים. השלב הבא כולל תיקוני בטון וטיח בהתאם לצורך ולצפות את הקירות ביסוד קושר רב גמיש באמצעות גלילה או התזה. יישום הצביעה ברב גמיש יהיה רק לאחר ייבוש מוחלט של הקירות. סדרת צבעים  איכותית נוספת מבית טמבור היא סופרקריל מ.ד. המבוססת על אמולסיה אקרילית טהורה ועמידה במיוחד מפני השפעות מלחי הבטון והאקלים הישראלי.

צביעת בניינים בסנפלינג- היתרונות

ישנן מגוון דרכים נפוצות לצביעת בבניינים בגובה כגון פיגומים רגילים, פיגומים תלויים, מנופים וסנפלינג. צביעת בניינים בסנפלינג נחשבת לאחת מהשיטות האטרקטיביות, היעילות, הזולות והמהירות ביותר לביצוע תחזוקה שוטפת, והיא תופסת תאוצה בשנים האחרונות בבנייני תעשייה, מסחר ומגורים גם בשל העובדה שניתן להגיע באמצעותה אל הפינות המרוחקות ביותר, ולבצע עבודה אחידה, נקייה, שקטה, במספר עובדים מינימלי וללא כל הפרעה או  פגיעה בשגרת החיים השוטפת של הדיירים. כמו כן, ניתן גם ליישם באמצעותה עבודות שיקום ואיטום במידת הצורך במטרה למנוע נזקים מצטברים המצריכים עלויות גבוהות הרבה יותר בטווח העתידי. עלות צביעת בניינים בסנפלינג תלויה במגוון פרמטרים כגון סוג הבניין, היקף השטח הנצבע, מפרט השיפוצים המשולב בפרויקט, שיטת הצביעה, סוג הצבע המשמש לעבודה ואיכותו. אחד ממרכיבי העלות העיקריים בצביעת בניינים נוגע, כאמור, לאיכות הצבע וזהות היצרן, וחשוב לוודא שחברת השיפוצים אכן עושה שימוש בצבעים המותאמים לסוג החיפוי ועמידים.

תכנית העבודה הנדרשת לצביעת בניינים

צביעת בניינים בסנפלינג או בכל שיטה אחרת שנבחרה דורשת מפרט ותכנית עבודה מסודרת הנבנית לאחר בדיקת שטח יסודית ומדוקדקת של אנשי מקצוע בתחום. צביעת המעטפת כרוכה בהכנת הקירות וטיפול יסודי בכל קילוף או סדק ושיוף הקיר לצורך הסרת הצבע הישן. רק לאחר שנסתיימו פעולות ההכנה ניתן לצבוע את קירות המעטפת בהתאמה למצב המבנה, התקציב המיועד, ההיבטים העיצוביים ודרישותיו של הלקוח. צביעת קירות חוץ של מבנים מבלי שננקטו פעולות שיקום ושיפוץ מקדימות, זאת לאחר היוועצות בחוות דעת של מהנדסים במידת הצורך, עשויה להתברר במרוצת הזמן כטעות טרגית בהיבט הפיננסי בדיוק כמו לשים את הכסף על קרן הצבי. כמו כן, חשוב לוודא שהחברה שנבחרה לצביעת בניינים בסנפלינג בעלת תעודות ההסמכה לעבודה בגובה ועומדת בכל התקנים הנדרשים.

צביעת בניינים בסנפלינג- כיצד היא מיושמת בפועל?

העבודה בסנפלינג מתבצעת על ידי גלישה בעזרת 2 חבלים מיוחדים (חבל סטטי או דינמי) המתאפיינים באלסטיות משתנה בהתאם לגובה המבנה, וככל שהמבנה גבוה יותר יידרש חבל אלסטי יותר לספיגת זעזועים מנפילות מגובה רב. אחד החבלים משמש כחבל ראשי והאחר משמש כחבל ביטחון. במקרים רבים מחובר אל החבלים מושב פלסטיק מותאם הן למניעת הלחץ הישיר המופעל על עובד מהחבלים והן על מנת לחבר את הציוד הרב אל הכיסא ולאפשר לידיו של העובד להיות פנויות בעבודה. ציוד הצמ"א של העובד כולל רתמות סנפלינג הבנויות ממספר חלקים שבהם רצועת מותניים, לולאות רגליים, לולאות לנשיאת ציוד ואבזם כוונון, כשהרתמות מחוברות עם חבל הביטחון אל החבלים הראשיים.

 

להמשך קריאה על צביעת בניינים בסנפלינג

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button