קבלן שיפוץ בניינים

רטיבות יכולה לגרום לבעיות אסתטיות ובהמשך לפגיעה ברכוש כתוצאה מהתפשטות עובש כמו גם פגיעה תברואתית. פעמים רבות אנשים מתעכבים בטיפול בבעיה שכן על פניו היא עשויה להיראות כלא חמורה אך כל עיכוב עשוי לגרום לנזק נוסף. חשוב להבין שניקיון קיר וצביעתו לא פותרים את הבעיה שכן בדרך כלל לרטיבות יש מקור פנימי או חיצוני שגורם לרטיבות כך שהרטיבות תחזור שוב ושוב.

חדר האמבטיה הוא אזור רווי לחות כך שחשיפה לרטיבות קיימת בו כל הזמן, זאת בנוסף לצנרת המים העוברת בקירותיו, ברצפה או בתקרה (כאשר יש מעליו חדר אמבטיה של שכנים). כאשר נחשפים לסימני הרטיבות מומלץ תמיד להיעזר באיש מקצוע שכן הוא יוכל לאתר את מקור הרטיבות כמו גם לטפל בבעיה בצורה הנכונה.

מהיכן מגיעה הרטיבות לחדר האמבטיה

רטיבות כתוצאה מנזילה בצנרת: כדי לבדוק אם ישנה נזילה במקום חשוד, יש לסגור את הברזים ולבחון האם שעון המים של הבית זז. אם נראה שהשעון ממשיך לרוץ כנראה שהבעיה היא בנזילה בצנרת, במקרה כזה יש להזמין איש מקצוע על מנת להחליף את הצינור הפגום, או אף את כלל הצנרת במקרה ומדובר בצנרת ישנה. איש מקצוע יכול להשתמש בכלים היכולים לזהות בדיוק את המקום ממנו מגיעה הנזילה ובכך לחסוך שבירת קירות\רצפות מיותרת.

רטיבות כתוצאה מאיטום לקוי: במידה ומקור הבעיה איננו בצנרת יש לערוך בדיקה אחר ליקויי איטום שונים באזור – סיליקון עייף או רובה אשר אבד עליה הקלח. פעמים רבות הקירות הפנימיים של הבית סופגים מים כתוצאה מחוסר איטום או איטום לקוי בקירות של חדר האמבטיה ולכן מומלץ לבדוק אם קיימת רטיבות באזורים נוספים בבית ובמידה וכן לנסות לחדד מה המקור שלה. יש לשים לב שרטיבות ברצפת חדר האמבטיה עלולה לחדור אל שכנים בקומה נמוכה יותר, דבר אשר עשוי לגרום לסיטואציה לא נעימה עד לכדי גרירה לבית המשפט.

פעמים רבות אנו שומעים על איטום מאולתר ורופף באזורים שונים בבית ובחדר האמבטיה בפרט. בחדר האמבטיה אין להקל ראש כלל שכן מים רבים זורמים בחדר זה באופן יומיומי. במידה ומדובר ברטיבות המופיעה ונעלמת לסירוגין, כנראה שמדובר בבעיות איטום. הסיבה היא שאם היה מדובר בבעיה בצנרת הרטיבות הייתה ממשיכה ללא הפסקה, אך כאשר ישנה חדירת מים בין האמבטיה לקיר או מילוי מים באמבטיה למשל, הדבר מסמן על חדירת רטיבות בעת שימוש במים בלבד כך שהם חודרים דרך איטום לקוי.

רטיבות כתוצאה מעיבוי: מכיוון שחדר האמבטיה הוא מקום בו יש ממילא לחות רבה, עיבוי יכול לגרום לסימני רטיבות. במקרה כזה יש לאוורר באופן קבוע וכמה שאפשר את חדר האמבטיה. במקרים בהם מותקנת מערכת המאווררת את חדר האמבטיה (בבתים בהם אין חלון בחדר זה) מומלץ להפעיל את המערכת באופן תדיר יותר. גם הפרשי חום בין חדרים יכולים לעודד עיבוי. על כן מומלץ לחמם את הבית ואת חדר האמבטיה באופן מתון ועדיף לחמם באמצעות מזגן.

בעיות באיטום חדרי אמבטיה

אנשים רבים נוטים לאטום מקלחון לקרמיקה באמצעות סיליקון. חומר זה אינו מתאים שכן אין לו יכולות הדבקות ויש להשתמש בו עם זכוכית בלבד. מומלץ במקרה איטום מסוג זה להשתמש בפריימר מיוחד לאיטום ושימוש בחומר איכותי כדוגמת סיקהפלקס. בעיה נוספת אשר עשויה להתרחש היא כאשר מורחים רובה על שכבת רובה ישנה ומלוכלכת. הרובה מהווה למעשה את האיטום בין מרווחי האריחים. היא מורכבת מתערבות של פולימרים אבקתיים ופיגמנטים. יש לגרד את הרובה הישנה ולנקות היטב את המקום בכדי שהרובה החדשה תיתפס בצורה טובה יותר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button