קבלן שיפוץ בניינים

כאשר ישנם בניינים בארץ אשר צריכים שיפוץ, ברוב המקרים הבעיה תלויה במידת המעורבות וחוזקו של ועד הבית. על ועד הבית להיות חזק מספיק, על מנת להתמודד ולגייס את תמיכת רוב הדיירים בבניין. שיפוץ בניינים הינו פרויקט רחב אשר מצריך, תמיכה מלאה ויכולת עמידה בתשלומים. הבעיה מתחילה כאשר ישנו דייר סרבן תשלום אשר מושך בחוטים ומשיג, את תשומת הלב אשר הוא צריך. ברוב המקרים המצב מתפתח לקרבות של אגו וללא התערבות של ועד חזק, הדברים יכולים להימשך כך שנים רבות.

שיפוץ בניינים צריך להיות מגובש היטב על מנת שתהייה תמיכה, כאשר הדיירים מתבקשים לעמוד מול הקבלן. ברוב המקרים יהיו הרבה הצעות מחיר מקבלנים שונים, אשר טווח ההצעות יהיה בהפרש ניכר בין כל ההצעות. כך גם עם כמות המפרטים המוצעים על ידי כל קבלן, אשר מציג את תוכנית העבודה הנדרשת לפי תפיסתו. כל קבלן מתייחס לדיירים כאילו הם היו בעלי מקצוע מנוסים אשר מעריכים את הצעתו הנדיבה, כאשר בפועל לאף אחד אין את ההבנה הנדרשת לצורך קבלת החלטה סופית.

קבלת החלטה סופית מושכלת צריכה להיות מבוססת על מידע אמין וברור, לצד מספר אפשרויות טובות. על הדיירים לדרוש מנציג החברה להופיע בפני הוועד ונציגים בחירים, על מנת לספק הסבר ברור לגבי תוכן המפרט המומלץ. על החברה הקבלנית לספק הסברים על שיטת העבודה ועל סוג החומרים, על מנת שאנשי הועד יוכלו להעריך את רמת העבודה. זה לא מספיק שהקבלן הנו איכותי, צריך לוודא את רמת התוכנית המוצעת עבור המבנה.

שיפוץ מבנים יכול להיות פרויקט פשוט של עבודת שפכטל ותיקונים קלים, אך יכול להיות גם כולל עבודות איטום מורכבות וחיפויים שונים. כאשר מדובר על מטרים רבים, הסכום הכולל של הפרויקט יכול לקפוץ המאות אלפים כלפי מטה וכלפי מעלה.

לאחר שאנשי הועד ונציגים ראשיים, ראו מצגת אחת לפחות ושמעו מספר הצעות מחיר מכמה קבלנים שונים. כעט יהיה קל יותר לקבל החלטה באם המחיר והקבלן הינם, מתאימים להיקף הפרויקט המדובר.

במצב כזה גם קל יותר להציג את הרעיון לשאר הדיירים, על מנת לקבל את הסכמתם למימון הפרויקט.

(למעבר לקריאה על חברה מקצועית לשיפוץ בניינים)

השבחת דירות בבניין..

כחלק מהפירות שכל הדיירים יכולים להרוויח, הינה עליית ערך הדירות ביחס של 7% – 10% ובמבנים ישנים ומוזנחים במיוחד מדובר בעליות גבוהות יותר. התחושה של מבנה חדש משפרת את רמת הביטחון במבנה ואת אטימותו לחדירת רטיבויות. מבנים מוזנחים לרוב משדרים על רמת אבטחה נמוכה וללא תאורה מספיקה, על מנת להרתיע אנשים לא רצויים ולרוב גם אין דלת כניסה נעולה ללובי.

שמירה על ניקיון וסדר לצד מבנה מטופח ושמור, עם תאורה מסודרת ומערכת מצלמות יכולה להפחית את הסיכויים לפעילות לא רצויה ולהגביר את ביטחון הדיירים. דברים פשוטים וזולים יחסית יכולים לשפר את איכות החיים ולהעלות את ערך הדירות בבניין. כחלק משיפוץ בניינים וגיוס כסף על ידי הועד, יש לבחון גם את היבט הביטחון, על מנת לשפר את הערך של המבנה.

שיפוץ בניינים,מבנה משותף

טיפ להתקשרות נכונה עם קבלן ראשי – חשוב ליצור קשר עם מספר קבלנים על מנת לקבל תחושה ולהבדיל, בין קבלנים איכותיים יותר ובין חאפרים. יש לוודא את רצינותו של הקבלן על ידי בחינת פרויקטים, אשר בוצעו בעבר ועל ידי התרשמות מצוות העובדים של אותו הקבלן (רצוי לבקר בפרויקט בשלב ביצוע ולאמוד את רמת הצוות, שכן הם אלה אשר הולכים לבצע את העבודה). חשוב לסכם את כל הפרטים מראש על ידי מפרט עבודה כתוב ומסודר וחוזה עבודה מול קבלן ראשי, אשר מחייב את אותו אדם בלקיחת אחריות על הצוות. לקריאה על ניירת הנדרשת לעבודה בגובה ועל סוג הסכמי העבודה כנסו לכאן…

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button