קבלן שיפוץ בניינים

עמית עוז הינו קבלן שיפוץ בניינים ואיטום בסנפלינג וכן ניהול צוות מקצועי לעבודות גובה בפרויקטים של איטום, שיקום בטונים וצביעה חיצונית.

פתרונות מקצועיים לעבודה בגובה

במרבית מן הערים בעולם מתנשאת הבנייה המודרנית לגבהים עצומים. עובדה זו מאפשרת ניצולת קרקע אופטימלית, אך בה בעת דורשת פתרונות מקצועיים לעבודה בגובה בתחומי הבנייה, השיפוצים, הניקיון ותחזוקת המבנים הללו. בחירת השיטה לעבודה בגובה כרוכה בהתייחסות למספר רב של שיקולים כמו אופי העבודה, נגישות, נתונים טכניים ובטיחותיים, כל אלו אל מול העלויות ופערי המחירים בין החברות השונות. בין אם אתם מעוניינים בהתקנת רשתות כנגד יונים, חיזוק אריחי שיש או טיפול ברטיבויות- כדאי לכם לקרוא את המאמר הזה, על מנת שלא תיפלו ברשת של חאפר מקצועי.

עבודה בגובה- מה אומר החוק

המושג "עבודה בגובה" מוגדר בחוק כעבודה שבגינה עלול עובד ליפול מגובה 2 מטרים או יותר, לרבות עבודה הדורשת הטיית גוף מעבר למעקה של יותר מ- 45 מעלות, עבודה המתבצעת ללא גידור או כזו המתבצעת באמצעות סנפלינג, בימה מתרוממת, פיגום נייח, נייד או ממוכן, סל להרמת אדם וכיוצא בזה. דרישות החוק קובעות שכל מעסיק וכל עובד המעוניינים לבצע עבודה בגובה חייבים לקבל אישור לעבודה בגובה, זאת לאחר שעברו הכשרה על ידי מדריך מוסמך מטעם משרד התמ"ת.

עבודות בגובה- רק עם המקצוענים

יישנו מגוון רחב של עבודות המתבצעות בגבהים, והן דורשות אחריות גבוהה מאד, תשומת לב ומיומנות, היות ואין מדובר בעבודות שגרתיות עם שתי רגליים על הקרקע אלא עבודות בסיכון גבוה. על כן, במידה ועולה צורך בהזמנת אנשי מקצוע לביצוע עבודה בגובה, יש לוודא שמדובר בחברה מקצועית שכל מבצעי השירות בה בעלי אישורים והכשרה לעבודה בגבהים, וכן ביטוח מתאים וניסיון. חשוב לדעת: במידה והלקוח מחליט להעסיק איש מקצוע שאין ברשותו רישיון עבודה בגובה ואותו בעל המקצוע נופל או שנגרמת תאונה בעקבות העסקתו ונפגעים דיירים, עוברי אורח או רכוש- גם הלקוח עשוי לשאת באחריות באשמה. לצערנו, ענף השיפוצים ועבודות בגובה בישראל הינו פרוץ ופותח פתח לחובבניים וחאפרים המציעים את שירותיהם בתעריפים מפתים. התקשרות עם חברה מקצועית ואמינה תבטיח שירות איכותי ושקט נפשי.

המרזב דולף? נמאס לך מהיונים? לך על הסנפלינג!

תחום העבודה בגובה באמצעות הסנפלינג (מכונה גם "גלישת מעטפת") התפתח מאוד ותפס תאוצה בשנים האחרונות, היות והוא מהווה פתרון מיטבי למגוון רחב של פרויקטים קטנים כגון מתליית שלטי חוצות, התקנת רשתות כנגד יונים, ניקיון חלונות או החלפת קירות מסך. הסנפלינג מאפשר גם טיפול ברטיבויות, איטום תפרים וסדקים, החלפת מרזבים, חיזוק אריחי שיש וצביעת המעטפת של המבנים. עבודה בגובה בסנפלינג מחויבת הן בהוצאת רישיון לעבודה בגובה והן ברישיון לגולש מעטפת בנוסף להתמחות הספציפית בתחום השירות המוצע ללקוח.

הסנפלינג- פתרון לעבודה בגובה בלי לקחת משכנתא או לשבור תכנית חיסכון

כשמדובר בעבודת גובה קטנות בגבהים משתנים, הסנפלינג מהווה אמצעי הכולל בתוכו מעטפת רחבה של יתרונות. הסנפלינג חוסך את עלות הקבלן אשר בונה פיגומים ומביא יחד אתו צוות רב של עובדים. מדובר בחיסכון משמעותי בזמן ובעלויות העבודה, אבל לא רק! כל מי שמשפץ את הבניין בשיטת הפיגומים חש במשך כל תקופת השיפוצים שהוא מתגורר בתוך אתר בנייה, והוא נחשף לרעש, אבק, לכלוך וחסימת דרכי גישה אל הבניין והחניה, זאת מבלי להתייחס לעליה בסיכון לפריצות וגנבות במהלך עבודות השיפוץ.

רמת הנגישות אל הבניין ומעל לקירות המעטפת

הבנייה האורבנית הצפופה מונעת לעתים את אפשרויות המעבר והגישה של כלים כבדים אל הבניין, אם בשל העובדה שהבניין נושק אל כביש ראשי או שהדרכים אליו צרות מידי. שיטת הסנפלינג מאפשרת הנגשה אל הבניין וגם לכול נקודה ונקודה במעטפת המבנה, אף במקרים בהם המבנים מתאפיינים בריבוי של מרפסות או קירות שאינם ישרים בעקבות אובייקטים בולטים כגון מזגנים, מרזבים חיצוניים, צנרת וכדומה. אז אם אתם מחפשים פתרונות גובה מהירים, יעילים, סטריליים ומוזלים, יתכן והסנפלינג הוא הפתרון האופטימלי עבורכם.

ציוד המגן ואביזרי הבטיחות האישיים האלמנטריים לעבודה בסנפלינג

עבודות סנפלינג בשילוב עם פיגומים
עבודות סנפלינג בשילוב עם פיגומים

בעבודות גובה בגלישה, נהוג להשתמש במערכת חבלים, כאשר שני החבלים מחוברים אל עגינה הנדסית, כשהגלישה נעשית באמצעות מכשיר גלישה תעשייתי המחובר אל כיסא מיוחד בצורה מאובטחת ובתוכו יושב העובד. מערכת העבודה בתילוי מחוברת לחבל הגלישה וכוללת אמצעי חיכוך הן להקלה על הלחץ שנגרם מהרתמה על הירכיים והן לשליטה על קצב הירידה, תוך מתן שליטה ואפשרות לעצירות נקודתיות. שיטת העבודה עם חבלים כוללת גם מערכת לאבטחה צירית ואנכית שמטרתה להוות גיבוי למערכת התילוי ומערכת הצמ"א (ציוד מגן אישי) המורכבת מרתמת בטיחות, קסדה והתקן משכך זעזועים. אביזרי הבטיחות האישיים האלמנטריים לעבודות בסנפלינג כוללים קסדה להגנה על הגולגולת מפני חבלות בראש, רתמה בעלת רצועות תמיכה ולולאות לרגליים, וכן מכשיר גלישה לשליטה על אופן הגלישה וחבל אבטחה למקרים של קריסת מערכת העומס.

טכניקת העבודה בסנפלינג

ביצוע עבודות סנפלינג בגובה דורש תחילה בדיקה פיזית יסודית בשטח של המבנה לזיהוי סכנות פוטנציאליות, מניעת תאונות נפוצות ובחירת נקודות העיגון שאליהן מחברים את אמצעי הקשירה של אנשי הצוות. כמו כן, לפני ואחרי כל פרויקט יש לבדוק את החבלים, העיגונים וטבעות הסנפלינג המקשרות בין חיבורי החבל לרתמה ולתחנת העיגון. את חבלי הגלישה מחברים למספר תחנות עיגון באמצעות ברגים ייחודיים במטרה ליצור חלוקת עומסים אחידה ושווה בין כל תחנות העיגון ולייצר מעגל אבטחה נוסף למקרה של תקלה. בתום ההכנות לובשים אנשי הצוות את הקסדה ורתמת בטיחות סביב המותניים, אגן הירכיים ופלג הגוף העליון ומרכיבים את ההתקן לשיכוך החיכוך והזעזועים ולבלימת נפילה. עבודות בגובה בגלישת מעטפת דורשות התייחסות אל מגוון פרמטרים החל מהקפדה על כללי בטיחות לעבודה בגובה וכלה בשיטות עגינה, חלוקת משקל, טכניקות לקשירת חבלים, בניית עמדות וכיוצא בזה.

פתרונות איטום חיצוניים בסנפלינג

הסנפלינג מהווה את אחד מהפתרונות האידאליים לאיטום לקירות חוץ במבנים שהמעטפת שלהם נסדקה ונשחקה בעקבות בלאי טבעי, פגעים סביבתיים ומזג האוויר. הסממנים לכך שמערכת האיטום לקויה והגיעה העת לטפל בה הם כתמי רטיבות ונזילות בקירות הפנים בתקופת החורף, סדקים והתפוררותו של הטיח, לחות גבוהה והזעה של הקירות, שכתוצאה מכך מאבד הבית מכושר הבידוד שלו.

השלבים לאיטום קירות חוץ

איטום נקודתי ותיקוני סדיקה מקומיים בסנפלינג נחשבים לזולים, מהירים ויעילים בהשוואה לשיטות אחרות בשל ההנגשה אל אזורים שהגישה אליהם קשה והצורך בכוח אדם מצומצם לביצוע הפרויקט. איטום קירות חוץ דורש את איתור כל הסדקים והמוקדים המצריכים התייחסות וטיפול בפגמים בהתאם לאופי הסדק וגודלו. ניתן לאטום סדקים קטנים עם חומרי איטום אקריליים ולטפל בסדקים גדולים יותר בחומרים פוליאוריתנים. בשלבים שלאחר מכן יש לצפות את קירות בחומרים פוליאוריתניים שקופים, כדוגמת סילוקסן, וליישם את הגימור הסופי בהתאם לבחירת הלקוח כמו צבע, שפריץ וכדומה.

צביעת בניינים בסנפלינג לרעננות אסתטית והעלאת ערך הנכס

פיח מכוניות, טחב, סדקים והתקלפות הצבע מהווים חלק מהבלאי הטבעי של המבנה. נתונים סטטיסטים מראים כי חידוש המעטפת מעלה את ערך הנכס ב-5%10% ולעתים אף יותר, זאת מבלי להתייחס לרעננות האסתטית והשיפור באיכות החיים. צביעת קירות חיצוניים יכולה להיות פרויקט פשוט שעבודות ההכנה שלה מורכבות מתיקונים קלים ושפכטל, אך היא עלולה לכלול גם עבודות איטום מורכבות, כשהפערים מבחינת העלויות נמדדים לא פעם באלפי שקלים. מומלץ לבחון מספר הצעות מחיר הכוללות חומרים ומפרטי ביצוע בטרם בחירת הקבלן לביצוע העבודה הן במטרה לדעת את היקפו המדויק של הפרויקט והן במטרה לוודא שמדובר בחברה אמינה ובעלת מוניטין ולא בחאפר.

צביעת קירות חוץ- למה כדאי לשים לב?

צביעת קירות חוץ דורשת ידע, מיומנות וניסיון מהסיבה שסוג הציפוי מחייב התאמה נכונה לסוג הקיר ומפרט ביצוע שונה. קירות מבטון חשוף מצריכים טיפול שונה מקירות עם שליכטה, קירות טיח או כאלו שהציפוי הקיים בהם הוא צבע אקרילי. החומרים הנפוצים ביותר בישראל לצביעת קירות המעטפת הם צבע תחליב סיליקוני, צבע מדולל בטרפנטין, צבע סיד וצבע אקרילי. היות והצבע האקרילי נחשב לבעל עמידות גבוהה ביותר לפגעי מים ומזג האוויר הוא הפך לפופולרי מאוד בקרב אנשי המקצוע. עם זאת, מכיוון שהצבע מהווה אחד מהגורמים הקריטיים ביותר המשפיעים על תמחור הפרויקט, חשוב לדעת שהוא עמיד ואיכותי יותר ככל שאחוזי הפולימר האקרילי שבו גבוהים יותר.

מפרט הביצוע לצביעת קירות חוץ

צביעת קירות חיצוניים דורשת הכנה מוקדמת של הסרת כל שכבות הצבע הרופפות והמתקלפות, שיוף הקיר להסרת הצבע הישן ושטיפת הקירות בלחץ מים. בשלב הבא יש לבצע תיקוני סדיקה, בטון וטיח ולצפות את הקירות ביסוד קושר רב גמיש בעזרת התזה או גלילה. יש להמתין לייבוש הקירות באופן מלא בטרם יישום הצביעה. מומלץ להשתמש במערכת אקרילית "רב גמיש" מבית טמבור, המתאפיינת בגמישות גבוהה לסדקים של עד 2 מ"מ ומאפשרת בחירה בין 5 טקסטורות שונות, או מערכת סופרקריל מ.ד. שהינה אמולסיה אקרילית טהורה ומיועדת לעמידה גבוהה כנגד השפעות מלחי הבטון ותנאי האקלים הישראלי.

תיקוני שפריץ בסנפלינג

השפריץ הצמנטי היווה בעבר את אחת משיטות הגימור הפופולריות ביותר בישראל. עם זאת, השפריץ שאפיין את הבנייה הישנה הורכב מחומרים שונים מאלו המקובלים כיום, והוא כולל חומרים אשר אינם גמישים ושנוטים לספוג ולספוח רטיבות. כמו כן, נהוג היה בעבר להתיז את השפריץ באופן ישיר מעל לשכבות הטיח, זאת מבלי לצפות תחילה את הקירות ביסוד קושר. התפוררות השפריץ הישן במשך הזמן מלווה בסדקים וקילופי טיח, והופכת בהדרגה לרטיבויות ובעיות איטום חמורות אשר פוגעות בכושר הבידוד התרמי.

מפרט הביצוע לחידוש השפריץ

המפרט לחידוש השפריץ הישן כרוך בהכנה מוקדמת של גירוד והסרת חלקי שפריץ הרופפים, תיקון הסדקים בעזרת חומרי מילוי מותאמים ושטיפת הקירות בלחץ מים להסרת כל הפיח, הלכלוך והחומרים שנדבקו אל הקירות במרוצת השנים. חשוב להדגיש כי דילוג על פעולות ההכנה וחיזוק התשתית עלולים להוביל לכך שהרטיבות הקיימת שכבר הספיקה להיספג בקירות תמשיך לחלחל אל קירות הפנים. כמו כן, תיקוני איטום לאחר חידוש השפיץ יבליטו את התיקונים ויפגעו בנראות של הבניין. בתום שלבי ההכנה יש הספיג את הקירות בחומר איטום ייעודי שקוף ולהמתין מספר ימים עד לייבוש מוחלט של הקירות. התזת השפריץ בסנפלינג מיושמת בשתי שכבות, כשההתזה מתבצעת באופן רציף מלמעלה כלפי מטה בכיוון הגלישה.

חשיבותו של השיקום הבטוני לתיקון הכשלים ההנדסיים

להבדיל מצביעת קירות המעטפת וחידוש השפריץ שמטרתם להשיב לבניינים את החזות הרעננה והאסתטית, מתמקד השיקום הבטוני בהיבט הבטיחותי ותיקון הכשלים ההנדסיים לצורך חיזוק המבנה ומניעת קריסתו העתידית. במרבית הבניינים בישראל ניתן להיתקל בעמודי הבטון בקומת הקרקע שעליהם מונחים המבנים. עמודי הבטון מיועדים לשמש כבסיס תומך ולשאת את כובד משקלו של המבנה. שלד הבניין והעמודים עשויים מבטון מזוין שהינו בטון שנוצק עם רשתות ומוטות מברזל לשיפור תכונותיו וחוזקו. חדירת הלחות דרך הסדקים והברזלים החשופים ומגע של הלחות עם ברזלי הזיון גורמים להתפתחות קורוזיה והתנפחות הברזל, כשהתהליך הכימי מוביל לכך שהברזל מאבד מקוטרו עד למצב שבו הבניין עלול להיות בסכנת קריסה. הסממנים המרמזים על הצורך בשיקום בטוני הם ברזלי זיון חלודים ובולטים, סדקים עמוקים, וכן נפיחויות והתפוררות של הטיח.

השיטה הנכונה לביצוע שיקום בטונים

שיקום בטוני דורש מפרט מדויק שהותווה על ידי מהנדס קונסטרוקטור ומיושם באמצעות חברה המתמחה בשיקום מבנים. כשמדובר בפרויקטים הנוגעים לתיקונים נקודתיים ושיפור החזות מבחינה אסתטית כגון איטום כנגד רטיבות, צביעת המעטפת או חידוש השפריץ, אזי הסנפלינג מהווה פתרון חסכוני, יעיל, נקי, מהיר ופשוט יותר בהשוואה לפתרונות האחרים. עם זאת, במידה והפרויקט כרוך בשיפוץ כלל היקפי ו\או בשיקום המבנה, מומלץ להעדיף את התקנת הפיגום הקבוע לשם ביצוע העבודה. גם בנסיבות הללו חשוב לוודא שקבלן השיפוצים הינו קבלן רשום אצל רשם הקבלנים ומעסיק אנשי מקצוע שהוסמכו לעבודות גובה ו\או להתקנת פיגומים.

הסנפלינג כאמצעי להתקנת רשתות כנגד יונים

ככל שהערים הפכו לאורבניות יותר כך גם הפכו היונים למפגע תברואתי קשה יותר עד שלעתים נדמה שהסנפלינג האתגרי שינה את תכליתו בעקבות הצורך במציאת פתרונות יעילים למיגור התופעה. היונים נוטות להתגודד בלהקות גדולות במסתורי כביסה, אדני חלונות, גגות ומרפסות, והן נושאות עימן כינים ומעטפת רחבה של מחלות. הלשלשת משמשת כר פורה להתפתחות חיידקים, טפילים, פטריות ובקטריות, וחושפות את האדם למכלול מחלות החל משפעת העופות ודלקת מוחית, וכלה בשלשולים, דלקות בדרכי הנשימה ואלרגיות חריפות, ואם לא דיי בזאת, הרכבה החומצי של הלשלשת מאכלת מתכות כגון מרזבים, מזגנים, מעקות ומכוניות. הפתרונות שהיו פופולריים בעבר כללו דחלילים בדמות עורבים, מראות, דיסקים, נייר כסף וסרטי אלומיניום נוצצים. מדובר אמנם בפתרונות חסכוניים ויצירתיים, אך הם אינם יעילים לאורך זמן.

הקריטריונים לבחירת חברה להתקנת רשתות יונים בסנפלינג

הרשתות להרחקת יונים בסנפלינג הפכו בשנים האחרונות לפתרון האולטימטיבי, היות ומדובר בשיטה שווה לכל כיס, ידידותית לסביבה ויעילה לאורך זמן. הקריטריונים לבחירת חברה להתקנת רשתות יונים בסנפלינג מתייחסים הן לאיכות חומרי הגלם ועבודת ההתקנה והן לאישורים וההסמכות לעבודה בגובה בסנפלינג מטעם משרד התמ"ת. איכות הרשתות המשמשות להרחקת היונים נמדדת בהתאם לסוג חומר הגלם, עוביין ודרגת הגנה מפני חמצון וקרינת UV. מומלץ לדרוש רשת העשויה מפוליאתילן הנחשבת לאיכותית ביותר וכוללת מסנני קרינה. יש לוודא שגם הכבלים המשמשים למתיחת הרשת וייצובה עשויים מפוליאתילן ובעלי הגנה כנגד קרינה. במידה והחלטתם להיפטר אחת ולתמיד מהיונים, יש לפנות לחברה מקצועית ובעלת כל האישורים והביטוחים הנדרשים לעבודה בגובה בסנפלינג.

הסנפלינג כפתרון אופטימלי לניקוי חלונות וקירות מסך

התפיסה האדריכלית, החברתית והתרבותית השתנתה לחלוטין בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית וצפיפות האוכלוסין שהכפילה את עצמה ב-50 השנים האחרונות. התוצאה היא בנייה לגובה של גורדי שחקים, מגדלים ורבי קומות מרשימים המתאפיינים בקירות מסך וחלונות ענקיים. גורדי השחקים הללו אמורים להשרות את התחושות של הוד, הדר ויוקרה המהולות בשלווה ורוגע. עם זאת, נוטים מגדלי היוקרה הללו לצבור במרוצת הזמן שכבות של גרגרי אבק, עשן ממכוניות ופיח ממפעלים תעשייתיים, בתוספת של לשלשת יונים ושאריות חומרי בנייה במבנים חדשים, כשהתופעה בולטת ותופסת את העין במיוחד עבור אלו המנסים לצפות בנוף הפרוש תחתיהם מבעד לחלונות וקירות המסך. גם בנסיבות הללו מהווה הסנפלינג כשיטה אופטימלית לטיפול בבעיה.

ניקוי חלונות ועבודות גובה בסנפלינג- חשוב לדעת!

ניקוי חלונות בגובה, התקנת רשתות ליונים, תיקון מרזבים ותליית שלטים הפכו בשנים האחרונות לשירותי הדגל והסמל המסחרי של עבודות הסנפלינג. מדובר בשיטה יעילה, מהירה, זולה ושקטה בהשוואה לשיטות האחרות לעבודה בגובה, והיא מיושמת בדרך המאפשרת לבניין ולדייריו להמשיך בתפקוד באין מפריע. עם זאת, בהזמנת חברה לביצוע כל סוג של עבודות גובה בסנפלינג חשוב להקפיד ולוודא שהחברה פועלת ברישיון וכל אנשי הצוות המבצעים מטעמה את השירות מבוטחים בביטוח מתאים ובעלי הכשרה מקצועית לעבודה בגובה. כמו כן, חובה לדרוש במהלך ההתקשרות עם החברה חוזה עבודה מחייב, זאת כדי להבטיח הן שאתם מכוסים במקרים של תאונות והן שהחברה מחויבות כלפיכם בכל הקשור לאיכות העבודה שהוזמנה.

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button