ייעוד הרובה הוא לאיטום פוגות (מישקים) שבין רצפות ואריחים. אופי היישום של רובה דומה בין הסוגים השונים מלבד דגשים ספציפיים עליהם מומלץ להתעכב כאשר מחליטים באיזו רובה משתמשים. באופן כללי סדר העבודה הוא חריצת הפוגות הקיימות, ניקיון יסודי באמצעות שאיבה וניגוב לח. חשוב להשאיר את האזור נקי אחרת הנחת הרובה החדשה תהיה לא יעילה.

קיימים סוגים רבים של רובה בשוק. נסקור מספר סוגים:

רובה אקרילית ננו פוגה של חברת גבס

הרובה זו משמשת למילוי פוגות בין אריחי פורצלן, סוגים שונים של שיש טבעי, סוגי קרמיקה ועוד. היא מיועדת לשימוש פנימי וחיצוני וכוללת חומר שמונע היווצרות של עובש ופטריות. היא מיועדת בעיקר למילוי פוגות בעובי של 3-10 מ"מ וניתן להשתמש בה גם לאריחים ברצפות וגם בקירות. יש לה עמידות גבוהה ממים, היא מונעת הצטברות של עובש ופטריות והיא נוחה ליישום. היא מורכבת מגיר, צמנט, חול, פיגמנטי, פולימרים ודבקים וזמן הייבוש של החומר הוא כ-24 שעות.

רובה אפוקסית דו רכיבית קרהפוקסי מבית התאגיד מאפיי

רובה זו מתאפיינת בעמידות גבוהה לחומצות ומשמשת למילוי של פוגות ברוחב של כ-3 ממ"מ ומעלה. ניתן לבצע איתה הדבקה מהירה של בטון, אריחי קרמיקה ופורצלן, זכוכית ועוד. גם כאן ניתן להשתמש באזורים פנימיים וחיצוניים, ברצפה או בקירות והיא טובה גם לשימוש בחדרים רטובים כמו חדרי מקלחת ומטבחים. מעבר לשימוש הביתי היא בשימוש גם למפעלים ובתי עסק לממכר מזון. זמן הייבוש שלה הוא כ-24 שעות. יתרון חשוב של רובה זו הוא שהיא עמידה בפני חומצות שונות.

רובה אולטרה קולור פלוס מבית מפאיי

מדובר ברובה מהירת התייבשות והתקשות אשר משופעת בפולימרים ומשלבת טכנולוגיה הדוחה מים ומונעת עובש. היא מיועדת למילוי פוגות ברוחב 2-20 מ"מ ומתאימה לכל סוגי האריחים. זמן הייבוש המלא הוא כ-24 שעות זמן ייבוש לדריכה קלה הוא אך ורק כ-3 שעות.

סיקה סרם TG CLEAN של חברת סיקה

הרובה הינה אקרילית חד רכיבית המאופיינת ביישום קל וכושר הידבקות משמעותי. היא עמידה בתנאי אקלים קשים ודוחה מים ושמן. היא מיועדת לפנים ולחוץ עבור בריכות, אמבטיות, רצפות שיש ועוד. היא מיוצרת בתהליך ייחודי של שימוש בננו-חלקיקים שמתיישבים על השטח ובכך גורמים לדחיית מים ושמן. שימושה הוא לרוב לפוגות בעוביים 1-6 מ"מ ובשל האופי הדוחה מים נועדה בין היתר לאזורים שבהם מבצעים שטיפות רבות.

כאשר בוחרים רובה יש להתייחס לנתונים השונים: האם מדובר בפנים או חוץ. האם לאזור יש נטייה להירטב או שמא מדובר בחלל יבש יחסית. האם מדובר על שימוש ביתי או שימוש בבית עסק בו ישנם חומרים שונים כמו חומצות או מזון. מהם סוגי האריחים ומהו מרחב הפוגות. יש לחשוב על כלל הנתונים ולהתייעץ באיש מקצוע בין אם באופן טלפוני ובין אם ניגשים לחנות. חשוב להבין גם שלכל חומר צורת הכנה ודרך יישום משלו כך שיש לבצע את העבודה לפי המפרט הספציפי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *