קבלן שיפוץ בניינים

יונים עם עלה של זית או מטרד תברואתי קשה?

מאז ומתמיד נחשבות היונים כסמל לשלום וזוגיות טובה, אך כשהדבר נוגע ליונים בסביבות אורבניות, הרי שהן הופכות למטרד תברואתי קשה של לכלוך ורעשים, כינים ומחלות קשות המועברות באמצעות הלשלשת, יתושים וטפילים שונים. היונים ידועות הן כנשאיות והן כמפיצות של מחלות בקרב בני אדם ובעלי חיים, כאשר מרבית מהמחלות מופצות על ידי הלשלשת או טפילים אשר עוקצים אותן.

היונים כמקור למחלות, גירויים תת עוריים ואלרגיות קשות

טפילי היונה המסוכנים לאדם הם בעיקר הכינים, זבוב היונה ואקרית אדומה המשתייכת למשפחת העכבישוניים. בין המחלות המועברות לבני אדם דרך הלשלשת או טפילים נמנות הסלמונלה, דלקת מוח נגיפית ודלקות עיניים שונות, בנוסף לגירויים תת עוריים, נפיחות ואלרגיות קשות. היונים מתגודדות בלהקות גדולות ונוהגות להתמקם במסתורים או במקומות גבוהים, כשבנוסף לסכנות הבריאותיות, ניתן למנות גם את כמות הפסולת העצומה שהן מייצרות המתאפיינת בחומציות גבוהה במיוחד ומאכלת מתכות של מזגנים, מרזבים, מכוניות וכדומה.

פתרונות שנמצאו בלתי יעילים להרחקת יונים

השיטות המקובלות להרחקת יונים מתמקדות בעיקר במניעת גישה אל מגורי האדם כמו דוקרנים ורשתות מסוגים שונים הנפרסות במקומות שניתן לתחום. פתרונות נוספים הם  מערכות קפיציות, דחלילים דמויי בובות עורב, מכשירים סונאריים וחומרים דביקים תחת השם "עופי יונה". הדחלילים דמויי העורב יעילים לטווח הקצר בלבד, עד שהיונים לומדות שנוכחותם של הדחלילים אינה מהווה מאיום והן שבות אל המקום. המכשירים הסונאריים פועלים על תדרי קול ומבדיקות שנעשו בישראל נמצא שיעילותם אינה תקפה במקומות פתוחים, כשבנוסף לכך הם עשויים להטריד חיות בית כמו כלבים וחתולים. החומרים הדביקים המיועדים למריחה מעל למשטחים פוטנציאליים מכתימים את המשטחים וקשים מאוד להסרה, זאת מבלי להתייחס לפגיעה ביונים והנוצות הנתלשות הנותרות מעל המשטח הדביק.

פריסת דוקרנים, סלילים קפיציים ורשתות להרחקת יונים

הדוקרנים והסלילים הקפיציים מהווים פתרון למטרד יונים בעיקר באזורים צרים כמו אדני חלונות, אדניות לצמחים, גגות וכדומה. בשוק משווקים מספר סוגים של דוקרנים, כשהדוקרנים מפלסטיק נחשבים לבעלי העמידות הנמוכה ביותר בהשוואה לדוקרנים העשויים מחומרים אחרים. למעשה הפתרונות היעילים הנפוצים ביותר כיום בתחום הם הרשתות להרחקת יונים. הרשתות חוסמות את כניסת היונים אל המבנים ומאלצות אותן לתור אחר מקומות אחרים בהם. מדובר בדרך אפקטיבית שעושה שימוש בטכניקה ירוקה וידידותית לסביבה אשר איננה יקרה במיוחד וגם אינה פוגעת ביונים ובחיות אחרות, אלא מרחיקה אותן מהמקום כל עוד נותרת הרשת המותקנת בשלמותה.

הקריטריונים לבחירת רשת איכותית להרחקת יונים

במהלך בחירת הרשת חשוב לשים את הדגש לאיכות ועמידות הרשת והכבלים שנועדו לתחום את הרשת, היות ורשת מחומרים איכותיים עשויה למנוע חדירת יונים באופן מוחלט ולספק פתרון לטווח ארוך. באופן כללי, איכות הרשתות להרחקת יונים נבחנות על פי חומר הגלם שממנו הן עשויות (פוליאתילן, פלסטיק או ברזל), עוביין ורמת הגנה מפני קרינת השמש וחמצון. הרשת הנחשבת לאיכותית ביותר היא זו שעשויה מפוליאתילן ומותאמת לאקלים הישראלי באמצעות מסנני קרינת UV. רשת ללא מסנני קרינה צפויה להתפורר עם השנים.

סוג החומר הגלם שממנו עשוי הכבל

במהלך התקנת רשתות ליונים יש להקפיד למתוח אותן באמצעות כבלים. הכבל מהווה מרכיב בלתי נפרד מתהליך ההתקנה מהסיבה שהוא מייצב את הרשת בחלל. יישנו מגוון רחב של כבלים כמו כבלים מפוליאתילן, פלדה או ברזל. מומלץ לוודא שגם הכבלים בעלי הגנה מפני קרינת UV ושהם אינם עשויים מפלדה או ברזל, היות והם עלולים להחליד במשך הזמן ולהוביל להתפוררות הרשת שמתוחה מעליהם.

פריסת רשתות ליונים בסנפלינג

השיטה המקובלת לפריסת רשתות ליונים היא הסנפלינג. ניתן כיום למצוא מגוון רחב של חברות המציעות את השירות של התקנת רשתות להרחקת יונים, אך במידה והחלטתם להיפטר מהמטרד, מוטב לעשות זאת באופן מקצועי ולפנות לחברה אשר לא רק מציעה רשתות איכותיות העשויות מפוליאתילן ומחוזקות בחומרים מפני קרינת השמש, אלא גם בעלת אישורים ופיקוח מטעם משרד התמ"ת, היות ופריסת רשתות ליונים בסנפלינג מסווגת כעבודה בגובה ודורשת מיומנויות והסמכות לעבודה בגובה בסנפלינג.

מה כולל ציוד הסנפלינג לפריסת רשתות ליונים?

הליך ההתקנה חייב להיות מיושם לא רק על ידי אנשי מקצוע המתמחים בתום ההדברות והרחקת יונים, אלא באמצעות צוות עובדים שהוסמך לעבודת גובה בסנפלינג. ציוד הסנפלינג כולל חבלי גלישה וחבלי אבטחה מיוחדים בעלי אלסטיות וקוטר המיועדים לשאת את משקל הגוף ולבלום את הטלטלה במקרה של נפילה. ציוד הסנפלינג מורכב גם מרצועות וטבעות שונות המשמשות לעיגון החבלים והציוד, רתמת סנפלינג, קסדה וכיוצא בזה. החבלים מחוברים בטכניקות קשירה ייחודיות אל מספר תחנות עיגון שונות, תוך התייחסות לחלוקת עומסים שווה בין תחנות העיגון ולקיחה בחשבון את כל האפשרות לתקלות בלתי מתוכננות.

להמשך קריאה

השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!
Call Now Button