קבלן שיפוץ בניינים

האיירלס משמש ליישום חומרים שונים ומגוונים בענפי התעשייה והבנייה למיניהם, החל מחידוש ושיפוץ בניינים ותעשיות העץ המתכת, ועד לתעשיית המזון, הצביעה התעשייתית, האיטום וסימון כבישים. צביעה באמצעות איירלס נחשבת לאופטימלית לצביעת משטחים גדולים, וזו אחת מהסיבות הבולטות לשימוש הנרחב בשיטה זו בתחומי התעשייה שונים. 

לחצו כאן ל >> צביעת בניינים

על אף היותה שיטה המשויכת לקטגוריית הצביעה בהתזה, המנגנון שלפיו פועל מכשיר האיירלס שונה מהותית מטכניקת הצביעה הסטנדרטית בהתזה המסתייעת בלחץ אוויר לצורך התזת הצבע, בעוד שמכשיר האיירלס, לעומת זאת, מתיז את הצבע בעזרת יצירת לחץ באופן עצמאי בתוך המכשיר עצמו, ללא עשיית שימוש באוויר דחוס לצורך התזה, ומכאן שמם. כיום ניתן למצוא בשוק מגוון הטרוגני נרחב של מכשירים הפועלים בשיטת האיירלס הנבדלים אלו מאלו במנגנון ההפעלה, בייעוד, ארץ הייצור והדגמים השונים שחלקם ממותגים וחלקם מוכרים פחות.

סוגי איירלס לצביעה והתזה

יישנם כיום מכשירי איירלס בעלי מנגנון ההפעלה חשמלי, מנוע בנזין או ידני, המיועדים בעיקר לשימוש תעשייתי, שחלקם, כאמור, מתקדמים במיוחד ומתאפיינים במנועים חזקים וצג דיגיטלי, כמו איירלס בוכנתי חשמלי\בנזין לשימוש כללי פנימי\חיצוני, איירלס בוכנתי לאיטום וצביעה, איירלס עם מנוע בנזין לסימון כבישים ואף איירלס ביתי. ההבדלים שבין האיירלס התעשייתי למכשיר הביתי כוללים, בין היתר, את גודל המכשיר, הלחץ המקסימלי שאליו יכולה המשאבה להגיע, נפח מיכל הצבע, וכן כוח וגודל המנוע, סוגי החומרים שבהם אפשר לעשות שימוש וכיוצא בזה. יצרניות האיירלס הגדולות המובילות בעולם הן חברת  WAGNER הגרמנית, חברת Campbell Hausfeld האמריקאית, חברת Dino power הסינית, וכן חברת Japan היפנית, LARIUS האיטלקית ועוד.

הקריטריונים לבחירת האיירלס הנכון

מגוון סוגי האיירלס הנרחב שמציע השוק עלול לעורר דילמה בכל הנוגע לבחירת המכשיר הנכון שמותאם אופטימלית לצרכים הספציפיים העכשוויים והעתידיים. לפיכך, במהלך רכישת מכשיר איירלס כדאי להתייחס למספר קריטריונים המובאים להלן:

סוג המשטח וסוג החומר– במהלך רכישת איירלס יש להתייחס לסוג המשטח וסוג החומר שעימם אנו מתכננים לעבוד, וכן לרמת המוצקות של החומר ועובי השכבה המיושמת, היות ומכשירי האיירלס משווקים ברמות עוצמה שונות, ומכשיר להתזת חומרי איטום מעל לקיר בטון נבדל ביכולותיו ממכשיר לצביעת קיר גבס, צביעת מוצרי מתכת או סימון כבישים.

רמת הפיזור של הצבע– פרמטר נוסף שיש לשים עליו את הדעת נוגע לרמת הפיזור של הצבע. לכל מכשיר התזה ישנה רמת פיזור משתנה, וכדאי לשים לב שרמת הפיזור איננה באה על חשבון הכמות של הצבע. מכשיר איירלס בעל רמת פיזור גבוהה, אמור לאפשר כיסוי של שטח נרחב במספר התזות מועט. כך שככל שהשטח שאותו מעוניינים לצבוע גדול יותר, מומלץ להעדיף מכשיר איירלס המתאפיין בכושר התזה רחב יותר ולהפך.

אופציה לעבודה עם מספר נרחב של לחצים– מכשירי האיירלס נבדלים בדגמיהם גם במידות הלחץ שבהן הם מסוגלים לעבוד, כאשר מידת הלחץ עשויה להשפיע על איכות הצביעה. מידת הלחץ נתונה לשינויים בהתאם לסוג החומר שבו עושים שימוש, וכן בהתאם לגודל המשטח, סוג המשטח וכיוצא בזה. על כן, במידה וצפויים להשתמש במכשיר עבור מגוון רחב של עבודות וחומרים, רצוי לבחור באיירלס שמאפשר אופציה לעבודה עם מספר נרחב של לחצים. באופן כללי, כדאי בכל עבודה להתחיל מלחצים נמוכים ככל שניתן, היות וככל שעובדים בלחצים גבוהים יותר, כך טומן המכשיר בחובו בזבוז נרחב יותר של חומר.

שימוש בטבלאות המרה– למרבית ממכשירי האיירלס מצורפות טבלאות המרה שכוללות מידות, גדלים, מידת הלחץ ויכולת הפיזור בהתאם לסוג החומר שבו משתמשים, סוג המשטח, גודלו פרמטרים נוספים, ובטרם ניגשים לרכישת המכשיר, כדאי להסתייע בטבלאות ההמרה על מנת לאתר את המכשיר המתאים ביותר לצרכים הספציפיים.

המדריך לשימוש מקצועי ואפקטיבי במכשיר האיירלס

מעטפת היתרונות הטמונה בשימוש במכשירי האיירלס מאפשרת הפעלה פשוטה וקבלת שכבה בגוון ובעובי אחיד של חומר, כל זאת בזמן עבודה קצר בהשוואה לכל יתר שיטות צביעה המקובלות כיום. יחד עם זאת, יש לזכור שמדובר במכשיר הדורש ידע מקצועי. על כן, במידה שזו הפעם הראשונה בה מתוכננת עבודה בטכנולוגיית האיירלס, חשוב לקרוא בעיון את המדריך, על מנת ללמוד כיצד לעבוד בצורה נכונה, תוך כדי ניצול יתרונותיו של המכשיר באופן אופטימלי.

הצטיידות באמצעי מיגון– על אף יתרונותיהם של מכשירי האיירלס, הם עדיין משויכים לקטגוריית מכשירי ההתזה, וככאלו תמיד קיים החשש שצבע המותז אל הקיר יותז בחזרה אל הגוף. אחד מיתרונותיהם של מכשירי האיירלס, אמנם, נוגע לסיכון הנמוך שלהם להתזת צבע חוזרת ביחס למכשירי ההתזה האחרים, אולם הסיכון עדיין איננו אפסי. על כן, חשוב להצטייד באמצעי מיגון הכוללים כפפות ומסכות להגנה על הגוף ודרכי הנשימה, ובפרט אם מתוכנן יישום עם חומרים רעילים.

בחירת ציוד הקצה המתאים– מכשירי האיירלס השונים כוללים ציוד קצה שניתן להרכיב ולפרק בהתאם לסוג החומר, עובי המשטח ומידת הפיזור הרצויה. על כן כדאי להסתייע בטבלאות ההמרה גם לצורך בחירת ציוד הקצה שמורכב מצינור, אקדח, פילטרים, דיזה, בית לדיזה, מאריכים ועוד, וככל שהחומר שבו אנו עשויים לעשות שימוש הוא מסוג סמיך יותר, כך גם כדאי לבחור במניפה המאפשרת פיזור נרחב יותר.

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button