קבלן שיפוץ בניינים

ישנם אמצעים מגוונים המאפשרים בדיקת חדירת רטיבות למבנים וחללים מסוגים שונים. אבל למה בעצם כדאי לשים לב לרטיבות? התשובה היא שרטיבות גורמת למפגעים שונים המשפיעים על איכות החיים של הדיירים במבנה וכן על חוזקם ועמידותם של החומרים מהם נבנה הבניין.

מהן הסיבות בגללן מופיעה רטיבות

רטיבות נוצרת כתוצאה מחדירה של מים. בגדול הסיבות נחלקות לשתי סיבות מרכזיות:

בתמונה דוגמה לנזילה מצינור השקיה. הרטיבות יכולה לעלות במקרה כזה דרך קירות הבית או להגיע למרתף בבתים צמודי קרקע.

למה חשוב לאתר רטיבות

רטיבות יוצרת עובש שמשפיע על הדיירים, גם מכיוון שהוא לא יפה לעין (כתמים שחורים וצהובים על הקירות והתקרה), הוא עשוי להזיק לבריאות בנשימה של אוויר המכיל את הנבגים שהעובש משחרר, הוא יוצר ריח לא נעים ובמידה וישנו רהיט או חפץ הצמוד לקיר רטוב, העובש עשוי לעבור מהקיר אל הרהיט ולפגוע גם בו.

רטיבות משפיעה על המבנה בכך שהיא חודרת לבטון ושוחקת אותו. הרטיבות משפיעה גם על הברזל השזור בשלד הבניין ואף פוגעת באלמנטים שמוצמדים לבניין כגון טיח, אריחים וכדומה.

מסיבות אלה חשוב להקפיד על טיפול מהיר ברטיבויות המתגלות.

איך מאתרים חדירת רטיבות?

לרטיבות מאפיינים מאוד ברורים. תקרה או קיר רטובים ישנו את צבעם לצבע חום כתום ולאחר זמן קצר יופיע עובש בצורה של כתמים שחורים באזור. במקרים של נזילה משמעותית ייתכן ואף יטפטפו מים מהאזור בו חודרת הרטיבות. גם תקרות מונמכות יושפעו מרטיבות ויקבלו גוון אחר מהגוון המוכר (במידה והרטיבות הגיעה לגובה ההנמכה).

גם אם לא רואים את הרטיבות, יש לה ריח אופייני. ריח טחוב ומעופש בחלל הוא אינדיקציה כמעט ודאית להימצאותה של רטיבות בחלל. הרטיבות יכולה להגיע מהתקרה, מהרצפה ומהקירות. לכו בעקבות חוש הריח שלכם ותגיעו די בקלות למקור. במידה והמקור מוסתר ע"י ארון, רהיט כבד, מטבח ועוד הריח יעלה מהם במהירות. לאחר זמן מה גם בהם יופיעו סימני הרטיבות.

במידה ויש חשד לרטיבות הנובעת מפגיעה בצנרת מים נכנסת, ניתן לוודא שכל הברזים בבית סגורים ולהשאיר את ה"שיבר" פתוח. במידה ושעון המים ממשיך להסתובב, הדבר מהווה סימן לכך שמים ממשיכים לזרום מתוך הצנרת.

במידה ויש חשד לרטיבות הנובעת מפגיה בצנרת של מים יוצאים (ביוב), ניתן לאטום את כל המקומות מהם המים עוזבים את הנכס (רצוי ע"י בעל מקצוע). במידה ומזהים שיש ירידה במפלס המים (בכיור מלא, למשל או בשירותים) ניתן להניח שהפגיעה היא בצנרת זו.

איתור נזילות הגורמות לרטיבות באמצעים טכנולוגיים

ישנם היום אמצעים טכנולוגיים לאיתור נזילות ורטיבות. האמצעי הנפוץ ביותר לאיתור רטיבות הוא מצלמה תרמית המאפשרת זיהוי מקור הרטיבות, תוואי התנועה של הנוזל בקיר\תקרה\רצפה וכל המקומות העשויים להיפגע מהרטיבות.

היתרון בשימוש במצלמה תרמית הוא בכך שהיא חוסכת את תהליך החיפוש של מקור הרטיבות באמצעים מכניים כגון קידוח ושבירה. תהליך זה לוקח זמן ועשוי לגרום לנזקים נוספים. הדיוק של המצלמה מאפשר לזהות באופן מדויק את המקור ולהגיע בדיוק אליו באמצעים מכניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button